8

3.4K 98 9
                                    

Die vrijdag avond zit ik aan de keukentafel uit het grote raam naar het huis aan de overkant te kijken waar een groot feest aan de gang is. Gaan of niet? Dat is de vraag die de hele tijd in mijn hoofd rondspookt. Mijn gsm trilt.

Chay: "R u comin' to the party? It's awesome!"

Mijn gsm trilt weer.

Chay: "Oh and Jayden asked if u'd come."

Ik vergrendel mijn gsm zonder te antwoorden. Zelfs vanaf thuis achter het grote keukenraam lijkt het feest inderdaad geweldig. De muziek is tot hier te horen en het zijn duidelijk topnummers. Gekleurde spotlightszijn over het hele huis aanwezig die opvallen in de donkere nacht. Maar er zijn grote schijnwerpers in de tuin aanwzeig om ook buiten alles te verlichten. Mensen lopen rond met waterpistolen en waterballonen en hebben zo te zien dolle pret hebben. Ook zijn er enkele in het meer aan het zwemmen. Ik zie aan de zijkant van het huis ook een soort kanon staan en vraag me af wat Jayden nog in petto heeft deze avond.

Hoe langer ik naar de gebeurtenis aan de andere kant van het meer kijk, hoe meer ik mezelf overtuigd voel worden.'Fuck it, I'm going,' denk ik luidop en ga naar boven voor mijn jogging om te ruilen in iets gepaster. Maar wat? Iedereen dat ik heb gezien draagt oftewel een short en een topje of lopen in zwemkledij. Ik neem allereerst mijn zwarte lederen Triangl bikini en kies dan nog een jeans short en een doorzichtig topje. Ik kleed me aan, doe dan mijn teenslippers aan en ben ready to go.

Bij Jayden aangekomen, is de muziek gewoon zalig. Je voelt de trillingen van de muziek tot in je lichaam dus je kan niet anders doen dan erop mee bewegen. Ik wist dat Jayden populair was, daar was niet naast te kijken maar ik verwachte absoluut niet dat er zoveel mensen gingen komen. Hier is los meer dan honderd man aanwezig, veel meer. Als mijn blik op het nieuwe grote rechthoekig ingebouwd zwembad valt zie ik op de rand mijn vriendinnen zitten. Hen vrolijk begroetend zet ik me naast hen neer. 'Did my texts convinced you?' grijnst Chaylenne.

'First one, not the second one. Just to make that clear.'

Hoofdschuddend lacht ze. 'Oh sweetie, just admit it that you can't resist him. I won't blame you.'

Overdreven luid begin ik te lachen of eerder een overdreven sarcastische lach. 'Uhhh not!'

'What is making this babe laughing such a sarcastic laugh?' hoor ik de vleiende stem van niemand minder dan Jayden die ineens voor ons in het zwembad drijft. Als je van de duiveklspreekt, of lacht in dit geval.

Ik wil het niet eens voor hem verzwijgen. 'Oh, Chay just told me the funniest thing ever.'

'Explain it to me?' Hij kijkt me argwanend aan wegens mijn meewerking in de conversatie.

'Well okay, this girl though I decided to come to this party because of one particular reason called Jayden Evan? Can you believe that? Because I'm pretty in shock to be honest.'

'You're breaking my heart, Alice. Again.' Hij heft zich uit het zwembad en zet zich naast me. Hij plaatst zijn armen achter zich en leunt naar achteren maar zijn hoofd draaid zich naar me toe. 'Thanks for coming, babe. But let's be honest, we both know it's me that made you decide to come.' Ik rol enkel met mijn ogen want om te antwoorden moest ik hem aankijken. En ik kon mijzelf er niet tot aanzetten naar hem te kijken want de kans was vrij groot dat mijn ogen aan hem geplakt zouden blijven. En die reden is niets minder dan dat Jayden Evan halfnaakt naast me zit. Hij schudt met zijn hoofd om zijn haren te drogen waardoor al het water op mij terechtkomt.

'Can you please sit somewhere else, you're making me wet.' Maar zodra dat uit mijn mond komt besef ik wat ik net zei. 'Oh my god,' fluister ik als ik mijn hand over mijn mond slaag.

What about your promise ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu