Kap 7 Jag är inte stel i sängen

778 14 3
                                    

Ayla ger mig en high five och jag känner hur någon tar tag i min axel, en väldigt arg Isaac.

"Vad vill du?" Frågar jag honom.

"Vad fan får dig att tro att du kan säga så om mig?"

"Eh kanske det faktum att du försökte våldta mig?" Svarar jag.

"När jag sa det på lektionen så menade jag inte dig, jag sa det för skojs skull.."

"Tänk om jag också sa det för skojs skull då?" Säger jag och han kollar på mig sorgset.

"Jag antar att du vet om att jag kom hem till dig och jag gjorde det för att säga förlåt, jag menade inte att skada dig..." Säger han och Ayla kollar på honom som att han är galen.

"Vad tänkte du göra då? Knulla mig?" Frågar jag irriterat.

"Jag drack för mycket och visste inte vad jag höll på med, jag var arg på dig för att du inte vill ha mig som vän längre" säger han och jag & Ayla skrattar ironiskt.

"Varför skulle hon vilja ha dig som vän efter det du gjorde?" Frågar Ayla.

"Men kom igen, vi har vart bästa vänner i snart 3 år. Jag menade inte att såra dig, jag visste bara inte vad jag skulle göra." Säger han och kollar in i mina ögon.

"Bevisa att du vill vara våran vän då, bevisa att du verkligen vill vara våran vän" säger jag och han ser fundersam ut.

"Hur ska jag göra det då?" Frågar han till slut.

"Om du verkligen va våran vän så borde du veta" säger Ayla och vi går iväg.

~

Jag och Ayla går till den sista lektionen vi har idag, nämligen idrott och vi har dans vilket är ett plus för mig.

"Dags för att visa vad du går för nu Lin" säger Jamie, han är min barndomsvän och är en av sportfånarna i skolan. Vi har känt varandra i 11 år och han är en av mina bästa vänner förutom Ayla.

"Yeps, men se bara till att inte sträcka ett ben nu Jamie. Du gråter som en tjej varje gång det händer" säger jag och skrattar. Han springer fram till mig och slänger mig över hans axel, han är runt 185cm lång och för mig som bara är 165cm är det ganska högt.

"JAMIE SLÄPP NER MIG NU!!" Skriker jag på honom och han skrattar bara.

"Tvinga mig" säger han och jag lyckas komma ner från hans grepp, när jag kommer ner så rufsar jag till hans svarta hår och han lägger handen över hjärtat och spelar sårad.

"Heylin Bradshaw, akta håret" säger han och knuffar till mig.

"Förlåt mig ers kvinnliga höghet men nu måste ni ut på golvet och skaka på röven" säger jag och peddoblickar honom.

"Ja jag ska men bara om du leder mig" säger han och jag brister ut i skratt.

"Jag skulle aldrig ens göra det om du var kunglig på riktigt, dessutom är du stel som en kratta" säger jag och han flinar lite smått åt mig.

"Jag är inte stel i sängen" säger han och blinkar till mig.

"Lite för mycket information Jamie" säger Ayla och jag håller med.

"Vad? Hon kallade mig stel ju!" Säger han och jag & Ayla bryter ut i skratt.

~

Skolan har slutat och jag bestämmer mig för att gå till gymmet.

"Jag ska till gymmet så du behöver inte köra mig men säg det till Gina" säger jag till min privatchaufför Jackson.

"Okej men ring ifall du vill att jag ska hämta dig" säger han.

StarcrossedWhere stories live. Discover now