Ik voel mijzelf wat licht in het hoofd worden door al de drank van vanavond. Onderweg naar buiten vul ik een glas water en ga dan weg uit dit griezelige huis waar ik om vijf minuten het bijna in mijn broek doe van het schrikken. We hebben dit huis veel te goed versierd denk ik bij mezelf, veel te goed. Rondom mij zie ik iedereen in één of andere geweldige outfit verkleed zijn en ik ben blij dat ze dat zo serieus hebben genomen want leuke outfits maken een halloween feest altijd veel leuker. Er zijn er ook enkele bij die het verkleden naar een heel andere level hebben genomen en er zo eng uitzagen dat ik echt van hen schrok. Maar misschien komt het door de drank dat ik zo'n bangerik ben. Als ik mijn gsm uit mijn zak haal om te zien hoe laat het is merk ik negen ongelezen berichten van Jayden op, oopsie.
Jayden: Where are you?
Jayden: I need to speak to you.
Jayden: It's urgent, please answer.
Jayden: Alice, where the fuck are you?
Jayden: I mean it, answer.
Jayden: Com'on, Alice.
Jayden: I hope this doesn't mean you're with him.
Jayden: I swear to god, if he's doing something with you he's not going to be happy when I find him.
Jayden: Fuck, Alice.De berichten zijn verstuurd doorheen het laatste uur. Waar heeft hij het over? Of eerder, over wie? Ik stuur hem terug dat ik buiten sta, bij de grote lichtgevende pompoen. Nog geen twee minuten later zie ik hem op me afkomen, duidelijk niet geamuseerd. Hij neemt me bij mijn beide schouders vast en ik zie dat zijn ogen woedend staan.
'Where you with him? Be honest.' De grip op mijn schouders verstevigd en ik voel mijzelf nog lichter in mijn hoofd worden, dit keer niet door de drank maar door de komende herinneringen.
'Jayden, please let me go. You're hurting me,' smeek ik. Al snel zie ik de woedende blik in zijn ogen verdwijnen en laat hij me snel los.
'Fuck. I'm sorry, Alice. You didn't answer my texts and I was worried as hell. Where you with him yes or no, Alice?'
'With who? What are you talking about, Jayden?'
'Miles, of course,' antwoordt hij alsof dat de domste vraag was dat ik kon stellen.
'What about him? I haven't seen him tonight.' Een opgeluchte zucht verlaat zijn mond. 'What's going on, Jayden?' Hij neemt mijn hand vast en leidt me een paar meters weg van al het volk zodat we alleen zijn.
'That fucker likes you, Alice.' De manier waarop hij dat zegt laat me lachen.
'What? He doens't like me in that way, Jayden, we both know that. We're just friends.'
'He fucking likes you, Alice. He came to me an hour ago, already waisted, and asked me if we had something. I said that we're just friends because, you know, we don't really have something. And then he said, I repeat his exact words, "Good, because I think it's time for me to show her how I feel".' De woede in zijn blik is teruggekomen en ik kan het niet helpen dat ik weer moet lachen.
'It's cute you're trying to scare me so I would stay away from him. But you don't have to worry about him Jayden, he doesn't like me, nor do I like him. Now, enjoy the party okay?' Snel plaats ik een vluchtige kus op zijn wang en loop dan weer het huis in voor hij kan reageren. Binnenin neem ik nog een drankje en slaag dat in één keer binnen. Laat dat water maar voor wat het is.
---
'I reconised your ass from meters away, damn Al,' hoor ik iemand in mijn oor zeggen al weet ik meteen wie de eigenaar van die stem is.'Such a charmer, Miles,' lach ik. Op dit moment zit er zoveel alcohol in mijn lijf, dat gewoon alles in mijn ogen grappig lijkt. Normaal zou ik mijn antwoord op een sarcastische toon hebben gegeven maar ik ben te gelukkig om niet te kunnen lachen. Ook Miles lijkt mijn humeur op te merken.
JE LEEST
What about your promise ?
Romance'I promise I'll come back for you, Jayden.' 'And I promise I'll wait for you, Alice.' Een belofte die twee 13-jarige maakten aan elkaar, niet wetend dat na vier jaar maar één van hen zich daaraan heeft gehouden. En dat was Alice. Zij kwam terug. M...