'Ik stond op het tankstation te tanken, en op een gegeven moment begaf mijn auto het.' Zucht ik aan de telefoon tegen Rein. Ik hoorde hem aanstekelijk lachen. 'Waar sta je?' 'Bij het tankstation langs de boulevard.' 'Ik ben er zo.' Hij zei nog gedag en hing op. Ik leunde zuchtend tegen de auto op. Kut ding.
'Je motorblok is kapot.' Kwam Rein tot de conclusie. 'En wat is dat?' 'Duur om te vervangen.' Zei hij simpel. 'Grappig, Rein.' Hij begon te lachen. 'Je auto kan logisch niet zonder. Maar je kunt meteen je hele auto wegdoen. Een nieuwe kost tussen de 1000 en 3000 euro.' Mijn ogen vergrootten zich tot tennisballen. 'No way dat ik dat ga betalen.' Hij begon luid te lachen. 'Dat hoeft ook niet. We gaan samen voor een nieuwe auto kijken. Vandaag nog. Eerst bel je de sleep, je kunt je auto niet hier laten staan.' En zo zaten we, een half uur later, in de auto van Rein, onderweg naar een autozaak. 'Verdomme dat me dit nu gebeurt. Jezus.' Hij begon te lachen. 'Gelukkig heb je mij.' Knipoogte hij naar me. Ik grinnikte. 'Ja, gelukkig heb ik jou.'
'Bedankt voor vandaag Rein, heel lief van je dat je me hielp.' Hij glimlachte. 'Geen probleem.' 'Het is al tegen 8 uur, dus uhm, je mag wel hier blijven als je wilt?' Hij keek mij lief aan, en knikte. 'Is goed, gaan we film kijken?' Ik knikte. 'En daarna slapen.' Hij grinnikte. 'Prima.'
Zooooo saaaai dit HAHAHA