Hoofdstuk 28

6 1 0
                                    

Hoofdstuk 28

Ik schrok wakker en wist even niet waar ik was. Ik voelde dat mijn arm sliep en probeerde hem te bewegen. Ik keek naast me en zag dat Eliza nog lag te slapen.
Ik kriebelde even over haar wang en ze deed langzaam een oog open en keek me aan.
"oow sorry, ik was in slaap gevallen" zei ze toen en rekte zich uit.
Ik lachte en zei "ik ook, dat maakt niks uit". Ze gaf me een kus op mijn wang en draaiden zich op haar rug. Ik bewoog mijn vingers en kneden met mijn andere hand in de palm van mijn hand. Eliza draaiden haar hoofd en keek me verbaast aan.

"mijn hand slaapt" zei ik toen en ging wat rechter zitten.
"waarom had je me niet eerder wakker gemaakt"? zei ze toen verbaast. Ik trok mijn schouders op. "ik was zelf ook pas net wakker". Eliza ging ook wat rechter zitten en legde haar hoofd op mijn schouder.

"hoe laat is het eigenlijk" vroeg Eliza toen. Ik trok mijn schouders op en zocht naar een klok of een wekker. Ik zag naast me een wekker staan.

"half 5 al" zei ik toen. Eliza sloeg een hand voor haar mond.
'zullen we snel wat eten en even de stad gaan verkennen"? vroeg ze toen. Ik vond het wel een goed idee. Ik pakte snel kleren uit mijn koffer en friste me zelf even op. Eliza deed het zelfde, we waren echt binnen 10 minuten klaar en liepen de hotelkamer uit.

Het was nog lekker warm buiten.

Eliza keek haar ogen echt uit. En ik genoot daar weer van.

Soms was ze echt zo onder de indrukken van dingen die voor mij al best normaal waren. En dat vond ik echt leuk om te zien.

Het was best druk op straat, overal liepen allemaal verschillende mensen.
We liepen richting de walk of fame, maar dat had ik niet egen Eliza verteld.

Ik wilde haar de ster van Marilyn Monroe laten zien.
Eliza greep mijn hand vast toen de eerste sterren zichtbaar waren.

"wat, ben je hier bewust naar toe gekomen"? vroeg ze toen. Ik knikte en sloeg een arm om haar heen. Ik zag dat Eliza meteen alle namen op de sterren was aan het lezen. Maar ik trok haar aan de hand mee, ik wist wel ongeveer waar de ster van Marilyn was. We rende tussen de mensen door, en ik stopte op de hoek van de straat.

"nu zijn we der bijna" zei ik en wees iets verder op.

Eliza liet mijn hand los en rende voor me uit. Ze bleef staan bij de ster en keek er alleen naar.

Ik kwam naast haar staan en sloeg een arm om haar heen.

"Ik ben echt blij dat hier ben nu" zei ze. "dit had ik nooit gedacht dat ik zo dicht bij haar zou zijn". Ik legde mijn hoofd tegen haar schouder aan, en we bleven even in stilte naar de ster kijken.

Eliza zuchten en draaiden zich naar mij om.

"zullen we wat gaan eten, ik heb echt hele erge honger gekregen". Ik knikte en we liepen samen de straat uit op zoek naar iets waar we konden gaan eten.
Eliza was de gene die naar een tentje wees waar ze spareribs verkochten. "Zullen we daar gaan"? vroeg ze toen. Ik knikte, ik vond het een goed idee. we liepen naar binnen en ik vroeg of ze een plek voor 2 hadden.

We kregen al snel een plaatsje aangewezen en we bestelde ons drinken.

Daarna waren we een beetje aan het praten en op het menu aan het kijken, Eliza had al beslist wat ze nam. Maar ik kon niet echt kiezen, dus besloot gewoon het zelfde te nemen.

"wat wil je vanavond eigenlijk gaan doen"? vroeg ik toen aan Eliza. Die haalde haar schouders op. "ik heb geen idee" zei ze toen.
Onder tussen was het eten al gebracht. Eliza zat te genieten van haar spareribs. En ik was aan het bedenken wat we konden gaan doen.

"misschien kunnen we gewoon lekker uit gaan en dan zien we wel wat de avond ons brengt" zei ik toen. Eliza knikte.

na het eten gingen we terug naar het hotel en gingen we ons omkleden en klaar maken.

Daarna namen we een taxi naar de straat waar veel cafés lagen. We stapte uit en liepen naar een café we keken naar binnen maar dat leek ons niks, er zaten vooral oude mensen.

We besloten wat verder te lopen achter een groepje jonge vrouwen aan. Die wisten misschien wel wat leuks.
Ze gingen een café binnen en we liepen achter ze aan.

Het zag er leuk uit en we besloten hier even te blijven, als het toch niks was dan konden we zo gaan. Eliza vond het al goed omdat er veel Marilyn was. We gingen naar de bar en bestelde wat te drinken.

We bleven daar staan en keken een beetje de kat uit de boom. Maar na een paar minuten hadden we het eigenlijk al gezien, aangezien de mensen best wel saai waren. Gingen we weer de straat op opzoek naar iets beters.

Ik was hier ook niet zo bekend, dus ik had geen idee waar we heen moesten gaan.

jessica lange and the girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu