Vijf.

352 16 1
                                    

Kreunend sloeg ik mijn wekker uit. Alweer een nieuwe werkdag aangebroken. Nog half slapend sloeg ik mijn benen over de bedrand heen en wreef ik even in mijn ogen om de slaap eruit te krijgen. Buiten hoorde ik het getik van de regen tegen de ramen aanslaan. Even zuchte ik. Ik had zó geen zin om te gaan werken, maar ergens moest het geld vandaan komen. Als ik me opgemaakt heb en aangekleed heb trilt mijn telefoon. Ik kijk op het scherm en zie dat Nils me belt. Ik tik op het groene icoontje en houdt het apparaat aan mijn oor. 'Met Shar,' zeg ik terwijl ik naar mijn afgebeten nagels staar. 'Hey Shar, zou je misschien de deur open willen doen. Het regent nogal erg hard.' 'Kom eraan,' zeg ik en ik hang op. Ik strompel de trap af en open de deur. 'Hey,' glimlacht Nils. 'Hoi.' Zeg ik droog terug. 'Ik heb een beetje haast dus ga maar in de woonkamer zitten.' Ik duw hem richting de woonkamer en ren weer naar boven. Ik poets nog even snel mijn tanden en pak mijn werktas. Daarna snel ik naar onder en smeer ik me snel een boterham. 'Nils, ga uit de weg,' zeg ik geïrriteerd als hij voor me staat. Hij zet een stap opzij. 'Sorry hoor, volgensmij kom ik niet echt gelegen he?' Ik schud mijn hoofd terwijl ik snel mijn boterham in mijn mond prop. 'Ik moet gaan, zie je straks wel.' Ik druk een kus op zijn wang en loop naar de auto. Ik start hem en rijdt naar de autobaan.

'Ben er weer!' Roep ik als ik de deur achter me dichtgeslagen heb. 'Ben hier!' Hoor ik vanuit de keuken. Ik leg mijn tas en jas weg en schop mijn hakken uit. Als ik de keuken inkom gelopen staat Nils tegenover iemand. Diegene staat met zijn rug naar mij toe dus ik kan niet zien wie het is. 'Je weet dat je vrienden niet in mijn huis hoeven te komen Nils,' zeg ik boos. 'Ook niet als ik het ben?' De persoon draait zich grijnzend om en Reins gezicht komt tevoorschijn. 'Oh, hey.' Zeg ik een beetje verslagen. 'Haha ahw, kom hier.' Hij trekt me in een knuffel. 'Heb je gemist kleine, daarom wilde ik ook meekomen.' Zegt Rein tegen mijn haar aan. Ik schiet in de lach. 'Is oké, grote.' Ik druk een kus op zijn wang en laat hem los. 'Dus, wat gaan we doen?' 'FIFAAAA!' Zegt Nils. Reins ogen vergroten zich tot tennisballen. 'Ja! Heb je dat Shar?' Ik knik blozend, om het feit dat hij me 'Shar' noemt. 'Tuurlijk,' zeg ik en ik geef ze ieder een controller. 'Doe de rest maar zelf,' lach ik en ik loop naar de keuken om ze wat drinken en wat te eten te pakken. Plots voel ik twee armen zich om mijn middel vestigen. 'Nils is alles aanzetten,' fluistert hij in mijn nek, en hij drukt er een kusje op. 'I love you.' Hij trekt terug en pakt het eten. 'Dankje lieverd.' Hij knipoogt lachend en ik schud mijn hoofd. 'Pestkop.' We lopen samen naar de woonkamer.

Hard to love 3. (Finished)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu