hoofdstuk 21

13 1 0
                                    

Sam Eliza en ik hadden spullen gepakt en de auto van Sam klaar gemaakt, ik was hem echt heel dankbaar dat we hem mochten lenen.
We hadden nog een beetje zitten praten op de kamer van Sam, maar nu was het dan toch echt tijd om te gaan. Ik stond op en keek een beetje ongemakkelijk naar Sam, maar besloot hem toch gewoon een knuffel te geven. Sam gaf me een kus op mijn wang.

"ik bel je als we weer terug zijn" zei ik toen. Sam knikte, "dan kom ik bij jullie langs" zei hij. Ik knikte en draaiden me om. Eliza pakte mijn hand vast en we liepen naar de auto. Eliza stapte in, ik keek nog even naar het hotel. Ik had nooit gedacht dat ik het echt zou doen. We gaan van een set, maar ik had gewoon geen zin meer om hier te blijven. Ik stapte ook in en we vertrokken. Ik had geen idee waar heen maar ik zag een bordje met Las Vegas staan, en daar wou ik wel eens naar toe. Ik reed die kant op, de stad uit.
Eliza had haar raam een beetje open gedaan en haar haren wapperde in de wint. ze deed haar zonnebril op en keek me even met een lach aan.
"Ik hou van je Jessica" zei ze toen. IK keek even snel naar de weg en toen weer naar Eliza, "ik ook van jou". Ik legde mijn hand op haar knie en kneep er even in. daarna legde ik hem snel weer op het stuur. Eliza draaiden wat aan de radio tot ze een zender had gevonden en ging met haar hoofd achter tegen de rugleuning aan liggen, ze begon een beetje mee te neuriën op de muziek.
Ik voelde gewoon dat we door deze trip door Amerika nog dichter bij elkaar zouden gaan groeien. Het zou een mooie, maar emotionele vakantie worden.

We hadden al 3 uur gereden, op de snelweg, en bij de volgende afslag besloot ik dat we een hotel zouden gaan zoeken en even wat zouden gaan eten.
Ik stelde dit voor aan Eliza en ze vond het een goed idee. Het was ook al wat later aan het worden en ik was ook best moe.
Eliza was de gene die een hotel vond en ik stopte de auto. We pakte onze koffer met spullen en liepen naar binnen. Het zag er uit als een knus hotel.
Ik liep naar de balie en vroeg of ze een kamer hadden voor 2 personen. Eliza kwam achter me staan en pakte mijn hand vast. De jonge vrouw achter de balie keek nog een keer ongelovig naar me, en knikte toen.
"we hebben een kamer vrij" zei ze toen en kwam achter de balie uit. "Volgt u mij maar Miss Lange en"? zei ze toen en keek me vragend aan. "Miss van rooij" zei Eliza en gaf haar een hand. De jonge vrouw wenkte een man. "Kun jij de koffers naar de grote kamer brengen" zei ze toen.
"wacht, ik wil een gewonen kamer, niks speciaals, we vertrekken morgen toch weer" zei Jessica toen. De vrouw lachten naar ons.

"dat is geen probleem, dit is op de kosten van het hotel. U betaald een gewonen kamer. maar zo een speciale gast krijgen we hier niet vaak" zei de vrouw en liep voor ons uit naar de bovenste verdieping. Ze maakte de kamer open met een sleutel en liet ons binnen.
de koffers stonden al in de kamer. De vrouw bleef in de deur opening staan. "als er iets is, kunt u gewoon bellen" zei ze en wees naar de telefoon. Ik knikte en deed de deur dicht. Eliza keek verbaast rond in de kamer.
"woow wat een kamer" zei ze en liep naar het raam.
het was een klein stadje, knus en een beetje oud. Maar ik vond het wel oke. Eliza plofte op het bed en lachte naar me. "dit bed is zo zacht, als een wolk" zei ze en schopte haar schoenen uit.
Ik moest echt om haar lachen. Ik was gewoon niet gewend dat ik iemand bij me had die geen luxe gewend was. Alle mannen deden altijd zo hun best om bij me in de smaak te vallen, meestal door luxe, dure etentjes en duren cadeau's. Ik miste het niet eens, ik vond het veel fijner zo.
Eliza draaiden zich op haar zij en keek me aan. "ik ga me even opfrissen en dan kunnen we gaan eten" zei ik en kuste haar hand. Eliza knikte en sprong weer op. Ze graaiden in haar koffer en trok en een bordeaurood jurkje uit en trok die snel aan. Ze pakte een paar zwarte lak schoenen uit de koffer en kamde haar haren. Ik bleef kijken naar wat ze deed, ik vergat helemaal om me zelf klaar te maken.
eliza draaiden zich weg van de spiegel, ze was haar make-up aan het bij werken. "Moet jij je niet klaar maken" zei ze toen ze me via de spiegel aan keek. Ik voelde mijn wangen rood worden en stond snel op van het bed en trok een simpel zwarte rok en een blouse uit mijn koffer met rode pumps. Ik ging naast Eliza staan en begon mijn haar op te steken. Eliza keek me lachend aan en sloeg een arm om mijn heupen heen. ze trok me tegen zich aan en bleef me aan kijken via de spiegel. Ze had zo een mooie lach op haar gezicht. We waren net vertrokken en ik zag haar al helemaal opbloeien. Ik deed snel mijn lippen rood maken en pakte mijn tas. Eliza kwam achter me aan. Ik sloot de deur en deed de sleutel in mijn tas. Eliza kwam naast me lopen, ik pakte haar hand vast en kneep er even in.

Buiten was het nog best lekker weer. Het was best rustig, er liepen alleen een paar mensen naar een café. Ik besloot even te gaan kijken of we daar konden eten, het zag er gezellig uit.
Eliza liep achter me aan. Er stond een bord buiten met allemaal gerechten op. Eliza deed de deur voor me open en ik liep naar binnen. Het zag er echt heel gezellig en knus uit. Eliza liep meteen naar een tafel in de hoek en ging zitten. Ik liep achter haar aan.
"ik heb echt honger" zei ze toen ik was gaan zitten en greep de menu kaart.
"spareribs" zei ze met een grote lach op haar gezicht. Ik kreeg meteen vlinders in mijn buik. "ik keek even op de menukaart en besloot om kippenvleugels te nemen. Er kwam al snel een ober naar ons toe, en we zeiden wat we wouden eten en drinken.

het drinken was er zo.
Ik vroeg me al een tijdje iets van, en ik had het nog niet aan Eliza gevraagd, maar ik besloot het nu toch te doen. "wat heb je eigenlijk met je werk gedaan"? vroeg ik toen. Eliza keek een beetje verlegen naar onder. "ontslag genomen zo als je zei. Ik wou zo graag naar je toe" zei ze toen en keek me een beetje onzeker aan. Ik pakte haar hand en gaf er een kus op.
"ik ben blij dat je het hebt gedaan. Ik heb geld zat, maak je geen zorgen" zei ik toen. "en als we terug zijn kan ik zo weer een nieuwe film vinden om in te spelen" zei ik toen en knipoogde naar Eliza.
De ober kwam ons eten brengen en we begonnen meteen te eten. Allebei in stilte. in onze eigen gedachten weg gezonken.
Eliza haalde me uit mijn gedachten, maar ik had niet mee gekregen wat ze zei. "wat zei je"? vroeg ik toen en keek haar aan. Eliza lachten even en zei "zijn er plaatsen waar jij graag heen wilt"? vroeg ze toen. "Las Vegas" zei ik toen. Eliza tuiten haar lippen.
"Hollywood" zei ze toen. Ik trok een wenkbrauw op. "Marilyn Monroe" zei ze toen. Ik knikte, "dan gaan we daar naar toe" zei ik en nam een slok van mijn drinken.
"we zijn bijna bij Las vegas" zei ik toen. Eliza knikte, "ik zag de borden al staan" zei ze toen.

Na hete eten waren we nog even blijven zitten en hadden nog wat gedronken, maar Eliza wou toen graag terug naar het hotel ze was heel moe. Ik rekende af en we liepen samen naar het hotel. Eliza sloeg een arm om me heen en legde haar hoofd tegen me aan. haar hand gleed een beetje oplaag en ze kneep even in mijn zij. Ik stopte met lopen en Keek Eliza even aan, daarna keek ik even om me heen en zag niemand lopen. Ik trok Eliza dichter naar me toe en kuste haar. Eliza sloeg haar arme om me heen en ging een beetje op haar tenen staan. Ik duwde haar mond een beetje open met mijn tong, en duwde haar wat naar achter zodat ze tegen de muur stond. Eliza kreunde in mijn mond en duwde haar hoofd tegen de muur. Ik pakte haar hand en trok haar mee naar het hotel. We rende giebelende over straat.

In het hotel groeten de vrouw achter de balie ons, maar we negeerde het en rende naar de lift. Ik had Eliza's hand nog steeds vast. Bij de lift kwam Eliza tegen me aan staan en ging op haar tenen staan zodat ze met haar mond bij mijn oor was en fluisterde "wacht maar, tot we op de kamer zijn" ze beet even zacht in mijn oor. Ik legde mijn hand op haar kond en kneep er even zacht in. Eliza keek me ondeugend aan. De lift was eindelijk onder. Ik duwde Eliza er in en duwde haar tegen de achter want aan met een hand, met de andere duwde ik op de verdieping waar we moesten zijn. Eliza keek me afwachten aan. ze leunde tegen de spiegel aan met een hand om mij heen. Ze ging met haar tong langs haar lippen. De deur ging dicht, en ik boog me meteen naar haar toe en kuste haar heel wilt. Met mijn handen ging ik door haar haren heen.
De lift stopte weer en we liepen snel naar de kamer. Ik deed deur open en gooiden mijn tas en de sleutel op een tafel naast de deur. Ik duwde Eliza meteen naar het bed, en duwde haar naar achteren. Eliza trok me in haar val mee, en ik lag boven op haar. Ze kusten me en begon meteen mijn rok omlaag te doen.

jessica lange and the girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu