21.gergasi cattus [1]

4 0 0
                                    

Happy reading

_______________________

SCANNING

adudu geram "hiss bile nak kesan power phera ni ha!!" Komputer meminta maaf "maaf ici bos. Aku lebih memerlukan Mase untuk kesan power phera" ucap komputer "banyaklah alasan kau!" Marah adudu.

"Haik ape yang ici bos marah-marah ni" ucap probe. Adudu memutar bola mata "si komputer lah! Lambat sangat cari power phera!" Probe ber oh ria "ooh jangan risau ici bos bagogo co kan ado" menepuk pundak adudu.

Klik

"Aahh apa kabar abang-abang. Akak-akak sekalian. Kita berjumpa lagi di....bagogo shop! Ha! Saye hari ni Ade promosi khas! Untuk abang-abang akak-akak semua" jelas Bagogo "ha? Promosi khas?" Beo adudu.

"Nak tau promosi ape? Mestilah nak. kan kan! Inilah die! Alat pengesan power phera bagogo! Atau dikenal sebagaiiii POSFERON GO BAGOGO X 9 GO!" Jelas bagogo. Probe berbinar-binar melihat alat canggih itu.

"Uhuhu! Canggihnya!" Gumam probe "nahh telepon sekarang bang! Telepon sekarang bang DENGAN HARGAAA...percuma je bang" kata bagogo. Adudu dan probe melongo tak percaya.

"Percuma?!...biak betul?!!!" Ucap keduanya."betul bang. Memang percuma bang. Kalau percuma kalau Abang telepon sekarang bang! Cepat cepat bang! Nak percuma tak ni!" Ucap bagogo.

"Uuh cepatlah teli-" blm selesai ngomong adudu dah pesan duluan "ah ye! Saya order satu ye. Ahahaha ok.ok terimakasih!" Adudu menelpon bagogo. "ok probe! Aku dah order!".

"Oohh dah order ye. Tahniah bang! Abang telah pemilik Rasmi posferon go. Ha tapi Abang perlu beli bateri khas untuk posferon go ni berfungsi bang" ucap bagogo. "Bateri khas" heran adudu.

"Ye! Bateri khas bagogo. Dengan harga!! 80 juta 80 sen sebiji je bang." Kata bagogo. Adudu kaget tak tertolong hingga struk end pingsan.

*****

"Hyaa apa jadi ni... Eh?! Kat Mane sekarang ni?!" Heran adudu. "Haish kita ikut siknel posferon go lah ici bos" ucap probe. "Bila Mase kau beli bateri khas itu ha!!" Probe gugup "o-oh  eh em...bile ici bos pingsan. Aku guna kart kredit ici bos" ucap probe jujur bgt ya. Adudu kaget kena struk lagi end pingsan lagi.

"Ehehe maaf ici bos"

*****

"Hehe tukaran! Cekodo cokelat!" Gopal menukarkan batu kerikil itu jadi cokelat lalu menawarkan kepada temannya.

"Errhm tak nak lah kitorang bawa bekal sendiri" ucap duo Y mengeluarkan bekal mereka. "He! Tak nak sudah Korang yang rugi." Ucap gopal memamerkan makanan di mulutnya.

Bbb menghela nafas "haish dah dua hari kita cari power phera Kat sini tapi tak jumpe-jumpe" lirik bbb mengelus surai nayra yang sedang tidur dipaha bbb.

"Alah rileks lah. Bukan salah kite dah berapa kali kita kesan power phera tu. Dah hilang tiba-tiba" kata gopal disetujui oleh Ying "yalo sampai penat ochobot teleporte sana sini." Ujar Ying.

Gopal teringat sesuatu "ha?! Boboiboy aku lupa nak bagi tau kau" ucap gopal "ape die?" Beo bbb. "Hari tu selepas Yaya Ngan Ying pulang dari cuti dan ciciko cakap Yaya Ngan Ying paling hebat. Rara langsung marah lalu die cakap err... Ape ye aku lupa? Alah yang pasti ciciko langsung takut dengan ancaman Rara" jelas Gopal membuat bbb diam.

"Eh tapi aku pun penasaran lah Ngan Rara?" Ujar Yaya. "Iyalo aku pun same macam ada yang disembunyikan dari kita" beo Ying.

"Aku rasa Rara ni Ade kuasa?!" Ujar Gopal. "Shhft diam lah Rara tengah tidur nih nanti die dengar" ucap bbb membelai lembut rambut nayra yang sedang tidur.

my brother is a superhero Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang