Film

328 16 0
                                    

İyi Bayramlar ❤

°°°

Alışveriş merkezi oldukça büyüktü. Üç katlıydı. İlk iki katında mağazalar varken üçüncü kat sırf eğlence ve yemek bölümünden oluşuyordu.

"İlk önce sinema seanslarına bakalım ona göre planımızı yaparız. " Asrın oldukça mantıklı fikir sunmuştu.

Yürüyen merdiven sayesinde üçüncü kata gelmiştik. Oldukça fazla seçenek vardı. Hangisine gitmek istediğime karar verememiştim. Çoğunluğa uymak tercihimdi. Asrın'ın seçtiğe filme Su'yu sokmak doğru değildi. +18 uyarısı vardı. O yüzden Bilge ile Su 3D olan bir animasyona girecekti. Asrın ile bende savaşlı bir filme girecektik. Seans saatleri arasında yarım saat vardı. Onların ki önceydi.

Filmin başlamasına yaklaşık iki saat otuz altı dakika vardı.

Tekrar en alt kata inerek herhangi mağazaya girdik adına bile bakmamıştım. Bilge kıyafet konusunda Su'ya yardımcı oluyorken bizde bekleme koltukların da oturuyorduk. Görüş alanımda olduğu için sıkıntı yoktu. Asrın'a baktım sanırım gelen mesajlarını kontrol ediyordu.

Alacaklarını aldıktan sonra mağazadan çıkıp erkek kıyafetlerinin bulunduğu başka bir mağazaya girdik. Ben daha sportif üstler bakarken Asrın'ın benden daha resmi şeyler bakıyordu.

Elime aldığım tişörtü beğenmiştim. Beyaz rengindeydi. Kol kısmında siyah şeritler vardı. Havalar soğumaya başladığı içinde bedenime uygun bir ceket seçtim. Asrın da alacaklarını aldıktan sonra bu mağazadan da çıktık. Tam karşısında kitabevi vardı.

Başımla göstererek "Şuraya da bi bakalım." dedim. Üniversitesi hazırlığı için ve Su için gerekli kitapları almamız gerekiyordu.

Asrın kitaplar konusunda bana yardım ediyordu.

Su için de eğitici kitaplar alınmıştık. Parayı ödedikten sonra kafe de oturmak için üst kata çıktık. Gerekli olanları almıştık zaten gezmeye gerek yoktu.

Saatimi kontrol ettim. Bir saat yirmi sekiz dakika vardı. Sinema konusunda heyecanlıydım. Epeyce uzun bir süre geçmişti sonuçta

Su dur durak bilmeden Asrın'a birşeyler anlatıyordu. Konun başını yakalayamadım için sonunu tahmin etmem zordu. O nedenle dinleme gereği duymadım. İnsanları incelemek şuan için daha iyiydi. Karşımda oturan gruba baktım. Kız erek karışık kalabalık bir grup vardı. Herkesin elinde telefon sohbet etmek yerine birşeyle ilgileniyordu.

Madem konuşmayacaksın neden bir arada oturuyorsunuz ki!

Telefon elbette gerekli bir ihtiyaçtı en kötü zaman da bir kaç tuşla yardım istemek mümkündü. Ama fazlaya kaçılması elbette abartıydı. Telefon ihtiyacım vardı. Ama pek de umrumda olduğunu söylemek yalan olurdu. Ev telefonu vardı. Olur da dışarı çıkmak zorunda kalır da Su evde olursa merak etmemek için istiyordum. Ama şuan çok da acele değildi. Bir ara hallederdim. Onlar saati beklerken birşey içmeyi tercih etmişlerdi. İçeceklerin içerken başka bir konuya geçiş yapmışlardı tabi. Ama ben başka şeyler düşündüğüm için başını kaçırmışım. Önemsemedim. Zaten konuşulanlara katılmıyordum. Yaşayan ruh gibi...

Saatimi tekrar kontrol ettim. Saat nekadar da çabuk geçmişti.

" Gitmemiz gerek film birazdan başlar. " Su vaktin yaklaştığını duyunca sevinçle yerinden kalkarken Asrın parayı ödemeye kasaya gitti.

Sinema zaten bulunduğumuz katta olduğu için acele etmeye gerek yoktu. Biletleri almıştık. Biz ilerlerken o çoktan bize yetişmişti bile

Onlar sinema salonuna girerken bizde bekleme koltuklarına oturduk. Yarım saat sonra bizim filmimiz başlayacaktı.

"Sınavlara gireceksin değil mi? " göz devirdim.

"Girmeyecek olsam neden alayım"

"aaa doğru" başıylada onaylamaştı.

Konuşmak için saçmalıyordu.

Asrın ile aynı yaşta olmamıza rağmen ben şartlardan dolayı bu sene Üniversitesi sınavlarına girememiştim. Nasıl sorular sorulduğu hakkında bilgi alabilirdim. Kazandığı Üniversitesi Ankara daydı. Ama okullar açılınca oraya taşınacaktık. Dikkat çekebilirdi.

Tutturmam gereken yer Ankara ydı. Yanlız kalmak istemiyordum. Hem ikisinin de Su ile arası çok iyiydi. Özellikle Bilge ona arkadaş oluyordu. Su yunda yanlız kalmak istemediğinden emindim. Okullar bir buçuk ay sonra açılıyordu. Suyu okula kaydetme konusu kolaydı. Ama ben sınava girmediğim için bir sene daha beklemek zorundaydım.

"Bu senenin sınav soruları nasıldı? " konuşmamı beklemediği için ilk başta garip sesler çıkarsa bile sorumu yanıtlamayı akıl edebildi.

" Ben sözel derslerde sıkıntı çektim. Ama sınav geneli kolaydı. "

" Anladım. "

Bu iyiydi. Sözel ve sayısalım iyiydi. Kendimi sakinleştirmek için kullandığım birkaç teknik vardı. Sayıları gruplar halinde sayıp yanlış yaptığımda ona kızıyordum. Bu yediğim dayakları unutmamı sağlıyordu. Yada çalışmamız için verdikleri kitaplarda ki cümleleri ezberliyordum. Kısa kısa şiirler veya efsanevi olayların çoğunu hafızama kazımıştım.

Düşünce balonumu patlatan Asrın'ın sesiydi.

"Salon boşaldı. Hadi girelim. "

Salon dolu sayılırdı. Demek film sevilen bir film di.

Filmin başlangıcı merak uyandırıyordu. Bir tane adamı elleri kolları ve gözleri bağlı şekilde oturtmuş farklı dil de birşeyler soruyorlardı. Normalde film dili ingilizce, Türkçe altyazılı ydı. Sonra da başka bir zaman dilimine geçiyordu.

Hiçbirşey düşünmeden sadece filme odaklandım. Su yanımda olmasa da güvendeydi. Çünkü Bilge de yıllarca Beyaz evde eğitim görmüştü.

Vurdulu kırdılı film izlemek ne kadar doğruydu emin değildim. Ama izlemiştim. Çoğunu yaşayıp hissettiğim film pek de hoşuma gitmemiştir. Savaşlı bir film diyince daha çok uçakların yada silahlı askerlerin olduğu bir film düşünmüştüm. Ama katliam yapacakları aklımın ucundan bile geçmemişti.

Dışarı çıktığımız da Su hala bitiremediği patlamış mısırını yiyordu.

İkindi saatleri olmuştu. Çok gezmesek de ben yorulmuştum.

"Film çok güzeldi değil mi? " ağzı dolu olmasına rağmen konuşmuştu. Bilge onu onayladığında aldığı cevap dan mutlu olmuş bir şekilde önüne döndü.
Garajında girişinde Asrın'ın arabayı getirmesini bekliyorduk. Bugün tam da istediğim gibi sorunsuz geçmişti. Su mutlu olmuştu. Onun mutluluğu benim de mutlu olmama için yeterliydi. Arka da yerimizi aldığımız da önce onun sonra kendi emniyet kemerimi taktım.

Adamlar bizi hala bulamadığını göre ya çok iyi saklanıyorduk yada öldüğümüzü düşünüyorlardı. Artık bunları düşünmeme gerektiğine karar verip başımı cama yasladım.

Artık önemli olan bundan sonra ki yaşantımızdı.

SU PERİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin