Happy reading
_______________________
"bagaimana dengan keadaan kapal angkasa ni, dah siapa ke belum komende" tanya motobot.
"Sikit lagi motobot, enjin kapal angkasa ni masih belum di cas sepenuhnya" seru kokoci.
motobot yang mendengar itu melompat gembira dan senang "YEAY! boleh lah kita kembali ke station tapops tak lama lagi." Seru motobot. disetujui oleh kokoci.
"tak sabar aku nak perkenalan Boboiboy kepada anggota tapops yang lainnya. aku pasti dia kagum dan semangat Boboiboy." ucap kokoci.
"tak ade lagi ke misi untuk Boboiboy ke komende?" tanya motobot.
kokoci terdiam sejenak "hm... biarkan mereka berehat, sebelum lepas ke station tapops.." kata kokoci.
"macam tu nayra ikut sekali lah, die kan anggota tapops juga" celetuk motobot.
"hm...ye. nay akan ikut, tapi nampaknya die akan ikut nanti die kan malas nak ke tapops.. juga setelah sampai di station tapops nayra dan kawan-kawannya akan saya lantik..." ucap serius kokoci.
*****
"kita akan tiba di bumi tak lama lagi kapten" kata anak buah lanun tu. "bagus. tak sie' mereka putuskan cangkuk lama aku, sekarang! cangkuk tu yang beri lokasi mereka. yahahaha!" ucap lanun tu.
lanun angkasa tu mengingat kejadian tempo hari dimana bbb menyuruh ochobot menutup teleportasinya sehingga cangkuk lanun tu tersangkut di kapal angkasa kokoci.
"tunggu lah kau Boboiboy.kau ingat kau tak kan terima sebab selepas gagalkan rancangan aku. akan aku cari kau dan power sphera tu sampai dapat.!!" ucap lanun tu dengan penuh tekanan.
"gerak lebih laju.!!!" perintah lanun tu menuju bumi.
*****
"haish... kenapa dengan jam tangan aku ni ochobot?" heran bbb
"hm...aku pun tak pasti. sejak kembali ke planet gurunda,jam kuasa kau ni mulai bermasalah" kata ochobot.
"alah tukar je yang baru,ape susah" celetuk gopal. ochobot menatap datar
"senangnya cakap" kesal ochobot.
"kau kene baiki jam kuasa aku ochobot,kalau tak macam mana boleh jalankan misi" rengek bbb.
"alah tak pe, kitorang kan ade." kata yaya tiba-tiba muncul
"yalo! dengan kitorang yang hebat ini, semua misi boleh selesai mah~" sahut ying
"perasan" ucap gopal dan bbb bersamaan menatap datar dan sedikit mengumpat ying.
"eleh,ha. kalau Korang hebat sangat pergilah ambil belbot dari cattus" nyinyir gopal. cattus yg di panggil menoleh dan mengeong
"hei. gila kah kalau dia mengamuk macam mana.!" protes Ying meletakkan kedua tangannya di pinggang
"Kate hebat~" ejek gopal dan bbb.
yaya menghela nafas "dah tuh jangan bergadu tak baik taw. oh ye Boboiboy rara mana tak nampak pun?" tanya yaya
"oh...rara tengah main Kat rumah kawan die lah tuh" ujar santai bbb.
"dey.boboiboy kalau kau ikut ke tapops macam mana rara.?? Kau tinggal Kat bumi ke ngan tok abah,die kan baru tinggal Kat sini beberapa Minggu" tanya gopal.
"em. mesti lah kalau rara ikut sekali, nanti akan repot die kan tak de kuasa nanti boleh cedere aku kene lindungi rara dan bumi jika aku Kat galaksi" jelas bbb. kawan bbb mengangguk paham.
KAMU SEDANG MEMBACA
my brother is a superhero
Adventurenayra biasa dipanggil Rara yang ogah ogah pergi ke Malaysia karena ayahnya yang suruh berdikari, berdikari gundulmu pak!. padahal Rara sudah berdikari sendiri yah walaupun ibu dan ayahnya pulang 6 bulan sekali. ada pelayan tetap saja Rara merasa ber...