Scoren of gescoord worden

208 14 26
                                    

Veel plezier met het lezen van mijn nieuwe (originele) boek!!! :-D kus Ofie_x

-------------------------------------

Louise

"Komaan Louise, hoe lang is het al geleden dat we nog zijn gaan feesten? Wij, met zijn tweetjes?", roept mijn beste vriendin Tine vanaf de andere kant van de lijn. Zij is echt een partybeest. "Oké ik geef toe, het is al heel lang geleden ja. Maar ik heb het gewoon heel druk gehad met een laatste stageplaats te zoeken."

"Och, jij wist al van het begin dat je bij KRC Genk wou stagelopen!"

"Ha. Ha. Ha. Tine, je bent niet grappig. Je weet hoe moeilijk het was om daar binnen te geraken! Maar het is goed, ik kom mee vanavond!", zeg ik beslist. "Super! Ik kom je oppikken rond half 11 goed?"

Ik laat een goedkeurend geluidje mijn keel ontsnappen en leg af. Ongelooflijk is die meid. De inborst van een Keniaanse stamleider gecombineerd met het temperament van een Latina.

Wel, ik heb nog enkele uren om me klaar te maken. Maar eerst het belangrijkste van de dag: eten. Ik loop naar de keuken van mijn appartement en begin kip te bakken in een wokpan. Dan snijd ik verse groentjes en gooi die samen met de kip in de pan. Even aanbakken en klaar is kees! Een goed laagje leggen voordat je jezelf een avondje tegoed gaat doen aan alcohol is altijd goed. En nog eens slim ook!

Nadat ik de inhoud van de pan verorberd heb, trek ik me terug in mijn slaapkamer om een jurkje te kiezen. Als je de Versuz binnen wilt, moet je chique gekleed gaan. Inclusief hakken en voor de mannen toch minstens een hemdje en fatsoenlijke schoenen. Ik trek mijn kleerkast open en zoek naar het kleedje wat ik de hele avond al voor ogen had: het is helemaal van zwart kant en de rug is open, maar je ziet je BH nét niet. Perfect! En dan mijn zwarte hakken erbij en mijn outfit is al tiptop in orde. Nu slof ik verder naar de badkamer, poets mijn tanden en begin aan mijn make-up. Zwarte eyeliner en mascara, zilveren oogschaduw, wat blush en rode lippenstift. Het enige irritante is dat mijn grasgroene ogen soms niet bij mijn kledij passen. Pech, het moet maar goed zijn zo. Nu mijn - meestal oncontroleerbare - haar nog in orde krijgen. Opsteken of los laten? Het eeuwige dilemma. Ik duw mijn haar wisselend omlaag en omhoog om te kijken wat ik nu precies wil doen. Ik ga het toch loslaten denk ik. Ik kam eens goed door mijn kastanjebruine lokken en draai er een losse krul in met de krultang. Nu nog mijn zwarte clutch uit de kast halen en ik ben klaar om te gaan! Ik maak nog snel een foto en stuur die naar Tine voor goedkeuring. Ik krijg direct een antwoord:

Jij hete tijger! Vanavond ga jij scoren! Ben onderweg trouwens xoxo

Ik lach luid en stop mijn gsm in mijn clutch. Nog wat geld, mijn paspoort en rijbewijs en mijn Versuz-klantenkaart.

Net op dat moment hoor ik een auto toeteren en zie ik Tine's donkerblauwe Mercedes voor de deur staan. Snel graai ik nog naar mijn huissleutel en doe de deur achter me toe. Ik loop naar de passagiersportier en doe hem open. Luide muziek komt me tegemoet. Ik stap in de auto en knijp mijn ogen half toe van al dat lawaai. "Hey tijger, klaar om te gaan?", roept Tine boven de muziek uit. Ik knik en dan duwt ze me een blikje Wodka-Rebull in mijn handen, nadat ze zelf al een leeg blikje op de achterbank gooit. Ik kijk haar streng aan. "Ja ik weet het, niet drinken aan het stuur! Ik heb er maar eentje op en na de Versuz laat ik me wel naar huis rijden door een nuchtere, koene ridder. Ons naar huis rijden, bedoel ik..." Rijkeluiskindjes krijgen toch ook alles gedaan hé.Maar goed dat ze met haar beide voeten op de grond blijft, anders was ik al lang geen vriendin meer met haar geweest. Ik moet toegeven, na die Wodka-Redbull is haar muziekkeuze er beter op geworden. We dansen op de beat die de hele auto doet schudden.

Als we de Versuz naderen, draait Tine de volumeknop bewust naar beneden. Ze laat het raampje van haar auto zakken en spreekt de parkingbeheerder aan: "Parkeren aub!" De parkingbeheerder knikt en wijst ons de weg naar de parking. We stappen uit de auto en lopen naar de ingang. Maar goed dat Tine altijd VIP kan regelen, want het is niet normaal hoe veel volk er daar rondloopt. "Ik heb er zo'n zin in!", gilt Tine in mijn oor als we binnengaan. Ik glimlach naar haar en neem alles in me op. De opzwepende muziek, de lichaamswarmte van alle aanwezigen, de drank die rijkelijk vloeit... Zalig!

De hele avond dansen we non-stop. Totdat ik opeens nood heb aan een sterk drankje en wat rust. "Tine, ik ga even aan de bar iets drinken oké?", roep ik haar toe. Ze steekt haar duim op en duwt zich nog wat dichter tegen een zongebruinde surfergast aan. Ik baan me een weg door al de mensen en zet me op een barkrukje.


Roel

Ik voel me helemaal in mijn element als ik de opzwepende muziek van de Versuz hoor. Ik ben helemaal klaar om enkele nummers van knappe deernes te scoren. "Roel, wat vind je van die meid daar? Die aan de bar met het zwarte kanten kleedje?" Ik draai mijn hoofd om en kijk naar het meisje dat Kevin, mijn beste vriend, bedoelt. Ze zit eenzaam aan de bar, geen man of vriendinnen te bekennen. Die krijg ik wel mee denk ik. "Ik wed voor 200 euro dat je haar nummer niet krijgt.", roept Kevin doorheen de groep. "Ik ben de topscoorder van KRC Genk, Kevin. Ik kan alle meisjes krijgen die ik wil!" Mijn ploegmaats jennen me en duwen me naar het meisje toe. 

Ik trek mijn das tegoei en loop naar de bar. Ik zet me rustig op het barkrukje naast het meisje met het zwarte kanten kleedje. "Wil je iets drinken van me?", zeg ik subtiel. Ze draait zich om naar mij en zegt: "Nee dankje, ik heb net al een drankje op."

"Weet je zeker dat je er niet nog eentje wilt? Ik bied het aan, dus het is gratis..." Ik voel dat ze twijfelt om met mij in zee te gaan. Of straks in bed natuurlijk. "Allee dan, eentje dan maar. En laat het een sterke zijn!"

"Dat is gesproken! Barman, twee van deze hier", zeg ik terwijl ik met mijn eigen lege glas schudt. Dan begin ik aan mijn verleidingstoer. "Mag ik een openingszin op jouw uitproberen?", vraag ik onschuldig. Ze kijkt me bedenkelijk aan: "Ik dacht dat je openingszin iets met dit drankje te maken had. Blijkbaar niet dan." Pff, zij is niet makkelijk mee te krijgen. "Maar probeer het eens hé, dan zal je zien of het werkt of niet." Ik grijns naar haar, wrijf met mijn hand door mijn haar en zeg: "Wel, deze openingszin werkt niet altijd natuurlijk. Luister goed... Ik heb het geluk gehad dat ik vandaag heb kunnen scoren op het veld, maar zou ik dan ook kunnen scoren naast het veld?" Ze staart naar me en begint dan opeens keihard te lachen. Ik kijk naar mijn ploegmaats die vast denken dat ik gefaald heb. Maar dan stopt ze met lachen en zegt totaal out of the blue: "Ach waarom niet?" Ze grijpt me vast bij mijn das en trekt me naar haar toe. Ze kijkt me een seconde aan en duwt dan haar lippen opdie van mij. Even ben ik verschrikt van de actie, maar dan voel ik metriomferend. Natuurlijk scoor ik de dames. Ik glip mijn tong tussen haar lippenen bezorg haar de tijd van haar leven. Al moet ik toegeven dat zij ook geenslechte kusser is. Helemaal niet eigenlijk. Dan legt ze een vinger tussen onzelippen in en fluistert: "Niet alles in één keer hé, knappe jongen." Ze giet hetdrankje in haar keel en wandelt weg terwijl ze lieflijk wuift naar mijnploegmaats. Wat was me dat?! Ik ben echt toe aan sterke whisky of twee, drie...

-------------------------------------------

Wat vonden jullie van het eerste hoofdstuk? :-D ik ben echt mega-enthousiast!!!!

En wat vinden jullie van de personages (Louise, Roel...) en dat ik afwissel van perspectief?

REAGEER!!!!!

Kus Ofie_x

Liefde op het grasveldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu