bir

141 22 0
                                    

"Ne yaptım dedin sen?"

Üçüncü defa bana bu soruyu soran Ela'ya göz devirip fırını kontrol ettim. Cevap vermeyi düşünmüyorken belime tırnaklarını geçirmesiyle acıyla inledim.

"Ya ne yapayım üç aydır burnumdan getirdi o iki şımarık velet. Baba parasıyla insanları eziklemek ne Allah aşkına? Kendi başlarına bir bok beceremiyorlar, karşıma geçmiş ukala ukala paran yatar hesabına diyor."

Hatırladıkça arşa çıkan sinirim kendini belli ediyordu. Karşımda şaşkınlıkla bana bakan Ela'ya konuşma fırsatı vermeden "Lan parayı sen mi kazandın da bana üstten üstten konuşuyorsun? Sen kendi haline kalsan kendine hoca tutabilecek para kazanabilir misin? Götünü baban topluyor her gün karakoldan. Alnımızın akıyla para kazanıyoruz, iki gerize-"

"Sakin," diye bağırarak sözümü kesti Ela. "Valla haklısın. Çok haklısın. En iyisini yapmışsın. Sakinleş tamam."

Öfkem geçmezken gözlerim sinirden karardı. Sanki benden ders vermemi isteyen onlar değilmiş gibi üç aydır burnumdan getirmişlerdi. Zorla ders veriyormuş gibiydim.

"Bunları yemekte konuşuruz. Telefonuna bak sen bildirim gelip duruyor. Ben duşa giriyorum. Ardından sofrayı hazırlarım," diyen Ela'yla düşüncelerimden sıyrılıp gelen bildirime tıkladım.

Kartal Bey: Bu ay, bugünde dahil ücretinizi hesabınıza yatırdım.

Kartal Bey: Ders yapmamış bir de ücret talebinde bulunmuşsunuz.

Kartal Bey: Ayrılmak istemeniz isabet olmuş.

Ne diyordu bu adam?

Asya: Ne saçmalıyorsunuz siz?

Kartal Bey: Bizimkiler ne olduğunu anlattılar.

Kartal Bey: Eve geliyorsunuz ama ders yapmıyorsunuz. Biz sizi ders verin diye tuttuk. Kardeşimle goygoy yapın diye değil.

Kartal Bey: Üstüne üstlük çıkarken söyledikleriniz de cabası.

Asya: Kardeşlerinizin saygısızlığına az bile söyledim.

Asya: Yalan yanlış duymuşsunuz, özür dileyeceğiniz yerde tavrınıza bakın.

Asya: Haklısınız ayrılmak istemiş olmam çok isabetli gerçekten, şu an dahada emin oldum.

Asya: Yatırdığınız parayı da iade edeceğim.

Kartal Bey: Gerek yok, o para ders verdiğiniz süre zarfının ücreti. Çok mühim bir şey değil zaten.

"Abi-kardeş sövdürecekler illa kendilerine," derken parayı çoktan iade etmiştim bile.

Asya: Paranız sizde kalsın. Bu ay dersleri ücretsiz verdim sayın.

Kartal Bey: Gurur yapmanıza gerek yok. Ücret talebinde bulunup istemem ayaklarına yatmanız çelişkili duruyor.

Asya: Çelişki dediğiniz şeyde yalan olduğunu kavrayamıyorsanız bu sizin probleminiz.

Burnuma gelen koku gerçekliğe döndürürken hızla fırının kapağını açtım. Yanmaktan son anda kurtulan kızarmış patates ve tavukları ocağın üzerine aldım. "Buna da şükür."

Başına sardığı havluyla gelen Ela "Ben ayran yapayım, sen geç," demesiyle çıktım mutfaktan.

Dönemin başında ders almak isteyip vaktim olmadığı için veremeyeceğimi söylediğim öğrencilerin velileriyle görüşmem gerekiyordu.

3 saat sonra;

Kartal Bey arıyor..

Arama reddedildi.

Kartal Bey: Haksızlık yaptığımı kabul ediyor ve özür dilerim.

Kartal Bey: Esma anlattı olanların doğrusunu.

Kartal Bey: Yaman olayları biraz çarpıtmış. Ben konuşmanızın sonunu duyunca sorgulamadım.

Asya: Önemi yok, rahatsız etmeyin yeterli.

Kartal Bey: Derslere devam etseniz, bu olanları hiç yaşanmamış saysak?

Asya: Kartal Bey, bu kararı çoktandır vermem gerekiyordu.

Asya: Sizin şahit olduğunuz ilk olaydı ancak üç aydır benzerlerini yaşadık kardeşlerinizle.

Asya: Ukala ve küstah olduğunuzu söylerken şaka yapmıyordum.

Asya: Maalesef işe ihtiyacım olsa bile sizinle çalışmayı asla düşünmüyorum.

❄️

Oy ve yorumlarınızı bekliyorum. Yeni bölümde görüşmek üzere.

Seviliyorsunuz🎈

KAR TANESİ | Yarı TextingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin