Vraagje???

742 10 0
                                    

Ik sta op het schoolplein en luister muziek. Opeens doet iemand twee handen voor mijn ogen. "Wie ben ik?" zegt een jongens stem. "Uhm ben jij Rein?" vraag ik verlegen. "Hoe wist je dat?" vraagt Rein, "Nou jij bent de enige die met mij praat" zeg ik een beetje bedroefd. "O, ja sorry" zegt Rein schamend. "Maar ik heb een vraagje, wil je met me naar de bios?" vraagt hij heel opgewonden en blij. Wow hij vraagt me mee uit. "Ja lijkt me leuk." Rein pakt zijn fiets uit de stalling. "Moet je jou fiets niet pakken?" vraagt Rein. "Ik ben niet op de fiets" zeg ik snel. Het klopt ik ben echt niet op de fiets, "Ik heb een lekken band" zeg ik tegen Rein. "O je mag wel bij mij achterop als je dat wil" zegt Rein lief. "Red je dat wel Rein?" vraag ik een beetje verlegen. "Natuurlijk jij weegt niks, en vooral niet vergeleken met Rick" zegt hij grappig maar toch lief. Ik spring bij hem achterop en hou hem stevig vast. Onderweg praten en lachen we een beetje. Ik belde mijn  moeder en vertelde dat ik naar de bios gaan samken met Rein. Ze begron heel dom te doen, ze had het over zoenen, knuffelen, liefde en vriendjes. Ik hang snel op en spring van z'n fiets want we zijn bij de bioscoop. Rein doet zijn fiets opslot en we lopen samen naar binnen. "We gaan naar de film mama!" schreeuwd hij in m'n oor. We hebben niet genoeg geld mee dus konden één cola en popcorn kopen. We zoeken een mooi plekje in de zaal en gaan zitten. "Het is best een enge film" zeg ik halverwegen de film tegen Rein. "O ik bescherm je wel" zegt hij lief. Hij doet een arm om me heen en ik ga tegen hem aan liggen. Ik kijk in zijn ogen, ik bloos een beetje en kijk weer naar het scherm. De lichten gaan weer aan en we lopen naar buiten. Rein pakt z'n fiets en ik sta een beetje te denken en droom weg. Op een gegeven moment duwt Rein me bijna omver. "Hey Famke kom je nog?" vraagt hij. "Uhm ja" en ik spring bij hem achterop. Ik hou mijn handen om zijn middel. Hij lacht naar me, "Ga je nog even met mij mee naar huis?" "Ja lijkt me leuk" zeg ik tegen hem. We komen bij zijn huis aan. Rein zet zijn fiets op slot en belt aan. "Hey Rein wie is dat, O is dat het meisje wat je zo leu..." "Mam kappen"  zegt Rein snel tegen zijn moeder. "Sorry Famke" zegt hij verlegen. "Is niet er hoor" zeg ik lachend. Rein pakt m'n hand en neemt me mee naar zijn kamer. Hij zet de radio aan en gaat op z'n bed zitten. Ik ben moe en ga met mijn hoofd op zijn buik liggen. Hij strijkt door mijn haar, het is al laat en we vallen samen in slaap.

op school met mainstreet...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu