Hoofdstuk 3

50 3 0
                                    


Eliza keek even achterom en begon wat sneller te lopen. Daarna begon ze te rennen. "Eliza, wacht ik weet de weg niet" zei ik toen een beetje in paniek. Ik rende achter haar aan.
Maar toen ik de bocht om was, kon ik haar al niet meer zien. Waar was ze zo snel naar toe. er was maar een pad. Ik stopte me rennen en keek om me heen. Ik liep het pad maar verder af. want zo ver ik weet was dit wel het goede pad.
Ik maakte me wel een beetje zorgen, misschien was er wel wat gebeurt.
Ik hoorde wat in de struiken naast me, en bleef geschrokken staan. Maar er was niks te zien. Ik bleef stil staan. "Eliza" zei ik heel zacht. Maar ik kreeg geen reactie.
Waarom had ze ook niet gewacht tot ik mee kwam, ik zuchten en liep weer verder.
Alweer hoorde ik geritsel. Nu liep ik wat sneller door.
Er sprong iets of iemand uit de struiken en duwde me tegen een boom aan. Ik gilde heel hard en draaiden mijn hoofd geschrokken weg, sloeg mijn handen voor mijn gezicht.
Ik keek door mijn vingers naar de gene die voor me stond. ik voelde handen op mijn heupen.
Eliza stond met een grote lach voor me. "was je zo bang"? vroeg ze. Ik ademde uit. Ik kwam er nu pas achter dat ik die al die tijd ingehouden had.
"Waarom, waar, wat" zei ik alleen. Eliza lachte nog eens en deed mijn handen voor mijn gezicht weg.
"Sorry, baby, ik zal het niet meer doen" zei ze toen. Een van haar handen die op mijn heupen lag schoof langzaam naar boven naar mijn zij. Net naast mijn borst. Ik keek Eliza alleen maar aan.
Ik ademde in, en slikte even. Mijn handen hingen gewoon naast mij. Ik leunde tegen de boom aan. Ik deed mijn hoofd een beetje omhoog. Eliza deed een stap dichter bij. ze stond nu tegen me aan. Ik voelde haar adem op wang, warm en zacht. Ik draaiden mijn hoofd een beetje. Eliza legde haar hoofd tegen mijn schouder aan. Ik voelde haar lippen in mijn nek, ze raakte ze nauwelijks aan. Maar net. daarom twijfelde ik even of ik het wel goed voelde, of ik het me verbeelde. Maar wat had ze zachten lippen, kon er niks aan doen. en keurde zacht, zonder dat ik het wou. Een van Eliza's handen gleed langzaam omlaag langs mijn been. langs mijn jurk tot net onder de rand van mijn jurk.
Ik schrok er van, maar het voelde ook goed.
Toch voelde het raar, want Eliza was een meisje, en ik had wel vaker zo met iemand gestaan, stiekem in een steegje achter een café maar nooit met een vrouw, die gedachten was nooit in mijn hoofd op gekomen.
Eliza deed alles heel zacht en zo langzaam, haar handen leken wel van fluweel. zo anders dan de handen van een man. Eliza haar hand ging heel langzaam onder mijn jurk in. ze schoof hem omhoog. Ik legde mijn hand in haar nek, en trok haar mond naar die van mij. voor ik wist wat er gebeurde kuste ik haar op haar mond. Ik sloot mijn ogen, haar lippen waren zo zoet, en zacht. dat had ik nooit verwacht. Eliza duwde haar tong zacht bij me naar binnen.
Ik deed mijn lippen van elkaar. deed mijn hoofd een beetje schuin, een hand van mij gleed via haar rug naar haar onder rug. Daar liet ik hem liggen. Haar hand gleed via de binnen kant van mijn been steeds meer naar boven. Ik deed mijn benen een beetje meer uit elkaar. En draaiden mijn hoofd weg. Nu was ik de gene die mijn hoofd op haar schouder. ik kuste haar daar.
Eliza kwam nu bij de rand van mijn onderbroek aan. Ik hield mijn adem in. Ik greep met mijn andere hand naar haar boven been die naast mijn been tegen de boom aan stond.
Ik kneep er een beetje in. Ik voelde nu pas hoe mager ze eigenlijk was.
"Eliza" fluisterde ik in haar oor. Eliza haar hand stopte. Ik durfde weer niet te zeggen wat ik wou zeggen. Ik voelde gewoon dat er meer met Eliza aan de hand was. Eliza wachten nog even. Ze zuchten en haar hand gleed naar de rand van mijn onderbroek.
Ik vond het best eng wat er nu zou gaan gebeuren. Eliza trok aan de rand van mijn onderbroek. Maar stapte daarna terug en keek me aan.
"Dit is je eerste keer he" zei ze. En keek me aan. "Met een vrouw". Ik voelde mijn wangen kleuren. En knikte langzaam.
Eliza sloeg haar arme over elkaar.
"Wil je gewoon weten hoe het voelt. Of" zei ze toen. Ik stond perplex en streek met de palm van mijn hand langs mijn wang.
"Kom we gaan" zei Eliza toen. Ze begon langzaam weg te lopen. Ik liep achter haar aan.
"Eliza" zei ik en haakte mijn arm in die van haar. Ze legde haar hoofd tegen mijn schouder aan.
"Denk eerst maar goed na" zei ze en streek over mijn arm heen. "Ik wil geen experiment voor je zijn" zei ze toen. Ik lachte even en gaf haar een kus op haar hoofd.
"Zullen we naar huis gaan. En een andere keer afspreken" zei ze toen.
Ik knikte. "Als een date bedoel je "? Eliza tilde haar hoofd op en keek me aan. Met een brede lach. "Dat is goed. Bel me maar als je der klaar voor bent " zei ze toen. Ze duwde een briefje in mij hand en gaf me een kus op mijn wang.
"Dag prachtige miss lange" zei ze met een lach en zwaaiden naar me. Ze draaiden zich om en liep een stukje weg. Ik bleef naar haar kijken. Op het einde van de straat draaiden ze zich om en blies een kus naar me. Ik ving hem op en duwde mijn hand tegen mijn wang.
Daarna draaiden ik me om. Ik moest me in houden om niet te gaan huppelen.
Maar die woorden. Dat ze het niet alleen om de stuks wou doen. Die had ik al zo lang niet meer gehoord.
Mannen wouden het alleen al om mijn naam met me doen. Als of ik een of ander merk was.
"Eliza" fluisterde ik nog een keer en liep de straat af richting mijn huis.

jessica lange and the girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu