Kap 5 Försvarslös

727 12 1
                                    

INNEHÅLLER GROVT SPRÅK
__________________________

Klockan är nu 01.24 och jag hör på snarkningarna från pappas sovrum att han sover som en sten, en sten som låter. Jag börjar smyga så tyst som jag bara kan mot huslarmet som är påsatt på natten, jag trycker i siffrorna 1998 som också är året jag är född. Jag har på mig svarta byxor och en svart tjocktröja dels för att synas mindre och dels för att det antagligen är iskallt utomhus. När jag väl är utanför dörren så känner jag den kalla luften mot min hud och ryser till, man skulle kunna använda en overall och fortfarande frysa just nu. Jag börjar gå mot lekplatsen som jag träffade honom vid den första gången jag träffade honom.

Jag kommer fram till lekplatsen och sätter mig på samma gamla rostiga gunga som jag satt på första gången. Den här gången så va jag smart nog att ta med min mobil så jag börjar kolla på videos för att dra ut på tiden och glömma de faktum att jag är här ute helt ensam.

Efter ca en kvart så hör jag en bekant röst, men det är inte den rösten jag ville höra. Den bekanta rösten jag hör just nu är nämligen Isaac, en väldigt full Isaac.

"HALLÅ DÄR STUMPAN!" Ropar han när han får syn på mig men han är antagligen för full för att känna igen sin egen spegelbild just nu.

"MAN SKA FAKTIST SVARA NÄR MAN BLIR TILLTALAD HÖRRU!" Ropar han åter igen onödigt högt, han börjar gå åt mitt håll och jag ställer mig upp för att gå men han springer fram till mig och tar tag i min handled.

"Nemen ser man på, är det inte den lilla slampan Heylin" fan han märkte att de var jag.

"Vart är Allyson? Du kanske utnyttjade henne också" säger jag och försöker hålla min röst stadig för att inte verka rädd.

"Nä hon är kvar men nu när hon inte är här så kan jag ju knulla dig istället, hora" säger han och drar mig närmare honom. Jag försöker knuffa bort honom men han håller mig i ett järngrepp och böjer sig ner och börjar kyssa min nacke, jag försöker skrika efter hjälp men han täcker min mun med hans hand.

"Sluta, släpp mig" säger jag igenom hans hand, jag biter tag i hans hand så att han skriker till och örfilar mig djävulskt hårt på kinden, det kommer definitivt lämna ett märke...

Han drar sönder min tjocktröja så att jag bara är i min bh, jag lyckas sparka han i skrevet och börjar springa iväg men han tar tag i mitt ben så att jag ramlar. Jag är nertryckt mot marken och känner hur tårarna samlas i mina ögon. Jag vet inte ens hur han lyckas vara såhär stark när han är full, hela min kropp gör ont och jag har inte styrkan att kämpa emot längre. Jag är livrädd, jag skulle aldrig gått ut och jag vill definitivt inte förlora min oskuld på det här sättet, jag ville att det skulle vara speciellt men det blir det tydligen inte. Han kommer våldta mig.

"Snälla sluta.." Är det sista jag lyckas viska, jag börjar gråta och han ler ett hånfullt flin mot mig.

"Aww är lilla Heylin rädd? Jag tänker inte låta dig glömma denna dagen" säger han och skrattar lite.

"SLÄPP HENNE!" Hör jag en bekant röst ropa och jag känner lite hopp igen. Jag är alldeles för yr för att märka vem det är.

"Hörde du inte vad jag sa? Jag kan gärna upprepa det, SLÄPP HENNE" säger han och jag hör hur han närmar sig oss.

"Lägg dig inte i, hon är en fucking slampa och förtjänar det" säger Isaac och ställer sig upp för att slå honom.

"Hon ser inte ut att va slampa för mig" säger han och slår Isaac hårt i ansiktet.
Isaac hinner inte göra motstånd och blir slagen igen, fast den här gången svimmar han av.

"Är du okej?" Frågar han oroat när han kommer fram till mig.

"Ja, är lite yr och kall bara" svarar jag.

"Oj, ta på dig den här" säger han och tar av sin tjocktröja som han har en svart t-shirt under. Han sätter på mig tjocktröjan som är väldigt stor för mig, jag är fortfarande för yr för att kunna se vem han är och jag ser suddigt så jag antar att jag har en hjärnskakning.

Jag känner hur värmen sprids igenom min kropp när tjocktröjan på, jag är glad att han räddade mig. Även fast jag inte riktigt vet vem det är så har jag inget annat val än att lita på honom, han räddade mig trots allt.

"Vill du ställa dig upp?" Frågar han och jag nickar på huvudet. Han hjälper mig upp och jag känner hur jag faller igen men han fångar mig. Istället för att hjälpa mig stå stadigt så lyfter han upp mig så att jag är i hans famn.

"Va ska vi göra med Isaac?" Frågar jag.

"Han vaknar närsomhelst, han kommer klara sig" svarar han och börjar gå.

Jag känner hur jag blir mer yr och det känns som att jag ska svimma när som helst.

"Jag heter Heylin förresten, vad heter du?" Frågar jag

"Jag vet vad du heter, jag heter Avion" svarar han, hur vet han vad jag heter. Jag hinner inte fråga honom, jag känner bara hur allt blir svart.

~

Jag vaknar upp utanför mitt hus, jag undrar hur han visste vart jag bodde.

Jag smyger in igenom dörren och sätter på larmet igen. Snarkningar hörs från pappas rum och jag smyger upp på mitt rum. Jag går in på toan och kollar mig i spegeln, jag ser hur ett blåmärke bildats på mig kind, fan... Jag tar av mig kläderna och lägger mig i sängen, jag tar upp mobilen och kollar klockan. Klockan är 03.00 vilket betyder att jag var ute i ca 1 och en halv timme. Hela min kropp gör ont och jag måste komma på en ursäkt till varför jag har ett jävla blåmärke på min kind.

Jag känner hur mina ögonlock tyngs och jag åker sakta iväg till sömns.

__________________________

Maaigaawd, över 100 visningar. Tack så jättemycket.

Hoppas ni gillade kapitlet och de hade vart jättesnällt ifall ni röstade, ha en fortsatt bra dag!❤️

StarcrossedWhere stories live. Discover now