Hoofdstuk 1

9.1K 276 56
                                    

Mijn boeken liggen op de grond. Je vraagt je zeker af wat ze op de grond doen? Nou, ik zal het je vertellen. Ik ben getackeld.

"Kijk waar je loopt, Nerd", zegt de jongen die mij omver duwde. Hij heeft blauwe ogen en blond haar. Ik herken hem. Hij heet David. Hij zit in zijn laatste jaar en zit bij 'het groepje'. Het groepje is soort van de baas. In het groepje zitten de mooiste, knapste, rijkste en dus populairste mensen. Zij heersen over de school. Als je iets flikt met een van hen, creëer je je eigen sociale dood. De mensen in het groepje zien elkaar als familie, ze beschermen elkaar, helpen elkaar en zorgen ervoor dat zij de baas blijven.

"Ach joh, laat haar. Ze is toch zo blind als een mol. Dat zie je aan haar bril. Toch Nerdje?", zegt de jongen die naast David staat. Dat is Cam. Als je met Cam omgaat, moet je voorzichtig zijn. Hij is de koning van de grappen.

"Jongens, jongens, waarom gaan jullie ogen naar haar als ze ook de hele tijd op mij gericht kunnen zijn?", zegt een wonderschoon meisje. De jongens kijken gelijk haar kant op. Ontmoet Vanessa Karen. Vanessa Karen is het mooiste meisje van het Maren-college. Met haar lange, blonde, steile haren, grote groene ogen en haar perfecte lijf heeft ze veel jongens om haar heen. Maar doordat haar vader, William Karen, super rijk is en het Maren-college in zijn macht heeft, zijn er ook altijd veel meisjes bij haar in de buurt. Haar 'vriendinnen'. Ze bekijkt me aandachtig, maar tegelijkertijd ook verveeld aan. Haar groene ogen bekijken mij van top tot teen en ze trekt een zuur gezicht.

"Waar heb je die kleren vandaan schat, van de vuilnisbelt?" Ze lacht en haar vriendinnen ook. Hou je in Emily Waterson, hou je in. Ik kan het niet.

"Nee, eigenlijk niet. Ik kom niet in de buurt van jouw huis." Ik weet het, niet mijn beste comeback. Ze stopt abrupt met lachen en iedereen in de gang kijkt mij ongelovig aan. Vanessa geeft mij een dodelijke blik en loopt een stap naar mij toe. Met iedere stap die zij maakt, zet ik een stap achteruit, tot het niet meer kan en ik met mijn rug tegen de kluisjes gedrukt sta. Ze is bijna 10 centimeter groter door haar hakken en ze kijkt op mij neer. Ik slik.

"Je hebt wel lef voor een nerd", zegt ze terwijl ze een plukje van mijn haar pakt. Ze kijkt er naar en laat het dan weer langs mijn hoofd vallen. "Zie je misschien niet wie ik ben? Ben je echt zo blind als Cam zegt?" Ze pakt mijn bril, maar ik trek het hard terug. Misschien iets te hard. Ze houdt de bril stevig vast, waardoor ik haar mee trek en ze tegen de kluisjes aanstoot. Doordat mijn beweging vrij onverwacht was, struikelde ze op haar hakken en viel op de grond. Haar hak brak tijdens haar val, (vraag me niet hoe). Iedereen in de gang wordt stil en kijkt ongelovig naar het schouwspel. Goed zo Em, je hebt je eigen graf gegraven. Ik raak in paniek.

"Oh mijn god, het spijt me zo erg! Dit was niet mijn bedoeling", zeg ik.

Vanessa kijkt me dodelijk aan en probeert snel weer op haar hakken, ik bedoel, hak te komen. Maar ze faalt en valt weer op de grond. Een paar mensen in de gang beginnen te giechelen, maar stoppen gelijk wanneer de rest van het groepje aan komt lopen. Zoals ik al zei, in het groepje zitten de perfecte mensen. Allereerst David. David is knap, rijk en vooral degene die andere mensen neerhaalt. Hij zorgt er het meest voor dat het groepje aan de macht blijft. Dan heb je Cam. Cam is, zoals ik al zei, de koning van de grappen. Zijn ouders zijn niet heel rijk, maar hij ziet er wel goed uit. Je hebt ook nog Danielle. Danielle is de beste vriendin van Vanessa. Hun ouders delen een bedrijf en zijn heel rijk. Danielle is voornamelijk de rechterhand van Vanessa. En dan als laatste: Jake. Vanessa is voornamelijk de leider van het groepje, maar Jake heeft net wat meer invloed. Hij is breed en gespierd en heeft bruine haren en ogen. Jake is de knapste jongen van de school. Hij krijgt ieder meisje dat hij wil en heeft er geen problemen mee als hij met meerdere meisjes... Wat heeft. Hij ziet er misschien wel goddelijk uit, maar Jake zijn ego is dan ook heel groot. Een van de redenen waarom ik hem niet mag. Maar ja, ik mag het hele groepje niet.

Neighbours with the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu