hoofdstuk 24

11 0 0
                                    


"ik heb echt geen idee, er zijn zo veel jurken, en ik heb er echt geen verstand van" zei ze toen en keek me met een beteuterd gezicht aan. Ik moest er wel om lachen.

"wat vind je van deze zwarte"? vroeg ik toen en wees naar een etalage. Eliza schudde haar hoofd, "dat is een beetje saai voor mij, dat staat jou vast heel mooi" zei ze toen met twinkelend ogen. Ik schudde mijn hoofd, "ik heb al zo een jurk" zei ik toen.
Eliza liep naar een andere etalage en keek naar de paspoppen die er in stonden. Ze wees naar een jurk, rood met een open rug en een klok model. Ik knikte, "die is wel mooi, maar dat is een beetje, te overdressed" zei ik toen. Eliza trok haar schouders op.

"rood vind ik wel een mooie kleur, ik hou echt niet van zwart" zei ze toen en sloeg haar arme over elkaar.
"waarom eigenlijk niet, ik vind zwart juist fijn om te dragen" zei ik toen. Eliza trok haar schouders op.
"ik ben van binnen al zo zwart" zei ze toen. Ik keek haar met grote ogen aan en trok haar tegen me aan.
"dat moet je niet zeggen"! zei ik toen. Ik kuste haar hoofd. Ik was even vergeten dat er zo veel mensen om ons heen waren. Ik was hier zo van schrokken dat ik Eliza even tegen me aan wou duwen.
"Eliza, zo moet je niet denken" zei ik toen weer. Eliza duwde me een beetje van zich af. Ze keek geschrokken om zich heen.
'wat doe je"? vroeg ze toen. Ze keek me een beetje geschrokken aan. Ik trok mijn schouders op, "we kunnen toch ook gewoon goede vrienden zijn, Sarah en ik zijn ook vaak close"! zei ik toen. haar wangen werden een beetje rood en ze keek snel naar grond.

Ik moest hier alleen maar om lachen.

"Kom dan gaan we gewoon deze winkel in. Misschien vind je wel een mooie jurk" zei ik en trok haar aan haar hand mee de winkel in.

Het belletje van de winkel ging af toen we binnen stapte.

Er kwam een vrouw naar ons toe gelopen. "kan ik jullie helpen"? vroeg ze toen. Ik knikte, en duwde Eliza een beetje naar voren.
"we zoeken een jurk voor haar, en ze wil absoluut geen zwart" zei ik.

De vrouw knikte en draaiden zich om. "ik heb wel een paar jurken die mooi voor haar zijn" zei ze en liep naar een rek.

Ze pakte een paar jurken uit de rek, en liet ze aan Eliza zien. Maar ze schudde haar hoofd.
"Ik vond rood een mooie en sexy kleur" zei ze toen. ze keek me aan en beet op haar lip. Ik knikte.

De vrouw pakte een lange jurk uit een rek. Hij was van velvet, en bordeauxrood. De jurk had lange mouwen en was van voor dicht. Maar vanachter had die een open rug. Eliza's ogen werden groot. "die is echt heel mooi" zei ze toen en ik knikte,

"u kunt hem wel even passen" zei de vrouw toen. Eliza pakte de jurk aan en liep naar het pashokje.
Onder het wachten haalde ik nog een paar jurken uit het rek voor Eliza, die ik wel mooi voor haar vond. Ik wou haar vandaag verwennen,
Eliza kwam naar buiten en draaiden een rondje, ze zag er echt super mooi uit in de jurk. Ik sloeg mijn handen voor mijn mond. Ze keek me aan en knipoogde naar me.
"deze nemen we" zei ik toen. "deze jurk is voor je gemaakt". Eliza keek nog eens met een stralende lach in de spiegel. "ik kan niet geloven dat ik dit ben" zei ze toen.
"Ik heb hier nog een paar jurken gevonden voor je" zei ik en liet ze aan Eliza zien. Eliza pakte een donker blauwe cocktail jurk, met een soort van glitter er op. "deze vind ik mooi, het zijn net sterren" zei ze. Ik knikte.

Eliza ging de jurk meteen passen.

Eliza had in totaal 3 jurken met bijpassende schoenen en sieraden gekozen. Ik kon haar echt niet over halen om een zwarte te nemen, ook al zei ik dat het haar mooi stond.
Ik had 2 jurken gevonden.

We waren daarna nog naar een winkel met gewone kleren gegaan, en daar had Eliza ook nog een paar kledingstukken uitgezocht, aangezien ze echt een kleine koffer mee had genomen van thuis, had ze echt wel wat meer kleren nodig.
we besloten om terug te gaan naar het hotel en even wat te rusten. Een film te kijken en daarna ons klaar te gaan maken voor ons avondje uit.

Terug in het hotel Zei Eliza dat ze iets moest bekennen, maar dat ik niet boos moest worden.

Ik was echt bang wat ze zou gaan zeggen.

"ik heb toen jij weg was, een paar van je films gekeken. Ik miste je zo erg" zei ze toen. Ze keek beschaamd naar haar handen.
Ik moest hier juist om lachen. Eliza keek me verbaast aan. "je had toch gezegd dat je dat vervelend vond"!

Ik knikte, "maar jij zei het zo schattig, en bij jou vind ik het niet zo erg" zei ik toen. Eliza keek me met een brede lach aan.

"ik vind de postman always rings twice, echt een mooie film' zei ze toen.

Ze begon haar kleren uit te pakken en in de kast te leggen.
Ik ging achter haar staan en sloeg mijn arme om me heen. "je acteer daar gewoon goed in" zei ze, en draaiden zich om toen ze al de kleren in de kast had gedaan.

Ik moest aan de opnames denken en aan de scene die er in zat.
"waar denk je aan"? vroeg Eliza toen. Ik schudde mijn hoofd, maar ik was aan het denken aan hoe Jack en ik een affaire hadden tijdens de opnames, maar dat durfde ik niet tegen Eliza te zeggen. Nog niet.
Daarom was die scene ook zo makkelijk om te acteren, het was niet echt acteren.
Eliza zetten de tv aan en begon te zappen. Ik ging naast haar zitten op de bank. "er is niet eens wat leuks op tv" zei ze toen en zette de tv weer uit. Ik pakte haar gezicht tussen mijn handen. "dan kijk ik toch gewoon naar jou" zei ik. Eliza lachten en kuste me.
"jou gezicht is het mooiste wat ik heb gezien" zei Eliza tegen me.

Nu was ik de gene die haar kusten. Eliza duwde me een beetje naar achter en kwam boven op me liggen. ze duwde haar handen onder mijn shirt.

Ik keek Eliza met een ondeugende lach aan. "Dit is geen film kijken" zei ik daarna. Ze trok haar schouders op, en deed mijn shirt uit.
Ik deed snel de knoopjes van Eliza's broek los. Eliza stond op en trok me mee naar het grote bed. Ze duwde me er op en kwam naast me liggen.
"dit is toch wat beter" zei ze toen. Ze kusten mijn nek en kreunde zacht. Eliza deed snel mijn bh los maken.
Ik ging verder met haar broek uit doen. Eliza beet even zacht in mijn nek. Ik ging met mijn nagels over haar rug. Eliza keek me met groten ogen aan, en kwam over me heen hangen.
"wat deed jij"? zei ze met een zwoele stem. Ik moest best lachen om haar, en kuste haar zacht op haar lippen.

Eliza lach in mijn arme en keek me aan, haar haren zaten een beetje wilt. Ik kon echt geen genoeg van haar krijgen. Ik was met een plukje van haar haren aan het spelen. Eliza aaiden zacht over mijn rug.
Ik draaiden me om en keek op de klok naast het bed.
"we moeten ons gaan klaar maken, ik heb gereserveerd in een restaurand" zei ik en stond op. Eliza stond ook op en pakte haar kleren. "ik spring even onder de douche" zei ze. Ik knikte en pakte ook mijn spullen.

jessica lange and the girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu