İlk Gün

112 14 1
                                    

"Ben çıkıyorum" diye seslenip evden çıktım . Bu gün okulun ilk günüydü. 3 ay tatilden sonra aptallar okulu özler . Ben sadece arkadaşlarımı özlemişim . Sınavlara ,derslere ,sözlülere ve en önemlisi hocaların azarlamalarına henüz hazır değildim . Ah tabi Özkan Koleji'nin de bana hazır olduğunu pek sanmıyorum.

"Günaydın Ferhat Amca" diyerek arabaya bindim . Henüz 18 yaşında olmadığım için okula şoför Ferhat Amca ile gidiyordum.

"Günaydın küçük hanim okulun ilk günü heyecanlimisin?" dedi Ferhat Amca dalga geçercesine .

"Ya nasıl heyecanlıyım bilemezsiniz Ferhat Amcacim" dedim sahte bi tebessümle . Tabiki heyecanlı değildim . Ferhat Amca da dalga geçtiğimi anlayarak güldü ve arabayi çalıştırdı .

Yol boyunca müzik dinledim. Zaten evimiz okula 15 dakika uzaklıktaydı. Okula geldiğimizde Ferhat Amcaya el sallayarak arabadan indim. Kapıda bana arkası dönük olan Sahra'ya arkasından koşarak sarıldım. En yakın arkadaşımı nasılda özlemiştim. Yaz boyunca hiç görüşememiştik.

"Inanmiyorum Mayıs nasılda özlemişim "diyerek boğarcasina sarıldı bana. Eminim okula girer girmez tüm yazını anlatmaya başlayacaktı. Her gün günün özetini telefonda anlatsada o Sahraydı tabiki herseyi baştan yüz yüze anlatacakti."Sana anlatacağım bir sürü şey var Mayıs inanamayacaksin" dedi içimi okur gibi.

"Ah nasıl hevesliyim dinlemeye" diye dalga geçtim. Geçmez olaydım. Koluma bir tane geçirdi. Hey acımıştı!

"Dalga geçme sen benim en yakın arkadaşımsın tabiki sana anlatacağim" diye söylendi . Gülerek sarıldım ona. Bence bu yeterli bi cevaptı. Tabiki bana anlatacakti. Her ne kadar dinliyormuş gibi yapacak olsamda bana anlatmaliydi. Ne? Tüm yaz her gün dinlediğim şeyleri baştan dinleyecek değildim heralde.

İlk ders zili çaldığında sınıfa girmiştik. Bir kaç yeni yüz haricinde değişik bir şey yoktu. Yeni yüzlerde gözümü gezdirirken gözüm bir yerde takıldı . Bu da kimdi? Bana sanki yıllardır tanıyormuşum gibi bakan mavi gözleri, kahve saçları ,orantılı burnu ve bi erkeğe en yakişabilecek şekildeki dudaklarıyla gerçekten aşırı yakışıklı bir çocuktu . Üstelik kasliydi! Sahra'nın dürtmesiyle kendime gelerek Sahra'ya baktım .

"Kendine gel kızım gözlerine yedin çocuğu " dedi imali gülümsemesiyle . O kadar mı belli olmuştu . Olurdu tabi , resmen ayak üstü yedim çocuğu !

"Yok canım işim olmaz sadece tanıdık geldi" diye yalan söyledim . Aslında pek te yalan sayılmazdi cidden tanıdık gelmişti. Hocanın gelmesiyle kendimi toparlayarak sırama geçtim .

"Günaydın çocuklar"

"Sağol"

"Oturabilirsiniz."

Hocanın emriyle hepimiz yerlerimize oturduk. Bu gün ilk gün olduğu için ders işlemeyecektik. Bunun rahatlığıyla yerime iyice yayıldım.

"Evet çocuklar çoğunuzu tanıyorum. Ama gözüme 1-2 yeni yüz gözüktü . Evet yeniler sizi tanıyabilirmiyiz?"dedi hoca beklentiyle kimseden ses çıkmayınca birini kaldirmasi gerektiğini anladı. Mavi gözlü taş çocuğu göstererek,"Evet evladım tanıyalım seni". Hocanın sözüyle sınıftaki herkesin gözü ona döndü . O da baygın bakışlarını etrafa dağıtarak ayağa kalktı.

" Adım Çakır Önder . Eski okulumdan atildim ve buraya geldim. "

MAYISHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin