Hoofdstuk 13 - Feest
Ik en Stiles lopen door de gangen van school, wanhopig op zoek naar Liam.
"Verdomme, waar kan die jongen nu toch zijn?" mompel ik geïrriteerd. Scott is hem ook aan het zoeken maar we hebben besloten om op te splitsen en natuurlijk wou Scott dat ik bij Stiles blijf.
"Geen idee." zegt Stiles en we worden onderbroken door het gerinkel van de bel dat aangeeft dat de lessen gaan beginnen.
"Ik zie je straks." zeg ik tegen Stiles en uit gewoonte geef ik hem een kus op de mond. Maar ik was het even vergeten dat het een beetje ingewikkeld zit tussen ons. Stiles trekt zijn ogen open en ik lach ongemakkelijk.
"Uhm, sorry." zeg ik en daarna stap ik snel weg, naar mijn lokaal. Wanneer ik binnen kom ga ik snel neerzitten en ik zie Lydia naast me zitten. "Hoe is het nu eigenlijk tussen jou en Stiles?" vraagt ze en ik trek mijn schouders op.
"Vraag het maar aan hem, ik heb geen idee." antwoord ik. "Heb jij Liam al gezien?" vraag ik aan haar en ze knikt. Lydia weet het ook dat Liam gebeten is door Scott, ik heb haar gisteren alles verteld. En toen vertelde zij het aan Kira.
"Je weet toch dat het vanavond volle maan is, hé?" Wanneer Lydia dit zegt valt mijn mond open. Ik was het helemaal vergeten. "Lydia, je moet een feestje geven." zeg ik tegen haar en ze kijkt me verbaasd aan. "Waarom?"
"Ik heb een plan."
*
Wanneer we met z'n allen naar de kantine gaan en neerzitten aan een tafel leg ik mijn plan uit. "Kira, jij moet Liam verleiden en mee nemen naar het 'feest' van Lydia. Dit is de enige manier hoe we een oogje in het zeil kunnen houden om ervoor te zorgen dat hij geen onschuldige mensen gaat vermoorden." fluister ik en ze luisteren allemaal aandachtig.
"Waarom ik?" vraagt Kira. "Wel, aangezien Liam mijn ex is, denk ik niet dat dat een goed idee zou zijn." antwoord ik en ze knikt. "Het zal Kira wel lukken." zegt Scott en iedereen draait zijn hoofd naar hem toe.
"Wat? Kira is een geweldige meid en als Liam dat niet aantrekkelijk vind dan moet hij dringend hulp gaan zoeken." voegt Scott eraan toe en als ik naar Kira kijk zie ik het bloed naar haar wangen stromen. Ik en Stiles maken oogcontact en heel even lachte hij naar mij met de blik die ik altijd al gewend ben. Misschien komt het dan toch nog goed tussen ons.
"Dus, zullen we dan maar beginnen met dat plan?" vraag ik en Kira knikt. "Ik ga wel mee, voor moest er iets gebeuren." zeg ik. Scott en Kira gaan allebei rechtstaan en kijken in de verte naar Liam die de kantine verlaat.
"Ik ga met je mee." zegt Scott. We gaan met z'n drietjes de kantine uit en zorgen ervoor dat we iets voor Liam lopen. "Okay, uhm. Ga de trap op en probeer dan zo zwoel mogelijk de trap af te gaan, juist op het moment dat Liam voorbij komt." ratel ik aan één stuk door en we gaan met z'n drieën de trap op. Ik geef Kira een tik op haar schouder om aan te tonen dat ze de trap mag afgaan en ik en Scott gaan achter een muurtje staan.
"Liam komt eraan." zeg ik en Kira zet haar eerste stap naar beneden. Ze zwaait haar haren over haar schouder en als ik naar Scott kijk zie ik dat zijn mond openstaat. "Scott, je gaat vliegen vangen." zeg ik en hij kijkt me verbaasd aan, nog altijd met zijn mond open. Ik duw zijn kin naar omhoog en sluit daarmee zijn mond.
"Graag gedaan." zeg ik op een sarcastische toon en hij kijkt daarna weer naar Kira. Ze is bijna beneden en Liam staat naar haar met open mond te kijken. Maar het ging veel te goed en natuurlijk moet er weer iets mislopen. Kira struikelt van de trap en valt zo in één klap op de grond, net voor Liam zijn voeten.
JE LEEST
Be Your Own Leader ➳ Teen Wolf [3]
Fanfiction[Boek 3 van mijn Teen Wolf serie] Christina is niet meer dezelfde als vroeger doordat Stiles gebeten is door een weerwolf. Hij belandt in een coma en Christina zal er alles voor doen om hem weer uit zijn coma te krijgen. Ze zal misschien zelfs haar...