.nawoord

1.5K 184 99
                                    

Liefste lezers.

Bij een herschreven verhaal hoort natuurlijk ook een herschreven nawoord. In het vorige nawoord had ik wat bullshit over de verschillende kanten van dit verhaal, Aubreys eetstoornis, hoe Nina's onzekerheid en depressie haar tot zelfmoord heeft gedreven, Oliver die ook duidelijk een probleem heeft en tot slot wat diepzinnig geneuzel over liefde.
Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat jullie zelf moeten zien in het verhaal wat je wilt zien, en dat ik dat niet voor jullie moet invullen. Bovendien heb ik iets veel belangrijkers om te zeggen.

Dit verhaal gaat over veel dingen, maar vooral over eetstoornissen. Anorexia is een heel echt, bestaand probleem en ik kan niet vaak genoeg onderstrepen dat je het serieus moet nemen.

Sinds ik dit verhaal online heb gezet, krijg ik af en toe berichtjes van mensen die met hetzelfde probleem kampen. Dat is ook een groot deel van de reden dat ik dit wilde herschrijven. Als je je op de één of andere manier herkent in Aubrey, hoe klein of groot dat ook mag zijn, schaam je je dan absoluut niet om me een berichtje te sturen. Echt waar. Hoe stom je ook denkt dat het is, stuur me alsjeblieft een berichtje. Wat er ook aan de hand is, ik zal er altijd voor openstaan.

Als je me op de één of andere manier geen berichtje kan of durft te sturen, zoek dan alsjeblieft op een andere manier. Ik heb zelf ook een tijd lang gekampt met een eetstoornis, of een beginnende, hoe je het ook wilt noemen, en als mijn ouders me niet geholpen hadden, zou ik op een totaal ander punt in mijn leven staan. Vind iemand waar je mee kan praten, een vriend, een ouder, desnoods een vertrouwenspersoon op school, en vertel wat je dwars zit.

Voor de rest wil ik natuurlijk iedereen bedanken die mijn verhaal leest, maar om eerlijk te zijn kan ik eigenlijk geen mooie woorden meer vinden om bedankt te zeggen, dus zeg ik het maar gewoon zo: bedankt. Ik had nooit gedacht dat ik zoveel reads en stemmen zou krijgen toen ik het online zette, en de comments die ik elke keer krijg zijn zo ontzettend lief. Dus, sla je armen om jezelf heen en geef jezelf een dikke knuffel.

Latere edit:
Jullie hebben dus zoveel gestemd in zo'n korte tijd dat ik op #1 in kortverhaal stond. Wat de acutal fuck. Jullie zijn echt geweldig <33333

Liefs,
Suzanne.

EenzaamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu