Happy reading
_______________________
Gopal mengatur napas "ini semua salah kau!"
Bbb tak terima disalahkan " ha?!! Aku! Kau kan yg nak misi susah kan?!"
Gopal tak mau kalah "memanglah misi susah. Tapi jangan lah susah sangat sampai-umph" bbb mengisyaratkan Gopal diam.
"Die Ade Kat belakang kite" gumam bbb.
HHRRGG
bbb Gopal kaget,bbb terlalu takut untuk melihat itu, tiba-tiba raksasa itu sudah ada disamping gopal "huhu~ kau tak nampak aku huhu~" mulut raksasa itu sudah ada didepan Gopal siap-siap disantap.
Bbb siap untuk bertukar "kuasa elemental! Boboiboy-ERGH"
BRAKK
BRUK
Boboiboy terpental. Gopal panik "Boboiboy! Boboiboy! Mane kau!"
Suara Auman raksasa tu sudah ada dibelakang Gopal "Amak!" Gopal terduduk jatuh raksasa itu siap akan menerkam Gopal.
"Apungan graviti!" Gopal bingung siapa itu.
******
Ditempat kokoci
"Die boleh terbang dan angkat raksasa tu?!" Kagum motobot.
"Ya. Yaya memiliki kuasa manipulasi gravity" jelas kokoci
******
"Terimakasih Yaya." Yaya menengok "ha? Hehe sama-sama!" Yaya tersenyum manis dan melepas raksasa itu yang mau menimpa Gopal.
"AAAAA"
"Alamak?!"
WUSH
"Kuasa slo-mo!!" Disekitar menjadi lambat "cepat Yaya! Halau raksasa tu."
******
"Die...die boleh perlahan kelajuan?!" Kagum motobot.
"Ya! Tapi kuasa manipulasi kelajuan ini memerlukan banyak tenaga." Jelas kokoci
"Lalu dimana nayra? Bukannya die ikut ke?" Kokoci diam "die ade Kat sane" menunjuk nayra yg sedang minum es di atas bebatuan besar dan tinggi.
"Macam Mane die boleh Kat situ?!" Heran motobot. "Die kan Ade kuasa mestilah boleh"
******
"Hiyyaa!" Raksasa itu menggaum Yaya tepat waktu menyelamatkan Gopal.
"Maaf ci raksasa.saye tak boleh bagi makan kawan saye" jelas Yaya.WUSH
"Boboiboy, gopal Korang ok tak?" Bbb meringis "kitorang ok... terimakasih kasih" duo Y membalas
"sama-sama!"
"Nasip baik ochobot buka teleporte tu tepat pade masanya" jelas bbb.
"Ha'ah kalau kita tak sempat tadi. Pasti Gopal dah kene makan. kan gopal" ejek ying.Gopal berdecik "iss dah lah!. Jom kita ajar raksasa tu."
Yaya marah " hei. Tak baik sakiti die taw".
"Dey! Die yang kejar dan serang kitorang dulu tau tak!" Protes Gopal.
Yaya melepas kuasanya "iyeke ci raksasa?" Bertanya dengan raksasa itu. raksasa itu menatap tajam ke arah bbb dan Gopal.
"Die mencuri dari saye dulu!" Bbb dan Gopal melongo "d-die boleh bercakap?!!" Ying menghela nafas "haiya. Itu lah Korang tak baca maklumat dalam tablet ni lagi. Memanglah die boleh bercakap." Jelas ying.
KAMU SEDANG MEMBACA
my brother is a superhero
Pertualangannayra biasa dipanggil Rara yang ogah ogah pergi ke Malaysia karena ayahnya yang suruh berdikari, berdikari gundulmu pak!. padahal Rara sudah berdikari sendiri yah walaupun ibu dan ayahnya pulang 6 bulan sekali. ada pelayan tetap saja Rara merasa ber...