Toen ik op weg naar huis was, begon het ook nog te regenen, het paste echt bij mijn gevoel dat ik van binnen had. Normaal zou ik sneller gaan lopen maar ik liep zo langzaam mogelijk de straat van Eliza uit, in de hoop dat ze me nog terug zou komen halen. Maar toen ik op de hoek van de straat was en me omdraaiden zag ik haar niet. Ik deed een stap naar achteren zo dat ik haar raam kon zien. Ze stond in het raam naar me te kijken. Ik kon alleen haar omtrek zien maar ik zag dat ze was aan het huilen.
Ik bleef daar een paar minuten staan, werd helemaal nat, mar dat maakte me niks.
Toen besloot ik dat het toch beter was als ik verder ging. Ik draaiden me en deed mijn tas over mijn schouder en draaiden me langzaam om. Ik begon naar huis te lopen.
Thuis aangekomen deed ik meteen mijn pyjama aan. En ging in bed liggen. Maar slapen kon ik niet. Dus ik zette muziek op en ging gewoon in bed liggen.
Blijkbaar was ik toch in slaap gevallen. Ik werd wakker van de telefoon. Ik sprong meteen op.
"Met Jessica" zei ik meteen. Maar toen de andere begon te praten hoorde ik dat het mijn manager was.
"Jess, ik heb een nieuwe films voor je gevonden, ik ben nu op weg naar jou. Ze willen je heel graag hebben. Maar het is wel kortaf" zei hij. Ik was even stil.
Dit had ik niet verwacht zo snel na een andere film. Ik zuchten even.
"Oke kom maar, tot zo" zei ik. Ik sprong meteen op en nam snel een douche en deed me makkelijke kleren aan. Ik ruimde snel een beetje op en maakte daarna ontbijt voor ons samen. Ik had net de tafel helemaal gedekt toen de bel ging. Ik deed open, mijn manager, Sidney stond met een brede lach voor de deur. Ik gaf hem een knuffel en liet hem binnen.
"goedemorgen schoonheid" zei hij. Ik liep naar de tafel en ging zitten. Sidney deed het zelfde. "lekker, je kent me toch goed" zei hij en nam meteen een broodje.
ik lachte alleen maar even naar hem. hij smeerde het broodje en nam er een hap van. Ik keek hem afwachtend aan.
"o ja het script" zei hij. hij rommelde in de tas naast zich en gaf hem aan mij. Ik keek naar de naam van de film Frances. Ik begon er korte stukjes in te lezen.
"dit is wel een heftige film" zei ik toen. De manager knikte, "maar ik weet zeker dat je het kunt" zei hij met een knipoog. Ik knikte, "het is goed" zei ik en gaf het script terug.
"gaat het wel goed"? vroeg Sidney en keek me geschrokken aan. Ik knikte en stond op, "ik ben alleen een beetje moe" zei ik toen en ging bij het raam staan. Sidney stond op en kwam naast me staan.
"rust dan maar goed uit, je moet overmorgen al vertrekken, naar de set" zei hij torn. Ik keek heen stm geschrokken aan.
"zo snel al" zei ik. Sidney knikte, "maar ik ben weer weg. je word opgehaald overmorgen om 9 uur in de ochtend, zorg dat je klaar staat met je spullen. Hij gaf me een kus op mijn wang en liep naar de deur.
"tot dan Jess" zei hij. Ik keek hem verbaast na, hij had niet eens zijn broodje op gegeten.
Ik rende meteen naar de telefoon en belde naar Sarah. Sarah nam op met een slaperige stem.
"Sarah, heb je tijd"? vroeg ik. "Wat bel jij vroeg" zei ze toen. Ik zuchten, "het is al half 12" zei ik geïrriteerd. Sarah kreunde en zei "wat dan".
"ik heb ruzie met Eliza, en ik moet overmorgen naar de set van een nieuwe film"! riep ik uit.
"wat, hoe komt dat" ze klonk meteen wakkerder. Ik zuchten en legde uit wat er was gebeurt. Sarah zuchten en was toen even stil. "bel haar straks, of ga gewoon langs. Jullie moeten niet met ruzie uit elkaar gaan" zei ze.
"Hoelang zijn de opnames"? Ik dacht even na, "dat heeft Sidney niet eens gezegd" zei ik toen. Ik moest echt vechten tegen mijn tranen.
"jessie het komt wel goed" zei Sarha, "als er iets is kan je me bellen" zei ze toen nog.
Ik hing weer op en besloot meteen te bellen. Maar er werd natuurlijk niet opgenomen, Eliza moest werken.
De dag ging maar niet voor bij. Ik had besloten haar op te halen van haar werk en het haar dan te vertellen dat ik bijna zou vertrekken naar de set.
Toen ik vertrok naar Eliza's werk, was het weer aan het regen. Ik pakte nog snel een paraplu voor ik naar buiten ging, en liep snel naar het restaurant.
Daar aangekomen ging ik op een bankje zitten en keek ik elke keer op als er iemand door de deur kwam. Maar het was al 18 uur en Eliza was er nog niet. Ik besloot naar haar appartement te gaan. Ik belde aan.
"Jessica, wat doe je hier" riep Eliza naar onder. Ik keek naar boven. ze stond op het kleine balkonnetje.
"Ik wil je zien, ik mis je"! riep ik terug. "Kan ik even binnen komen" zei ik toen. Eliza schudde haar hoofd.
"maar Eliza, ik vertek overmorgen naar de set" zei ik en keek naar de grond. "ik was toch duidelijk ik vertrouw je niet meer" zei ze en sloeg de deur dicht. Ik belde nog een keer aan. Maar Eliza kwam niet meer naar buiten.
Ik besloot dat ik het maar moest laten rusten, en gewoon maar moest gaan. Dit had geen zin.
thuis begon ik met inpakken van mijn spullen. Ik hoefde niet zo veel mee te nemen. Kleren had ik niet echt nodig en voor andere dingen had ik niet zo veel tijd. Het waren altijd lange dagen op de set. Daarna deed ik even snel avond eten en dook weer mijn bed in. Ik had nergens zin in, en ik voelde me moe. Maar slapen lukte niet. Ik moest steeds aan Eliza denken. Zou ze ook aan mij denken.
JE LEEST
jessica lange and the girl
FanfictionIn het darkes place of my soul. The demons are awake. Gif me dark though. I'm scared. Don't want be alone. But don't come to close. The demons make me sad. I don't want to be sad. A fake a smile. A black heart. The demons are so present. They d...