Förlåt för att jag inte la ut de igår men jag var på Liseberg och vi kom inte hem för än vid 11 på natten och jag somna direkt när jag la mig i sängen. Men hoppas ni kommer gilla kapitlet!
_______________________Idag får vi se ifall Isaac tänker försöka vara vår vän eller om han tänkt ge upp helt och hållet, jag gissar på det andra.
"Ms. Bradshaw?" Säger mr. Collins och jag inser att jag suttit och dagdrömt, varför händer det alltid mig? Vart jag än är så dagdrömmer jag och så händer något pinsamt verkar det som. Just nu är jag i min dramaklass och jag är sämst på saker som har med drama att göra.
"Kan du upprepa det jag sa?" Frågar han och jag känner att jag har massa ögon på mig.
"Eh nej mr. Collins det kan jag inte..." Säger jag tyst och jag hör hur Jamie skrattar bredvid mig.
"Jag sa att ni ska jobba i par och göra en scen ifrån Romeo och Juliett" säger mr. Collins och jag har redan bestämt mig för att välja Jamie på grund av att jag inte känner mig bekväm med någon annan här inne.
"Para ihop er så ni känner för det" säger han och jag tar tag i Jamie's arm, han tittar roat på mig.
"Väldans va du var snabb då, jag visste att du ville ha mig så mycket" säger han och jag skrattar.
Vi väljer scenen när Romeo kommer för att hälsa på Juliett, när han råkar skrämma henne och dom faller i vattnet. Dom kysser varandra i den scenen men det finns en sak som heter "stagekiss" och den använder man när man ska kyssa någon på scen. Man kysser faktist inte den andra personen då men det ser ut som det, det går nästan inte att skilja på om den är riktig eller inte.
"Kom ingen nu dramaqueen, låt mig höra din mest dramatiska röst" säger jag och han förbereder sig.
"Åh Romeo, Romeo, varför är du Romeo?" Säger han och jag bryter ut i skratt. Han kollar förvirrat på mig.
"Jamie du vet väl att du just sa tjejens repliker?" Frågar jag och fortsätter skratta.
"Ja det är klart, skulle bara se hur du reagera" svarar han i ett försök att rädda sig själv.
Efter vi tränat klart så är det vår tur att uppträda, vi tränade på allt förutom kyssen för den blir mer dramatisk om man gör den första gången, även fast den inte är riktig.
~
Nu är det ända kvar kyssen, Jamie går närmare och tar tag i mitt ansikte. Han lägger sina tummar vid mina mungipor eftersom han kommer kyssa sin tumme istället för min mun. Han lutar sig in och jag stänger mina ögon, jag känner hans närhet. Plötsligt känner jag hans läppar mot mina, han kysser mig på riktigt. Nej, det kan han inte göra, varför skulle han göra de? Han drar ifrån och jag väljer att inte säga något för att inte förstöra det hela. Klassen applåderar och vi går tillbaka till våra platser.
När han kysste mig kändes det inte bra, han är som sagt som en bror för mig men jag tror att han har känslor för mig. Detta kommer helt och hållet förstöra våran vänskap, jag vill inte såra honom men jag kan inte heller låta honom gå runt och tro att jag gillar honom.
Jamie's pov
Jag kysste nyss tjejen av mina drömmar, jag har haft känslor för Heylin ända sen den dagen jag träffade henne.
Hon visste inte att jag tänkte kyssa henne på riktigt men hon drog inte tillbaka så jag tror att hon gillar mig tillbaka. När jag kysste henne så kände jag gnistor och jag fick fjärilar i magen. Jag kan få nästan vem som helst på skolan men ingen av dom tjejerna är som Heylin, Heylin är speciell. Hon vågar va sig själv och låter inte någon gå på henne eller Ayla, ibland ifall någon går på Ayla så kan man nästan tro att hon tänker döda personen som gjorde det. Men jag gillar att hon är självsäker och stå för saker hon säger.
KAMU SEDANG MEMBACA
Starcrossed
Fiksi RemajaJag borde antagligen hålla mig så långt borta från honom som jag kan men jag måste få veta vad han inte berättar för mig... Innehåller svordomar och sånt som allt för unga personer inte ska läsa, så om du är känslig för sådant så får du läsa på egen...