Kap 14 Jag lovade

496 7 0
                                    

Jag vaknar av att solen lyser in i mitt rum, minnen från gårdagen kommer tillbaka. Varför lyssnade jag inte på Avion? Inget hände ju men han vet inte det. Varför har jag ens skuldkänslor över detta, han skulle aldrig lyssna på mig om jag sa något sånt till honom.

Klockan är 1:00, jag sov väldigt länge.... Jag kliver ur sängen och tar på mig träningstights och ett linne. Väl nere så går jag in till köket och ser en lapp.

"Ute på ärenden, syns ikväll // pappa"

Well, han låter mig vara hemma själv. Jag tar på mig mina skor, går ut och låser dörren. Jag behöver springa av mig lite stress på gymmet.

~

Jag går in i den stora lokalen och går direkt in i något.
"Vi måste sluta träffas såhär" hör jag honom säga, den rösten känner man igen från mil, Avion såklart.

"Jasså, för det känns nästan som du börjat stalka mig" säger jag men Avion ler inte som han brukar när jag säger något sånt här.

"Va hände med personliga tränare?" Där kom leendet som man drömmer sig bort i.

"Det var en engångsgrej" säger jag och han skrattar mjukt.

"Det kanske kan bli en tvågångsgrej?" Han kollar på mig med puppy eyes.

"Bara du slutar med det där"

"Vadå?" Frågar han och fortsätter.

"Det där" säger jag och slår han på bröstkorgen. När jag ska dra bort så tar han tag i min hand.

"Jag rör inte dig där så vad ger dig rätten att röra mig där?" Jag börjar skratta.

"Åh förlåt mr tränare, jag trodde du bad mig att slå dig som en annan gång" säger jag och blinkar med ena ögat och går iväg mot rullbanden.

Jag sätter på musiken och börjar springa. Avion's ögon känns på mig ett tag tills han ställer sig bredvid rullbandet så jag kan se hans ansikte.

"Vad?" Frågar jag och han ruskar på huvudet.

"Du är söt när du anstränger dig" svarar han och jag känner hur jag rodnar.

"Gå iväg och stirra på någon annan när dom springer" han skrattar.

"Ingen av dom som springer är fullt lika vackra som du" säger han och jag skrattar.

"Jag vet inte varför jag sa ja till att du fick träna med mig" säger jag och ställer mig vid sidan av rullbandet.

"Du sa ja för att du inte kan motstå mig" haha u wish, douchebag. Men de kan ändå vara lite sanning bakom de han just sa.

Jag är påväg att säga något när min mobil vibrerar, Avion's ögon riktas direkt emot min mobil och han verkar inte glad.

Isaac - "Vill du göra något ikväll?"

"Jag vill inte att du är med honom" va? Kan han säga så? Han betedde sig ju nyss som om gårdagen aldrig hänt.

"Och jag tycker du inte ska bry dig om vad jag gör" svarar jag och Avion skrattar.

"Du ser, de är precis det jag gör. Men Isaac betyder otur så håll dig borta"

"Det hände ingenting sist gång så varför skulle det hända något nu? Och förresten så vet jag mindre om dig. Så säg mig, varför ska jag lita på dig?" Frågan verkar överraska honom men han svarar snabbt.

"För att jag faktist går att lita på."

"Och det gör inte Isaac? Vet du vad, lägg dig bara inte i vad jag gör; om jag vill gå på dejt med Isaac så tänker jag göra det och du kan inte förändra det"

"Dejt?" Han verkar rasande men jag orkar inte med honom och jag är så himla arg på honom just nu så jag går där ifrån. Tror han han i bestämma över mig så?

Jag hör att han går efter mig men han verkar stanna efter ett tag.
"Jag hoppas verkligen att han sårar dig om du är så dum att du litar på honom!" Så han just de där?

"Vad är det för fel på dig? Bara för att jag väljer att lita på någon annan före dig så måste du inte bete dig som en jävla idiot"

"Är det de spelet du vill spela så är det de spelet vi kommer spela" spela vad för spel? Det spelet där han beter sig som en idiot?

Alla känslor jag tror jag haft för honom är iallafall borta. Jag vet inte vad det är med honom, ena stunden är han charmig och flörtar och andra stunden är han en elak bitch. Jag vet heller inte hur mina känslor för Isaac är, jag tror mina känslor som jag hade innan vårt bråk börjar komma tillbaka. Kanske jag bara behöver tid att tänka? Det är så många tankar som går runt i mitt huvud just nu.

Avion's pov (suprise)

Varför sa jag så till henne? Avion vad håller du på med? Du kan inte falla för henne, du får inte falla för henne. Du lovade att inte falla för henne. Jag vet att jag lovade att inte falla för henne men jag bryr mig nästan inte längre och nu har jag sabbat det.

Jag har sabbat allt och jag har redan fallit för henne, hårdare än vad jag någonsin trott att jag skulle. Jag är så djupt nere i marken som det bara går och sen är jag tvungen att bete mig som en idiot emot henne. Men vem sa att personen jag lovade detta till behöver veta? Personen behöver inte veta hur jag känner för henne, om personen inte redan vet. Jag måste vinna tillbaka henne men det kanske slutar på samma sätt som det gjorde för Lauren och jag kan inte låta det hända. Jag får inte låta det hända, jag kan inte förlora henne.
(Nästa kapitel innehåller Heylins "dejt" med Isaac)

__________________________

Hallu mina lovelies💕
Avion's perspektiv, de trodde ni aldrig va? Hoppas ni gillade kapitlet och de hade vart jättesnällt ifall ni röstade på det.

Ha en forsatt bra dag!❤️

StarcrossedTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang