Ik pakte de fles wijn weer van Eliza aan. Eliza kroop nog wat dichter tegen me aan. Het was echt heel erg af gekoeld.
"dan wil ik je eerste keer heel speciaal maken" zei ze met glimmende ogen. IK keek haar aan. Eliza draaiden haar hoofd op. Ze had tranen in haar ogen, dat had ik wel gezien. Ik sloeg een arm tegen haar aan.
Kon ik maar voor een moment in haar hoofd kijken. Haar mond deed ze niet open.
"Eliza, vertrouw je mij"? vroeg ik toen. ze keek weer op. Met een bedenkelijk gezicht. Ze knikte langzaam haar hoofd. Ik zuchten, "wil je dan eerlijk tegen me zijn"? Eliza schudde haar hoofd, "dat kan ik niet beloven" zei ze toen.
Ik viel even stil van dit antwoord.
"oke" zei ik daarna alleen. Eliza wilde nog een slok nemen van de wijn. Maar ik hield haar tegen.
"deze avond wil ik graag nuchter blijven, en ik zou willen dat jij dat ook deed, voor mij" Eliza knikte en gaf me de fles weer aan. Ik draaiden de dop op de fles en deed hem terug in mijn tas. Ik pakte haar hand vast, en speelde met haar vingers. Eliza keek naar onze handen.
Er hing een gespannen sfeer tussen ons. Eliza streek met haar andere hand over mijn rug. Haar hoofd lag tegen mijn schouder aan.
"Jessie" zei ze toen. Ik keek haar aan.
"Je moest eens weten hoe een donkere ziel ik heb" zei ze toen. en keek weer naar onze handen. Die lagen nu stil op het laken tussen ons in. "wat bedoel je daar mee" zei ik toen. Ze schudde haar hoofd. "waarom zeg je dingen en leg je het daar na niet uit" zei ik toen. Eliza trok haar schouders op. Het floepte er gewoon uit" zei ze toen. "ooit kom je wel over al achter" zei ze toen. "als je me langer kent, ik ben nu veel te bang dat je voor mij gaat weg rennen. En misschien zelf bang voor me word, of de dingen die ik heb mee gemaakt".
Ik schudde mijn hoofd. "ik zou nooit voor je weg lopen, want ik hou nu al heel veel van je" zei ik toen. Eliza keek me met een grote lach aan. "beloof je me dat" zei ze toen. Ik knikte en boog naar haar toe, ik gaf haar een kus op haar mond.
"Ik ben depressief" zei Eliza toen. "of dat denk ik dan" zei ze er na.
"ik heb een rot verleden, en ik zit niet lekker in mijn vel. het gaat nu al beter. Als ik met jou ben, ben ik wel gelukkig". Ik keek haar geschrokken aan. "wat, wat is er dan gebeurt" vroeg ik toen. ik streek over haar wang heen. Eliza deed haar ogen dicht. Ze was even stil.
"waar moet ik beginnen"? vroeg ze toen.
"bij het begin" zei ik toen. Eliza slikte, "mijn moeder is overleden vlak naar mijn geboorte. Ik was net anderhalve maand. Ik heb haar dus niet echt gekend. Daarna trouwde mijn vader snel op nieuw, met een vrouw. En kreeg ik een stiefbroer" zei keek me aan en ging verder met praten. "toen ik 11 was, was hij 15 jaar, hij begon me te misbruiken. Ik zei dit tegen mijn vader, die geloofde me niet. Of wilde me niet geloven. Het bleef door gaan tot ik 14 was, toen ben ik begonnen met weg lopen. mijn stiefbroer was uit huis gegaan toen hij 19 was. Ik was heel blij. Alleen toen begon mijn stiefmoeder mij te slaan. En toen ik 17 was ben ik voorgoed uit huis gegaan. Ik zwierf eerst op straat maar kwam daarna al snel in een opvang huis terecht. Ik ben gaan werken. En ben gaan sparen.
Nu ben ik 22 en woon ik op me zelf. Ik werk nog steeds veel. In een spoelkeuken, van mandag tot vrijdag 9-17 uur baan" zei zuchten en stopte met praten.
Ik slikte en trok haar tegen me aan "je mag best huilen" zei ik toen. Ik voelde dat Eliza haar hoofd schudde, "dat kan ik niet meer. Ik weet niet waarom. Het blokkeert" zei ze toen.
"drink je daarom ook zo veel"?
Ze knikte, "ik wil de pijn vergeten, en dat kan ik alleen zo" zei ze toen. Ik keek haar begrijpend aan.
"Ik zal je helpen" zei ik toen. Eliza lachte een beetje sarcastisch. "dat hebben zo veel meisjes al tegen me gezegd. Maar het is allemaal uit gegaan". Ik gaf haar een kus op haar hoofd.
"ik ben niet zo maar een meisje, ik ben Jessica Lange, en ik heb geld. Dus je kan zo wie zo al stoppen met werken". Eliza keek me aan "waarom zou ik dat doen" zei ze toen.
"omdat je tijd moet nemen voor je zelf" zei ik en keek haar aan.
"je bent gek, je kent me net" zei ze toen. Ik trok mijn schouders op.
"we gaan leuke dingen doen, en dan vertel je me zo af en toe eens wat, praten helpt" zei ik toen. Eliza knikte. "maar ik wil niet samen wonen. Ik moet mijn eigen plek hebben" zei ze toen.
"dat komt allemaal goed" zei ik. Ik kusten haar op haar wang. Eliza sloeg haar arme om me heen. "je bent zo een goed mens. Je bent een engel" zei ze toen. Ik duwde Eliza naar achter en keek haar ondeugend aan.
"soms kan ik ook een duiveltje zijn" zei ik met een lag en beet haar zacht in haar schouder. Ik ging naast haar liggen en sloeg mijn arme om haar heen. We lagen gewoon naast elkaar. Ik kriebelde haar een beetje op haar buik. Eliza speelde met een plukje haar.
IK had mijn hoofd op haar borst liggen en hoorde haar hartslag. Ik genoot hier heel erg van.
"jess, heb jij ooit nare dingen mee gemaakt in je leven"? vroeg ze toen.
"Hmmm" zei ik, "ja wel, iedereen denk ik wel eens toch" zei ik toen. Eliza zuchten "ik denk vaak dat ik de enige ben, dat ik me aanstel, en dat ik een probleem kind was" zei ze toen. Ik ging wat rechter zitten zo dat ik haar kon aan kijken.
"dat ben je niet" zei ik toen en gaf haar een kus. "je hebt dit niet verdient. Je verdient nu geluk. En die ga ik je geven" zei ik toen en streek een pluk haar achter haar oor. Eliza lachten lief naar me en kuste me. Haar tong streek langs mijn lippen. Ik deed mijn mond een beetje op. We deden een dans met onze tongen.
Eliza draaiden zich wat weg en keek in de verte, er was niet veel te zien, daar was het te donker voor. Ik ging achter haar liggen. We lagen ni lepeltje lepeltje. Eliza haar ademhaling werd steeds rustiger ik ging op mijn elleboog leunen en ik zag dat ze in slaap gevallen was. Ik ging liggen en genoot van de stilte.
JE LEEST
jessica lange and the girl
FanficIn het darkes place of my soul. The demons are awake. Gif me dark though. I'm scared. Don't want be alone. But don't come to close. The demons make me sad. I don't want to be sad. A fake a smile. A black heart. The demons are so present. They d...