Jag vaknar upp i något som känns som en säng, drömde jag allt?
Jag öppnar mina ögon och ser mig omkring, definitivt inte en dröm. Vita väggar omringar dubbelsängen jag ligger i, solen lyser in igenom fönstret och jag gissar på att klockan inte är så mycket. Jag ser mig omkring i rummet för att se ifall det finns någon klocka någonstans, till höger om mig så står det ett nattduksbord med en klocka på.
8.00, bättre än att jag vaknade upp mitt på dagen. Paniken kommer som ett slag i ansiktet när jag inser att jag inte har någon aning om vart jag är.Jag lyfter på täcket och ser att jag har på mig en stor vit T-shirt. Jag har ingen aning om vart jag är och vem som tog mig hit men denna människan har sett mig i underkläder.... Jag kommer fram till att denna människan är en kille när jag känner den maskulina doften på T-shirten jag har.
Jag ställer mig upp och börjar smyga mot dörren, fotsteg hörs komma rakt emot dörren och jag springer tillbaka till sängen och sätter mig på den. Dörren öppnas och jag känner genast en lättnad, ansiktet jag ser är nämligen ingen mindre än Avion's. Han har på sig en grå hoodie utan ärmar och ett par blåa jeans.
Han skannar mitt ansikte som att han försöker lista ut vad jag tänker, jag ser antagligen förskräckt ut.
"Sovit gott?" Frågar han och ler sitt typiska leende."You Tell me, de var ju du som tog mig hit antar jag" ger jag som svar och hans leende blir bara större, vad är så roligt?
"Med tanke på att du sovit i två dagar så skulle jag säga att svaret är ja" säger han och skrattar mjukt.
Två dagar!? Då är det söndag, jag trodde bara jag sovit i en dag.
"Oh, shit..." Säger jag panikslaget."Vad?" Frågar Avion och sätter sig på kanten av sängen.
"Pappa kommer hem idag och han får inte veta att jag varit borta" det slår mig att Ayla kanske fortfarande är försvunnen.
Jag ställer mig upp och känner att Avion's ögon skannar min kropp från topp till tå.
"Ta en bild dom räcker längre, eller just det. Du fick ju redan nöjet att ta av mina kläder" säger jag och vänder mig om så att jag är vänd mot honom igen.Han ler lite emot mig men svarar inte.
"Vart är mina kläder? Eller är det nu du berättar att jag är din sex slav och ber mig att kalla dig 'daddy'?" Frågar jag och börjar gå runt i rummet och leta."Det sparar jag till senare, dina kläder tvättas för att dom var smutsiga av ditt fall när du svimmade och jag tänkte att du iallafall vill ha rena kläder" aha....
"Pappa kommer inte hem för än på kvällen så jag antar att jag har tid" säger jag och kommer på att jag inte tackat honom.
"Tack för att du 'räddade' mig förresten, hur visste du att jag var där?" Frågar jag för att det är ett skumt sammanträffande att de var just Avion som hittade mig. Han har hjälpt mig ur många knipor det senaste.
"Det visste jag inte men jag såg dig och tänkte gå fram och säga hej, innan jag han komma fram så föll du till marken och jag antog att du bara fick en panikattack eller något" varför ringde han bara inte en ambulans eller något?
"Vad hade du panik över?" Frågar han efter en stunds tystnad.
"Min vän försvann och jag hittade henne aldrig"
"Är det hon som har ringt upp din mobil ca 500 gånger?" Frågar han och pekar på min mobil som ligger på skrivbordet. Jag tar tag i min mobil och ser att den har 47%, min mobil var ju urladdad...
Jag har massa sms och missade samtal från Ayla, hon skrev att hon gick hem för att jag var borta. Bra vän man har... Jag bestämmer mig för att svara med att jag inte mådde bra och gick hem för att hon inte ska oroa sig så mycket.
"Jag tar en dusch om det är okej" jag ställer mig upp och börjar gå mot dörren.
"Ja visst, det är första dörren ner för trappan och till höger. Heylin förresten?" Jag stannar.
Han kommer fram till mig med ett lekfullt flin.
"Det var ett nöje att ta av dina kläder" viskar han i mitt öra och går förbi ut i hallen och jag förblir ståendes, gapande åt det han just sa. Pervo....Jag går in i badrummet och låser dörren. Spegelbilden jag tittar på ser hemsk ut, snyggt jobbat Heylin.. Snyggt jobbat.. Jag såg ut såhär under tiden som jag var med typ världens snyggaste kille.
~
"Jag har aldrig förstått varför ni tjejer duschar så länge men jag måste medge att du har en väldigt vacker sångröst" ropar Avion från köket och skrattar mjukt. Jag rodnar lite åt hans kommentar.
"Jag behöver mina kläder nu" ropar jag tillbaka och känner nästan hur Avion ler just nu.
"Dom ligger på soffan, du får hämta dom själv" säger han och man hör på hans röst hur nöjd han är med sig själv.
"Bara om du lovar att inte titta!" Jag har en handduk på mig och han har redan sett mig i bara underkläder men så roligt ska han inte få det på en dag.
"Man ska inte lita på främlingar" säger han och skrattar mjukt. Jag går ut till köket där han står och lagar pannkakor, han kollar inte och jag ser det som det perfekta tillfället att springa förbi och hämta mina kläder.
I min rusning mot soffan så trampar jag på en blöt fläck och faller platt ner på min rumpa.
"Heylin??" Hör jag Avion säga och närmar sig platsen jag föll på."Här och fortfarande levande men du borde kolla efter blöta fläckar så att folk inte ramlar" säger jag fortfarande liggande på golvet och tjuter i smärta.
"Är det inte du som borde kolla efter blöta fläckar eftersom det var du som ramlade på den, jag har ju klarat mig fint" säger han och sträcker ut sin hand för mig att ta tag i.
"Jag ligger hellre här nere just nu, jag tror jag bröt några ben i min rumpa" säger jag men han böjer sig ner och tar tag i mina armar för att dra upp mig.
"Din rumpa ser fortfarande helt felfri ut" säger han samtidigt som han går runt för att inspektera den.
"Vem sa att du fick titta på den?" Säger jag och täcker den med händerna även fast handduken redan hindrar honom från att se något alls.
"Ingen, därför tog jag mig friheten att göra det. Ingen sa att jag inte fick" säger han och flinar. Jag går till soffan och tar tag i mina kläder. På vägen tillbaka sticker jag ut tungan mot honom och han bara himlar med sina vackra ögon. Herregud, håller jag på att falla för honom?
__________________________
Hola mina lovelies! Hoppas ni gillade kapitlet och det hade vart jättesnällt ifall ni röstade på det.
Ha en fortsatt bra dag!❤️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Starcrossed
Genç KurguJag borde antagligen hålla mig så långt borta från honom som jag kan men jag måste få veta vad han inte berättar för mig... Innehåller svordomar och sånt som allt för unga personer inte ska läsa, så om du är känslig för sådant så får du läsa på egen...