05.11.2024🎈
Geleneği bozmadan bir tarih lütfen-
❄️
Asya: Kartal Bey merhaba,
Asya: Duygu bugün ders yapmayacağımızı söyledi, bilginiz var mı?
Kartal Bey: Hayır yok, dersleri aksatmayın, ben konuşacağım onunla.
Asya: Dersleri aksatan ben değilim Kartal Bey, kardeşiniz.
Asya: Kendisini uyarmanız daha mantıklı olur.
Yediğim görüldünün ardından sabır çekerek telefonumu çantama attım. Öğlen saatinin sonuna gelmiş öğretmenler odası boşalmaya başlamıştı bile. Öğleden sonram boştu o yüzden özel ders isteyen öğrencilerime göre programlamıştım günümü.
"Ben derse gidiyorum, çıkıyor musun?" diyen Ela'yla başımı salladım.
"Aynen, derse geçeceğim. Çıkışta haberleşiriz, bir şey lazım olursa yazarsın."
Ela'yla üniversiten beri birlikteydik. Matematik öğretmenliği okumuş ve atanmayı beklemek yerine özel bir lisede çalışmaya başlamıştık. Aynı şehir ve okulda olmak en büyük avantajımızdı.
Onunla vedalaşıp eşyalarımı alarak çıktım okuldan. Çağırdığım taksiyi bulurken gözlerim, bahçeden çıkmıştım.
Karasu konağının önünde duran arabayla ücreti ödeyip bahçe kapısından içeri girdim.
"Asya Hanım," diye heyecanla yanıma gelen Esma'ya kocaman gülümsedim. "Hoş geldiniz. Gelmeyecek demişti Duygu Hanım, bilseydim sevdiğiniz kekten yapardım."
Esma konakta çalışıyordu. Benden dört yaş küçüktü. Üç aydır tanışıyorduk, daima saygılı ve hoş bir kızdı.
"Hoşbuldum canım. Kartal Bey ders olacak dedi. O yüzden geldim. Nasılsın?"
Yanıma yürürken neşeyle konuşmaya başladı. "İyiyim valla. Sizi görünce daha iyi oldum. Keşke hep gelseniz. Böyle üç gün geliyorsunuz yetmiyor bana. Sizinle konuşmak iyi geliyor."
Evin kapısına ulaşınca duraksayıp omzunu sıktım dostane bir tavırla. "İstediğin zaman görüşebiliriz Esma'cım. Benim ders dışı buraya gidip gelmem hoş olmaz. Sen çıkıp gel izin aldıkça."
Gülümseyerek kafasını sallayınca içeri girdik birlikte. Salona girdiğimde Duygu ve Yaman karşımda belirdi. Memnuniyetsizce karşımda dikilirken bu küstah kız çocuğuna neden katlandığımı kendime hatırlattım. Sadece iş Asya. Dersini ver, paranı al.
"Bugün ders istemediğimi söylemiştim," derken fazla asabiydi Duygu.
"Sana da merhaba Duygu. Kartal Bey, ders olacak dedi. Kendisine söyleseydin keşke itirazlarını."
Yaman koltuğun kenarına çökerken alayvari bir gülüşle tepeden bir bakış attı. "Hocaya bak sen ya. Kardeşim olmayacak demiş. Sen niye Kartal'ı katıyorsun işin içine?"
Ailenin iki numaralı serseri çocuğu. Küstah, bencil ve kaba. İflah olmaz bir hovarda. Üç ayda tanıdığım kadarıyla iyi bir yönüne şahit olmamıştım.
"Ben Kartal Bey'i bilgilendirmek zorundayım. İtirazlarınızı ona etseniz ve dersimize başlasak?" derken sesim sabrımın son demlerinde olduğumu ele verir gibiydi.
"İstemiyorum diyorum, anlamıyor musun? Bugün ders yapacak havamda değilim," diyen Duygu şımarık bir tavırla geriye yaslandı. Saygıya dair tek bir emare yoktu ifadesinde.
Elimde sıkıca tuttuğum çantamı yüzüne geçirmemek için var gücümle savaşırken derin bir nefes aldım ki Yaman'ın sözleriyle sabrım buhar olup uçtu. "İşten kovulmak istemiyorsan sessizce çık git. Kartal'a da ötme. Merak etme paran aynı yatacak hesabına. Unutma biz iş veriyoruz diye burdasın."
Üç aydır buna benzer çok şey yaşamıştık bu iki soytarıyla. Ve ben sanırım şu an dayanmaktan vazgeçtiğim anı yaşıyordum.
"Ne oluyor burada?" diyen sesle düşüncelerimden sıyrılıp karşımda anında ciddiyete binen ikiliye baktım.
Öfkem balon gibi sönerken alayvari bir gülümseme yüzümde yer edindi. Kartal Bey'i görecek şekilde yan döndüm. "Bundan sonra kendinize başka bir matematik hocası arasanız iyi edersiniz," diyerek duraksadım. Kaşları çatılırken mesajıma verdiği karşılığa binaen onu da işin içine katarak "Ukalalık tüm genlerinize işlemiş. Bu küstahlığınızı çekecek başka birini bulmalısınız."
Dik duruşumla yüzüne bakmadan yanından geçtim, salonun kapısında bana bakan Esma'ya göz kırpıp terk ettim orayı.
❄️
Selamlar. Uzun bir aradan sonra yeni bir hikaye ile ben geldim. Umarım keyifle okuyacağınız bir kurgu olur.
Her gün düzenli bölüm gelecek. Düz yazı-text karışık ilerleyeceğim.
Oy&yorum yapmayı unutmayın.
Seviliyorsunuz 🎈
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAR TANESİ | Yarı Texting
Teen Fiction"Bundan sonra kendinize başka bir matematik hocası arasanız iyi edersiniz," diyerek duraksadım. Kaşları çatılırken mesajıma verdiği karşılığa binaen onu da işin içine katarak "Ukalalık tüm genlerinize işlemiş. Bu küstahlığınızı çekecek başka birini...