Kap 1 Mardrömmar

1.7K 17 0
                                    

Heylin's pov
Jag ser henne igen efter de som känns som en evighet, jag springer mot henne men ju längre jag springer desto längre ifrån mig kommer hon. Jag är påväg att förlora henne igen.

Jag vaknar med tårar i ögonen, det var en månad sen mamma dog och mina drömmar verkar bara plåga mig med minnen av henne. Efter att ha legat kvar i sängen för att vakna till lite så går jag och ställer mig i duschen, länge. Inte för att de gjorde något, klockar var ju trots allt bara 4.

Jag kliver ur duschen och kollar mig i spegeln och då ser jag bara en tjej med brunt hår och bruna ögon (bild), de finns så mycket som mig själv jag skulle vilja förändra och jag förstår inte hur någon skulle kunna vara attraherad av mig.

"Godmorgon pappa" hälsar jag till mannen vid köksbordet som sitter och dricker kaffe.
"Jag kommer vara borta över helgen så din faster kommer passa dig" säger han som svar, pappa är väldigt högt uppsatt i regeringen och måste därför resa runt mycket.
"Jag måste till jobbet nu, hejdå" säger han plötsligt och är redan utanför dörren innan jag ens tänker tanken på att svara.

Jag blir körd till skolan av min chaufför, jag förstår inte varför pappa tycker de är nödvändigt men jag går i en privatskola och om jag tagit bussen så hade jag ju blandat mig med "personer som inte är värda att vara nära mig". Det är i mitten av den andra terminen i första året på gymnasiet och jag har precis blivit 17.

Gåendes mot skåpet så ser jag mina två bästa vänner, Ayla och Isaac. Jag springer fram och kramar om dom, i en lång tid så har jag vart förälskad i Isaac men aldrig vågat berätta för honom. Dessutom så skulle pappa aldrig tillåta mig ha pojkvän för han tycker jag ska vänta tills jag är vuxen och "har mer förnuft". Han är alltid så varsam om mig men är aldrig ens hemma hälften av tiden han ber mig att inte göra något, han skulle säkert inte ens märka om jag gjorde något.

"Hallå? Heyl?" Isaac väcker mig ur mina tankar.
"Oj förlåt, vad är de!" Frågar jag.
" Ayla frågade ifall vi skulle träffa Aaron, Kian och Allyson hos henne efter skolan" svarar han och skrattar till.
"Tror inte jag kan, pappa skulle få spel ifall han visste att de va killar med och jag fick övertala honom i evigheter för att ens få vara hemma hos Ayla" säger jag dystert.
"Vem sa att du skulle berätta att vi är med?" Han ler med de där pojkaktiga leendet som får mig att känna mig svag i knäna.
"Njaaa, eller okej då"

Klockan ringer och vi går in till våra lektioner, great...

~

Efter flera timmars lektioner så är jag äntligen hemma, så jag går upp till mitt rum för att byta om. När jag är klar så går jag ner till köket och skriver en lapp för att pappa aldrig svarar i telefonen.

Jag är hemma hos Ayla, ses vid kvällsmaten. Kram Heylin❤️

När jag knackar på dörren så öppnar Isaac, lika snygg som vanligt. Jag kramar om honom och han kommer närmare mitt ansikte.
"Du ser jävligt het ut i de där" viskar han i mitt öra och jag känner hur jag rodnar. Inne i tv-rummet ser jag Aaron, Allyson och Kian, dom är Ayla och Isaac's vänner från en annan skola men jag har känt dom i ca ett är så man kan säga att dom är mina vänner också.

"Någon som är med på snurra flaskan?" Frågar Ayla uppspelt. Egentligen vill jag inte vara med för att de är barnsligt men tanken slog mig att jag kan få en chans att kyssa Isaac och jag ändrar mig genast.

Vi sätter oss i en ring och Allyson börjar med att snurra flaskan, den landar på Aaron och han svarar direkt "konka".
"Ta av dig tröjan och grinda på Heylin." Shit, de va oväntat. Han tar av sig tröjan och jag måste medge att han ser rätt bra ut vilket får mig att rodna lätt. Medans Aaron gör sitt så slänger jag en blick på Isaac som sitter bredvid mig och han ser väldigt avundsjuk ut.

Vi håller på ett tag och denna gången stannade flaskan på mig, here goes nothing.
"Heylin, sanning eller konka?" Frågar Ayla med en dramatisk röst
"Eh konka" svarar jag, rädd för vad som väntar mig.
"Kyss Isaac" säger hon i sin dramatiska stämma. Jag lutar mig fram mot Isaac som sitter bredvid och jag placerar mig läppar mot hans. Det känns så rätt men samtidigt så fel och jag vet inte varför.

~

Jag och Isaac tar följe hem eftersom vi bor rätt nära varann.

" Du Heyl, jag har gillat dig rätt länge och när vi kysstes så kändes de liksom som att du gillar mig tillbaka, så jag undrar om du vill bli min flickvän?"
Det var nästan för bra för att va sant, jag är därför inte säker på vad jag ska svara. jag tänker igenom de och svarar till slut " ja" han stannar för att krama om mig.

~

När jag är hemma så går jag in med ett stort leende på läpparna.
"Vad ler du åt då?" Frågar pappa som står och flinar vid köksdörren.
"Eh inget, jag går och lägger mig nu" svarar jag så oskyldigt jag bara kan och springer upp får trappan.
"Vad hände med kvällsmaten då?" frågar an och jag väljer att inte svara.

Av någon anledning så tror jag Isaac va ett dåligt val och jag börjar fråga mig själv ifall jag verkligen känner honom så bra som jag trodde.

Den natten så drömmer jag inte om mamma som jag trodde att jag skulle, jag drömmer istället om faror som är större än jag kan hantera.

________________________

De var de första kapitlet av min nya bok, jag kommer upptadera ganska snart eftersom jag redan har ett till kapitel på G. Jag hoppas ni kapitlet och har en fortsatt bra dag.❤️

StarcrossedWhere stories live. Discover now