5:20,
Zvláštne. Nespal celú noc a pozeral si starý rodinný album. Oheň v kozube ho príjemne hrial.Závan nostalgie? Ani nie, pomyslel si. Fotky v ňom vyvolávali len to ,čo v sebe posledné roky posilňoval, nenávisť . Bolo na čase ,aby sa jeho plán dal do pohybu. Vstal z kresla, a hodil album v červenej väzbe do ohňa .12:34 Buzz , pracovňa
Harry položil šálku kávy na stôl a nervózne si rukami prehrabal vo vlasoch . " Začína ma podozrievať , veril by si tomu ? Veď som jej nedal žiadny dôvod na to ,aby omne pochybovala ,ani raz Buzz " povedal a začal sa nervózne prechádzať po miestnosti .Buzz sedel vo svojom čiernom koženom kresle a díval sa na svojho priateľa zpoza stola s miernym pobavením.
"A vážne nedal Harry ?" , prestal sa prechádzať a neveriacky naňho pozrel "Uťahuješ si zomňa?"
"Trochu." , sametovým hlasom mu odpovedal .
Dnes pred obedom , keď sa Buzz dostával do pracovnej horúčky sa rozleteli dvere do jeho kancelárie a stál v nich Harry , po prvý krát v živote na ňom Buzz uvidel paniku . Harry nikdy nespanikáril,nezaváhal , dokonca nežmurkol. Ani vtedy , keď mu pomohol s vraždou jeho najlepšieho kamaráta konal s chladnou hlavou . A teraz po šiestich rokoch ich priateľstva na ňom Buzz videl pohľad zúfalstva ,paniky . Ten Harry ,ktorého poznal dostával denné uznania a povzdychy plné závisti od Buzza , že si vedel organizovať svoj život a oddeliť svoju manželku a deti od svojho milovníka v bankovníctve . Preto nemohol teraz zachovať úplne vážnu tvár a mierne si musel vychutnať priateľovu úzkosť .
Aspoň vieš ,aké to je.
"Čo hodláš robiť ,priateľu ?" Spýtal sa Harryho . Pozeral sa von oknom na ulice zaplnené autami , ľudmi a smogom.
"Slepá ulička kamarát " povzdychol si Harry . " i keď už nestojím o Jolene tak ako kedysi , manželstvo s ňou mi je prednejšie ako úlet s mladým chlapom ." Zaboril hlavu do dlaní a prešiel si nimi od brady až k čelu. " Bez nej som nula." Vtedy si Buzz uvedomil ,čo on bol bez Bonnie ? Tvorila celý jeho vesmír a podstata jeho existencie nemohla existovať bez tej jej. Harry niečo hovoril ,ale Buzz ho už nepočúval, cítil , že vo vzťahu ktorý mal s Bonnie nastal ten zlom kedy začala pochybovať . Tušil to . Dovolil ,aby sa predral na povrch stereotyp kôli práci a absencia muža v posteli určite v nej vzbudili myšlienky ,ktoré sa tak zúfalo snažil vytlačiť jej z hlavy , tým že ju stále prekvapoval niečim novým jej nedával možnosť sa zastaviť a rozmýšľať . Teda aspoň si to myslel . Videl to na nej . Smiala sa a bola veselá ako vždy ,ale vždy ked jej úsmev utíchol Buzz tam zbadal ten záblesk smútku . Čuduješ sa ? Prišla o manžela . Ale ja som teraz jej manžel . Zakričal v duchu na svoje podvedomie . Nie ,niesi , len s ňou žiješ ,spáváš a robíš ju šťastnou ,ale tam v duchu vieš , že Edenove miesto si tak celkom úplne nenahradil . Au, to bolelo.
"...tak mu zavolám , poviem , že je koniec a ....počúvaš ma vôbec ?" Prerušil ho Harry z jeho vlastných myšlienok . Buzz mu venoval pohľad ako keby si až teraz uvedomil , že je s ním stále v miestnosti .
"Máš pravdu , mal by si to ukončiť , neruinuj si to , čo si si roky pestoval " povedal Harrymu no viac menej si tú radu venoval sebe samému .Mary, 13:40
Podobám sa viac na mamu či na ocka? Pomyslela si Marylion pred zrkadlom vo svojej deckej izbe. Kamarátky ju čakali pred domom,kým sa mala obliecť . Často si kládla túto otázku , ostatným deťom v susedstve vždy dospelí hovorievali Vypadáš presne ako mama alebo si celý otecko . Mary nikdy túto vetu nepočula . Nikdy sa síce nad tým nepozastavovala , veď to nieje nič zvláštne , keď sa dieťa nepodobá svojmu rodičovi . No minulá hádka jeho brata Brooklyna a otecka ju donútila sa nad tým zamyslieť . Bolo to v utorok večer pred dvoma týždňami .
Večerali , a bol to jeden s tých výnimočných večerov ,čo s nimi večeral aj Brooklyn . Jesse si potichu srkal polievalku a ako vždy bol ticho . Mama s otcom viedli nejakú živú diskusiu o tom , čo sa v tej deň stalo ockovi v práci a smiali sa. " Tak mu hovorím , s tým chod k svojej mame " povedal ocko a rozosmial sa . Mamička mu smiech opätovala. A v tom hlasno udrela lyžička o porcelán . V miestnosti zavládlo ticho a všetci upreli pohľady na Brooklyna . " Užívaš si to ?" Povedal a upieral zrak na ocka. " O čom to hovoríš synak?" Nechápavo skúsil ocko. " Ty dobre vieš, sedíš si tu v jeho stoličke za jeho stolom ,dokonca rozprávaš jeho príbehy. ("Brooklyn!ovládaj sa!" Zkríkla zhrozená mamička ,ale on ju nepočúval )Pretvárka . Obyčajná pretvárka z tvojej strany. Nesiahaš mu ani po päty " to už Brooklyn nesedel ale stál. V tvári bol červený a upieral zrak na ocka. " Mladý muž , viem kde sa v tebe berie tá zlosť , skoro ťa vylúčili , nenávidíš celý svet . Všetci sú zlí a krivdia ti . Každý sme si tým prešli , ale nemusíš svoj hnev smerovať namna synak . Niesom to ja na koho sa hneváš. Je to..." "Máš pravdu ,niesi" Skočil mu do reči Brooklyn , a otočil sa na mamu " si to ty , za to , že si dovolila aby s tebou vliezol do posteľe a .." Nestihol odpovedať a mama mu vylepila facku. Brooklyn sa ani nepohol ale na jeho líci sa robila červená škvrna . Nikdy predtým ruku na syna mama nezdvihla. Na žiadneho z nich. On tam len stál a pozeral na ňu ako keby mu tú facku nedala . " synak , mal by si sa.." Začal ocko , no Brooklyn mu skočil do reči " Nehovor mi synak , strýko Buzz " a stýmito slovami odkráčal z kuchyne.
Doteraz si Mary na toto pamätala a to bolo prvý krát v živote , čo sa donútila pochybovať o tom , či je ocko vážne jej ocko . Spýta sa večer mamy.,,Mary, no tak kde trčíš" zavolali cez okno kamarátky . Všetky v ružovom . " už bežím " zakričala naspäť a vybehla von.
ESTÁS LEYENDO
Utečenec smrti
Misterio / SuspensoBuzz Richmond , úspešný právnik ,otec troch detí žije so svojou priateľkou Bonnie . Dva roky po incidente, ktorý zmenil životy celej ich rodiny ho opäť dostihne jeho minulosť ,keď pomaly začne na povrch liezť skrytá pravda. Pred Buzzom sa rozprestie...