Det är nu fredag och jag & Ayla har bestämt oss för att dra till nöjesparken eftersom vi inte har skola idag. Pappa kommer hem på söndag och Gina hade ett nödfall inom familjen och var tvungen att åka hem. Jag stannar över hos Ayla tills på söndag för att jag inte får vara hemma själv.
Vi sitter på bussen efter som parken är en halv timme här ifrån om man åker. Jag har på mig ett par högmidjade shorts och en croptop eftersom det är närmare 30 grader idag, värmen har stigit jättemycket under bara en vecka...
Bussen stannar och vi kliver ur, Ayla gör ett glädje tjut och jag bara skrattar.
Vi kommer in i parken och Ayla drar mig genast mot den värsta attraktionen, great. Varenda gång jag är på en nöjespark så blir jag alltid väldigt nervös för att jag är både rädd för höjder och allt för många människor. Nu tänker ni säkert "men varför går du till en nöjespark då?" och då svarar jag bara med att om Ayla vill något så tänker hon göra så att det händer, oavsett omständigheterna.
"Ayla jag väntar här nere" säger jag och Ayla ger mig en road blick.
"Åh nej, du kommer med mig gumman" säger hon och tar tag i min arm och börjar dra mig mot kön.
"M-men" är allt jag hinner säga då Ayla schar mig.
"Ayla j-jag kom" hon avbryter mig igen.
"INGA men Heylin Bradshaw" säger hon, jag börjar skratta och hon tittar förvånat på mig.
"Menar du men eller män?" Frågar jag och hon skrattar lite.
"Varför får du så dålig humor när du är rädd?" Säger hon och jag rycker på axlarna.
"Ingen aning, nervositeten över att du försöker mörda mig kanske?" Frågar jag och hon peddoblickar mig.
"Den planen har jag sparat till en annan gång" ger hon som svar och vi står nu längst fram i kön, jag känner hur mitt hjärta slår fortare. Förr eller senare så kommer jag svimma.
~
Vi är påväg mot bowling hallen som finns i spelhuset, jag har lyckats med att inte svimma och även Ayla kände att hon behöver en paus så vi bestämde oss för att bowla. Jag har aldrig bowlat förut och kommer antagligen förlora stort men vad har jag för val annars?
Ayla hjälper mig att välja ut ett klot och ger mig ett mintgrönt. Klotet är jättetungt, jag har sett folk bowla på tv ibland när jag inte haft något att göra och dom får det att se så lätt ut. Jag går ut lite klumpigt på banan vi fick, jag försöker kasta klotet som dom gör på tv men jag fastnar i det och ramlar. Ayla och andra människors skratt fyller rummet och jag känner hur jag rodnar.
"Jag kanske ska visa hur man gör" säger Ayla igenom hennes skratt.
"De kunde du gjort innan jag skämde ut mig själv" säger jag smått irriterat.
"Någon är på ett humör idag" säger Ayla och knuffar till mig lite och sticker ut min tunga emot henne och hon skrattar bara.
~
Ayla skulle gå och köpa sockervadd och jag sitter på en parkbänk och solar mig lite. Jag kollar på klockan, hon har varit borta i 15 minuter nu och sockervadd kiosken ligger bara några meter ifrån där jag sitter. Jag ställer mig upp och går dit men när jag kommer fram så ser jag henne inte. Jag går till toaletterna för hon blev antagligen bara nödig och var tvungen att gå men hon är inte där heller. Min nervositet ökar men jag försöker hålla mig lugn för att inte få en panikångest attack, jag brukade få det när jag var yngre och en gång så svimmade jag av för att jag inte visste hur jag skulle hålla mig lugn. Jag känner hur min andning ökar och jag börjar få panik, folk som ser mig just nu skulle säkert tycka att jag ser helt och hållet dum ut. Men tänk om Ayla blivit kidnappad eller ennu värre, mördad. Nej Heylin positiva tankar, hon kanske bara tappat bort sig. Jag försöker ringa hennes mobil men hon svarar inte, tänk om något faktist hänt henne. Jag går tillbaka till platsen jag satt på innan hon "försvann". Hon är inte där heller, jag måste hålla mig lugn. Det är ända sättet jag kommer hitta henne på, genom att vara lugn.
Jag har letat efter henne i snart 30 minuter och jag kan inte hålla mig "lugn" längre, jag får panik. Jag är rädd och jag är ensam, det börjar bli mörkt nu också. Jag andas mycket intensivare än vad jag gjorde förut. Vad kan ha hänt med henne? Hon kan verkligen inte bara försvunnit, eller kan hon? Det är nästan som om hon gått upp i rök.
Ju mörkare det blir ute desto fler människor försvinner. Nu känns det som att jag är helt ensam men jag kan inte röra mig, det är som om jag är i en koma. Jag vet vad som händer runt omkring mig men hur mycket jag en vill skrika så går det inte. Jag har aldrig känt denna rädsla förut men jag vet inte om det är för att jag är på en nöjespark nästan helt ensam eller för att Ayla är spårlöst försvunnen. Jag måste hitta henne, jag måste hitta henne nu. Det är som att jag kommer tillbaka till verkligheten. Det är fortfarande mörkt men det finns människor här, jag måste inbillat mig om att jag var ensam. Men jag känner mig fortfarande ensam, hur många människor det än är här så kommer jag känna mig ensam för det är precis vad jag är. Jag är ensam. Jag känner hur det tårar sig i mina ögon, jag måste vara stark för Ayla. Men jag kan inte, jag är som ett barn som tappat bort sina föräldrar i affären.
Jag känner hur min panikångest attack närmar sig, allting blir snurrigt. Som om jag åkt runt och runt, men det har jag inte. Jag står helt stilla, men varför snurrar allt då? Jag har inte haft en panik attack på 5 år och jag kommer inte ihåg hur jag ska göra när jag får en. Kom igen, tänk nu Heylin, hur ska du göra. Jag tänker så mycket jag kan men inget kommer fram. Tillsist slutar jag kämpa emot och jag känner hur allt blir alldeles svart.
___________________________
VIKTIGT!!
Hello mina lovelies, tack så mycket för snart 400 visningar. Det är helt sjukt😂
Jag kommer inte uppdatera lika ofta nu för att skolan börjat osv men jag ska försöka uppdatera ca 1-2 gånger i veckan.
Hoppas ni gillade kapitlet och kommentera gärna vad ni tror kommer hända. Det hade vart jättesnällt ifall ni röstade på kapitlet och ha en fortsatt bra dag!❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Starcrossed
Fiksi RemajaJag borde antagligen hålla mig så långt borta från honom som jag kan men jag måste få veta vad han inte berättar för mig... Innehåller svordomar och sånt som allt för unga personer inte ska läsa, så om du är känslig för sådant så får du läsa på egen...