Het was een zomerdag, heel warm. De avond was heel warm. En ik had geen zin om alleen thuis te zitten. Maar ook geen zin om met vrienden af te spreken. Dus besloot ik alleen naar een bar te gaan. Snel kleden ik me om naar een chick maar makkelijk jurkje. Ik pakte mijn spullen en deed nog snel rode lippenstift op. Daarna stapte ik de zwoele avond lucht in en ging op weg naar mijn vaste bar waar ik vaak heen ging, en waar ik niet lastig gevallen kon worden door paparazzi want die kwamen er nooit.
Ik hield veel van mijn fans, maar die ratten had ik liever niet om me heen.
De weg was niet ver en ik liep heel snel.
Ik deed de deur open en keek even de bar in en besloot achter in de hoek te gaan zitten. De barman kwam meteen naar me toe.
"Goedenavond miss Lange wat wilt u te drinken". Ik lachten even naar hem "martini" zei ik toen. Ik pakte een sigaret uit mijn handtas. Stak hem aan, daarna draaide ik me schuin op de barkruk zodat ik de bar in kon kijken.
het was niet heel druk, maar ik kon ook niet veel zien omdat het donker was. en vooral heel rokerig.
Op de achtergrond hoorde ik zachte jazz muziek. De barman gaf me mijn martini. Ik nam meteen een grote slok van mijn drinken. Strekte mijn benen en ging wat comfortabeler zitten. Mijn blik gleed door de bar. Er zat een groep mannen te praten en soms lachten ze hard. Ze hadden niet door dat ik naar ze was aan het kijken.
Ik pakte het olijfje uit het glas en at het op. Mijn blik ging weer door de bar heen. Er zat een stel aan een tafel. Hun hoofden dicht bij elkaar. Ze keken elkaar verlieft aan. De jongen pakte de wang van het meisje. Ze keek verlegen weg. De jongen draaiden haar weer naar zich toe en kuste haar teder. Ik voelde me wat opgelaten en keek weg. Maar mijn blik werd al snel terug getrokken, ik bleef kijken. Tot ik mijn hoofd weg draaiden om mijn glas van de bar te pakken. Toen zag ik dat in de hoek een meisje aan de tafel zat. Ze keek me uitdagend aan. Ik nam een slok maar bleef haar aan kijken.
Ik had haar nog nooit eerder hier gezien. Dus of ze keek me aan omdat ze me herkenden, wat best een grote kans was omdat er net een nieuwe film uit was waar ik de hoofdrol in speelde.
Mijn glas was leeg, dus die zette ik weer op de bar en draaiden me met mijn rug naar het meisje toe. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk onder haar blik. De barman tikte me op mijn schouder.
"Miss Lange" zei hij. Ik draaiden me om.
"Deze heeft u van dat meisje" zei hij en wees naar de hoek. Het meisje zwaaiden naar me. Ik knikte alleen even en nam de martini aan. Ik bleef even naar het meisje kijken. Maar sloot daarna even mijn ogen en genoot van de muziek.
Ik deed mijn ogen weer open en pakte een sigaret. Ik ging anders zitten zo dat i9k beter bij de asbak kon.
Het meisje stond op en kwam mijn kant op. Ik deed eerst of ik haar niet zag, en nam een trek van mijn sigaret.
Blies het ui met mijn hoofd omhoog. Van boven keek ik her meisje aan. Ze ging op de kruk naast me zitten.
Ze keek me alleen aan. Ik legde de sigaret in de asbak neer en pakte de olijf uit mijn martini, en at hem op zonder dat mijn blik van haar af ging.
Het meisje pakte mijn sigaret van de asbak en rookte er aan.
Ik stak mijn hand uit, ze gaf hem terug.
'dank je" zei ik alleen.
"heb je geen stem"? vroeg ik toen aan haar.
"tuurlijk wel" zei ze met een lach. Ze wenkte de barman. "nog een martini en een zoete witte wijn" zei ze. De barman gaf ons het drinken.
Ik wist niet zo goed wat ik moest doen of zeggen.
"Ken ik jou eigenlijk"? vroeg ik daarom maar. Het meisje schudde haar hoofd. Ze stak een hand uit. "Eliza" zei ze. Ik pakte haar hand vast. "Jessica" zei ik.
Het meisje knipoogde "dat wist ik al" zei ze. Ik kon het niet laten haar nog een keer goed te bekijken. Ze had een lief maar ondeugend gezichtje. En donkere haren, opgestoken. En ze had een mooi jurkje aan. Kort maar niet te kort. En hele hoge hakken. Dus ze was heel klein van zicht zelf, nog geen 1,60. Ze nam een slok van haar wijn. En ik voelde haar blik over me heen glijden. Maar ik deed of ik niks merkte.
Ik deed mijn benen over elkaar. Door deze beweging kwam ik tegen haar aan.
"sorry" mompelde ik. En voelde mijn wangen rood worden. Eliza lachten alleen even naar me.
"kom je hier vaker"? Vroeg ik toen om de stilte te verbreken. Ze schudde haar hoofd. Ze had net een slok van haar wijn genomen.
"nee eigenlijk nooit, maar ik had niet zo een zin om met vrienden uit te gaan" zei ze met een zucht. "dus ik kan niet naar mijn vaste café gaan".
Ik lachten "dat dacht ik dus ook, maar ik kom wel vaker hier". Eliza lachte even naar me. ze zat met een haar te spelen en hield haar hoofd een beetje schuin. 'helemaal alleen"? Ik knikte en stond op, ik moest even naar de wc.
"ik kom zo terug" zei ik toen ik geschrokken zag kijken. Ik knipoogde naar haar. Eliza tuiten haar lippen en nam een slok van haar wijn. Daar na draaiden ze haar rug naar mij. ik zag nu pas dat haar jurk een blote rug had. En ze had echt een heel mooi figuur.
Ik ging snel even naar het toilette, bang dat Eliza weer weg zou gaan. En samen met haar aan de bar hangen was toch leuker dan alleen.
En nu ik even met haar had gepraat voelde ik dat wel goed zat. Voor ik terug ging keek ik even op mijn gsm. Het was toch al bijna twaalf uur.
Toen ik terug op mijn kruk ging zitten zag ik dat Eliza nog eens drinken had besteld.
JE LEEST
jessica lange and the girl
FanfictionIn het darkes place of my soul. The demons are awake. Gif me dark though. I'm scared. Don't want be alone. But don't come to close. The demons make me sad. I don't want to be sad. A fake a smile. A black heart. The demons are so present. They d...