hoofdstuk 19

30 2 1
                                    

Na de opnames moest ik meteen met Greame mee lopen. Hij was nog steeds heel nukkig. In zijn kantoor gooide die de deur dicht.
"je moet haar nu naar huis sturen, als de pers hier lucht van krijgt kan ik de film op mijn buik schrijven Jes" zei hij. Hij sloeg zijn arme over elkaar. Ik snoof even kwaad en streek mijn haar achter mijn ogen.
"wat denk je wel niet, dat je ook nog mijn liefdes leven kan beïnvloeden"! riep ik uit.

Greame schudde zijn hoofd, "doe niet zo naief, waarom moet je een nu ene vriendin hebben". Ik trok mijn schouders op. "ik werd gewoon verliefd, en zo veel actrices hebben een vriendin, dat weet je niet eens" zei ik uitdagen. Hij schudde mijn hoofd, "ik wil het gewoon niet hebben, wat je in je eigen tijd doet moet je zelf weten. Maar niet hier op mijn set" zei hij en wees kwaad van mij naar grond. Ik trok mijn schouders op. "goed dan stop ik met de film, wat jij wilt" zei ik en draaiden me om. Greame schreeuwde me nog achter na "dat is contractbreuk, ik zal maar goed na denken". Ik stak mijn middelvinger na hem op en gooiden de deur dicht.

Ik ging zo snel mogelijk naar het hotel en liep meteen door naar de kamer van Sam. Ik hoorde Eliza lachen. Ik klopte aan en Sam deed meteen open. Ze waren tv aan het kijken met een kom met popcorn tussen hun in. Eliza keek me geschrokken aan. "wat kijk je boos" zei ze toen. Ik trok mijn schouders op.
"ik stop met de film, dus we kunnen gaan. Ik pak vandaag mijn spullen, en we vertrekken " zei ik.
"waar heen"? vroeg Eliza verbaast. Ik trok mijn schouders op en ging naast haar zitten. "naar huis kan niet, daar komen ze me meteen zoeken". Ik zuchten en friemelde aan mijn t-shirt.

Sam zetten de tv uit. "waarom wil je dan weg gaan"? vroeg hij.
Ik keek hem kwaad aan. "die lul van een Greame wil dat ik Eliza meteen weg stuur, ik breng zijn film in gevaar enzo een dingen. In mijn vrije tijd mag ik doen wat ik wil, maar niet op zijn set" zei ik en trok mijn schouders op. "toen heb ik gezegd dat ik dan stop met de film". Sam sloeg een hand voor zijn mond. "dat is contractbreuk" zei hij toen. Ik knikte, "als die een schade claime gaat doen. dan ga ik met dit verhaal naar de pers. Dan word hij ook niet goed aangekeken" zei ik en tikte tegen mijn hoofd. Eliza keek me alleen verbaast aan. ze snapte er niks van. Sam schudde zijn hoofd,. "je kunt beter doen wat Creame wil, en Eliza naar huis laten gaan. De opnames zijn nog maar een kleine 4 maanden en dan zijn jullie weer bij elkaar". Ik schudde mijn hoofd, "ik wil dit niet Sam".
Eliza stond op. "wacht kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is". Ik lachte en pakte haar hand vast. "ik wil stoppen met de film, omdat ik jou naar huis moet sturen en dat wil ik niet. En dan moet ik dus een schade vergoeding betalen" zei ik in het kort. Eliza schudde haar hoofd, "dan kan ik beter gaan" zei ze. Ik schudde mijn hoofd en stond op. Ik sloeg mijn arme om haar heen en fluisterde in haar oor "je hebt me nodig, en ik heb jou nodig" zei ik en wreef over haar rug heen. Eliza legde haar hoofd tegen mijn schouder aan. "ik kan niet zonder je".
Eliza keek me aan en ik kuste haar lippen. Met mijn hand ging ik door haar langen haren. Eliza gleed met haar hand over mijn rug. Ik voelde haar tong mijn mond binnen gaan, ik sloot mijn ogen.
"uuh dames, ik ben er ook nog" zei Sam toen. Ik liet Eliza los en deed een stap naar achter, ik voelde mijn wangen rood worden, en keek Sam aan. Hij zat een beetje ongemakkelijk op bed. Ik lachte verlegen naar hem.
"sorry" zei ik toen en beet even op mijn onderlip. Eliza begon te giebelen. ik keek haar verbaast aan, maar ze schudde haar hoofd.
"Jessie, denk er in iedergeval nog een dag over. Als je echt weg wilt, dan kan dat als nog. maar neem geen overhaaste beslissingen" zei Sam. Ik knikte, "ik praat morgen nog wel eens met Greame" zei ik.
We stonden daar een beetje ongemakkelijk.
Eliza was de gene die de stilte verbrak. "zullen we dan naar jou kamer gaan" zei ze. Ik knikte. Gaf Sam een kus op zijn wang en we liepen samen naar mijn kamer.
Eliza zette haar spullen in de hoek van de kamer en plofte op het bed neer.
"Die Sam is echt aardig" zei ze toen en liet zich achterover vallen. ze keek me ondeugend aan. " maar ik denk dat die je wel leuk vind" zei ze met een ondeugende lach. Ik schudde mijn hoofd en ging naast haar zitten.
'Jess, kom op, heeft die nooit wat geprobeerd"? Toen knikte ik, "hij heeft me een keer gezoend hier op dit bed" zei ik. Eliza keek me aan en ging weer recht zitten, ik dacht eerst dat ze kwaad werd maar ze gaf me een speelse tik tegen mijn arm. "zie je wel Jess, en hij vond het maar wat leuk ons te zien zoenen" zei ze toen lachend. Ik schudde mijn hoofd weer. "Eliza, je bent echt gek" zei ik lachend. Eliza schudde haar hoofd nu.
"ik zag een bobbel, bij zijn broek" zei ze en wees bij haar schoot. "daarom moest ik zo lachen.

Ik sloeg een hand voor mijn mond, ik kon niet geloven wat ze zei.
"maar ik ben even douche" zei ze en sprong op. Ze grabbelde wat in haar tas en pakte een toilette tas en andere kleren. ze liep de badkamer in en liet me verbaast achter op het bed.
Ik liep naar de radio en zetten die aan. Ik ging op bed liggen en luisterde naar de muziek en het geluid van de douche.
Toen Eliza uit de badkamer kwam, was ik blijkbaar inslaap gevallen. Ze streek met haar hand langs mijn wang. Ik deed mijn ogen open en keek haar aan. Ze had een mooie lach op haar gezicht, haar natte haren gingen langs haar hoofd. ze kwam naast me liggen en ik sloeg een arm om haar heen. Kuste zacht haar nek. Eliza pakte mijn hand vast en gaf er een kus op.
"ik ben moe" zei ze toen. Ik stond op en graaiden ook kleren voor de avond bij elkaar. Ik liep de badkamer op en sprong ook even snel onder de douch.
Daarna kroop ik naast Eliza onder de dekens en kroop dicht tegen haar aan.
"ik ben blij dat je weer bij me bent, ik was bang dat ik je voor altijd kwijt was" zei ik. Eliza maakte een hmmm geluid en draaiden zich om. Het was best donker in de kamer maar ik kon zien dat ze me aan keek. "ik was daar ook bang voor. Ik draaiden me op mijn zij en legde mijn hoofd op Eliza haar schouder en kroop dicht tegen haar aan. Ik was ook best moe en voelde mijn ogen al snel dicht vallen.

jessica lange and the girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu