De volgende morgen werd ik met een naar gevoel wakker, ik keek naast me en zag dat Eliza nog in een diepe slaap was. Ik stond voorzichtig op en besloot vandaag dan maar even niet te douche, dan zou ik haar wakker maken. Ik pakte snel mijn spullen bij elkaar en keek daarna naar Eliza. Ik gaf haar snel een kus op haar wang. Ze deed even haar ogen open. "wat ga je doen"? vroeg ze met een slaperige stem. "naar de set, ik moet vandaag filmen" zei ik zacht. Eliza wreef in haar ogen. Ze deed haar ogen weer dicht en ze zuchtte diep. Ik aaiden over haar hoofd, "slaap maar weer verder, ik ben vandaag op tijd klaar met filmen" zei ik nog en ik liep de hotelkamer uit.
Sam stond al op me te wachten. Ik lachten even naar hem en hij sloeg een arm om me heen. "je ziet er veel beter uit' zei hij en knipoogde naar mij.Ik voelde dat ik moest blozen. "niet meer zo moe, en weer kleur in je gezicht" zei hij. We liepen naar een taxi die ons naar de set zou brengen. Ik had niet zo een zin om te praten. Ik maakte me toch wel zorgen over wat Greame zou gaan zeggen, en dat rustig praten ook geen zin had. Sam kneep even in mijn hand, "het komt goed" zei hij. "ik sta achter je". Ik trok mijn schouders op. "ik hoop het". Ik zag het weer voor me dat Eliza lag te slapen in mijn bed. Ik kreeg vlinders in mijn buik en moest een beetje lachen.
De taxi stopte en we stapten uit, samen liepen we naar de make-up trailer. Ik zat nog geen 5 minuten of Greame kwam al binnen. Hij keek me vragend aan via de spiegel. Maar ik deed of mijn neus bloede. en keek gewoon strak terug.
"Is Eliza al weer naar huis"? vroeg hij toen. Ik schudde mijn hoofd. Sam keek van mij naar Greame. "praat er gewoon even rustig over" zei hij toen en stond op. Greame zijn gezicht werd alleen maar rood, omdat hij zo kwaad was. Ik wou er wel over praten, maar alleen rustig.
Ik stond nu ook op en ging naast Sam staan.
"ga je haar ook nog verdedigen"? vroeg Greame woest. Sam knikte, "ja ze is een vriendin van mij". Greame snoof boos. "ik dacht je haar leuk vond" zei hij toen. Greame sloeg zijn arme over elkaar. Ik keek van hem naar Sam en wist niet wat ik moest zeggen. Hoe kwam Greame hier nu weer bij. "hoe, wat"? stotterde ik alleen maar.
"ja Miss Lange, dat heeft hij mij gezegd" zei hij toen zijn ogen werden spleetjes.
"Klootzak" riep Sam uit, "dat was in vertrouwen" zei hij toen en draaiden zijn hoofd beschaamd weg. "nu weet ik wel waarom je zei dat je toch geen kans maakte, je wist al dat ze een vuile lesbie was"! riep Creame toen uit.
Mijn ogen werde groot van verbazing en wist echt niet meer wat ik moest doen. Ik liep naar de deur en rende langs Creame door. Ik was er klaar mee, ik stopte er vandaag nog mee.
Er liepen tranen over mijn wang en ik wou niet meer."Jessie, stop waar ga je naar toe"? hoorde ik Sam achter me vragen. Ik stopte en draaiden me op.
"die man, die man wil niet eens luisteren naar mij. Ik wil dit niet, ik ben geen lesbie. ik ben alleen verlieft geworden op Eliza" zei ik. Sam stond nu voor me en trok me tegen zich aan. "Sam niet doen" zei ik toen. Ik duwde me een beetje van hem weg.
"er veranderd toch niks, nu je weet dat ik je leuk vind"? Ik begon alleen maar harder te huilen.
"Jessica, alsjeblieft, ik ben niet alleen verlieft op, maar je bent ook mijn beste vriendin. En ik wilde het je niet laten merken. Omdat..." zei hij. maar hij viel stil. "waarom niet" zei ik toen.
"Omdat ik niet wil dat je je ongemakkelijk voelt, en omdat de vriendschap belangrijker voor me is dan," zei hij toen.
Ik liet me op de grond zakken en keek Sam aan. "och Sam, wat moet ik nu toch"? vroeg ik en sloeg mijn arme om mijn opgetrokken benen heen. Mijn hoofd legde ik op mijn knieën. Sam kwam naast me zitten en sloeg een arm om me heen."Ik weet het ook niet, ik zou doen, waar jij je goed bij voelt" zei hij. Ik keek Sam aan. "is onze vreindschap echt belangrijk voor je"? vroeg ik toen. Hij knikte en gaf me een kus op mijn voorhoofd. "ook als je me een tijd niet meer zult zien".
Sam lachte, "natuurlijk. Je gaat dus als nog weg"? Ik knikte en stond op. Ik ga samen met Eliza weg. met de auto door Amerika touren" zei ik en klopte het zand van mijn kleren af. "ik denk dat wat afleiding haar goed doet. En we hebben het er al eens over gehad" zei ik toen we samen naar de uitgang liepen.
'Vind je het goed als ik even mee loop"? vroeg hij toen. Ik knikte, "ik vind het fijn, je bent ook een goede vriend van mij geworden. en ik wou je geen valse hoop geven" zei ik toen. Sam gaf me een plagende duw."je hoeft niets te doen, om de mannen op je te laten vallen Jessie" zei hij toen. Ik lachten en we liepen samen naar het hotel terug.
Ik klopte aan bij de deur van mijn kamer, maar ik kreeg geen reactie. Ik deed de deur open en hoorde de muziek van de radio, maar Eliza was nergens te vinden. Toen hoorde ik het water van de douche lopen en riep naar Eliza, "Hoi, Sam en ik zijn er" zei ik. Ik wenkte naar Sam dat hij binnen kon komen. Eliza zei wat terug maar ik kon het niet verstaan wat.
Sam was op een stoel gaan zitten. Hij speelde een beetje met een horloge wat hij om had, en ik luisterde een beetje naar de muziek.
Ineens hoorde we zingen van de badkamer af komen. Het was Eliza, en ze kon ook nog super mooi zingen. Ik stond op en draaiden snel de radio uit. Ik keek Sam verbaast aan. Hij stak een duim op en knikte. Ik glimlachte te vrede. Eliza draaiden de kraan dicht, nu konden we het zingen nog beter horen. Ik herkende het liedje, het was een liedje van Patsy Cline. Foolin'round was het liedje.
Eliza stopte met zingen en deed de deur open. Ze had een handdoek om haar hoofd, "waarom ben je er al"? vroeg ze toen. ze stapte de badkamer open, "hallo Sam"zei ze en stak haar hand op. Ze gaf me een kus op mijn wang. Sam knikte even naar haar.
Ik vertelde vlug even wat er gebeurt was. Eliza werd boos "waar kan ik die klootzak vinden" zei ze toen en begon haar spullen bij elkaar te grijpen. "Eliza, nee laat nu maar, ik stop met de film" zei ik en liet even een pauze vallen. Ik keek even naar Sam, hij knikte aanmoedigend naar me.
"ik wil samen met jou door Amerika gaan reizen, samen met jou mooie dingen beleven " zei ik toen. Eliza vloog om mijn nek. "echt samen op de vlucht" zei ze en kuste mij. Ik sloeg mijn arme om me heen.
"ik heb een auto voor jullie" zei Sam.We gingen met zijn 3e op het bed zitten en begonnen een heel plan te maken.
JE LEEST
jessica lange and the girl
FanfictionIn het darkes place of my soul. The demons are awake. Gif me dark though. I'm scared. Don't want be alone. But don't come to close. The demons make me sad. I don't want to be sad. A fake a smile. A black heart. The demons are so present. They d...