Tangkap khalwat

11.4K 295 9
                                    

Hari yang di tunggu tunggu telah tiba. Darissa turns 17!! Many exciting things planned by Jasmin. Well well well Jasmin ni bab party dia laju tapi kalau study dia traffic light 'kuning'. Mmmmmm.

"Kau kat ne? "-min
"Dpn rmh kau.asl? "-acha
"Lawak tk smpai. Mm. "-min
"Kau nk pe. Dh mls ak nk lyn kau. "-acha
"JOM KLUAR MLM NI. KBYE. "-min

--

DARISSA POV

Asal Min ni? Hotak minah ni memang tak betul. Lawak tak sampai.hek eleh. Macam dia tu sampai sangat. Huh. Kita tau la kita comel. Hmmmm k gedik gilaa.
--

'acha kluar ngn min. Bye. '

Selepas melekatkan sticky note tersebut Darissa bergegas ke ruang tamu sambil menunggu Jasmin.

Darissa berasa amat bosan duduk di rumah kerana ibubapa nya sentiasa balik lambat. Papa nya yang seorang workaholic memang jarang berada di rumah.

--

"Kau apasal lambat sangat? Eee menyampah betul la aku dengan kau ni. Janji 10minit lagi. Ni dah 30minit.Ko rase? Huh " Darissa merengus.

"Ala jangan la marah aku. Aku lambat sebab cari smartphone aku. Jap aku cite. Tadi,.. "

"Malas aku dengar."

"Tak kau kena dengar juga. Tadii, aku suruh bibik aku take picture. Tetiba mama aku panggil. Aku pegi la. Lepas tu, aku cari bibik aku tanya mana phone aku. Dia cakap dia tak tau beb! Ko rase? Cari punya cari kau nak tau kat mana? Dia letak kat meja makan. Mmm mati la aku kalau papa aku jumpa. Nasib baik tak. Huuu. "

Darissa berpura pura tidak mendengar cerita Jasmin. Darissa membelek belek iPhone nya seperti tidak dengar apa yang dikatakan oleh Jasmin.

"Haa apa kau cakap tadi?"

"Lepas tu.. "

"Wow best nye cite kau. K jom jalan. "

--

Darissa dan Jasmin sampai di sebuah apartment yang telah di sewa khas untuk menyambut hari jadi Darissa.

Plan yang telah dirangka oleh Jasmin ialah menyuruh Darissa naik ke apartment tersebut terlebih dahulu sementara dia pergi mengambil kek yang di bawa oleh rakan sekelasnya.
Jasmin juga menjemput guru subjek mereka dan rakan lain.

"K guys, uols naik dulu. Acha dah naik tadi. I suruh dia naik dulu. Nak surprise gituuu. Huhuhu. "Jasmin menyuruh rakan sekelasnya turut naik ke atas bagi memeriahkan keadaan.

"Emm min, kitorang pegi sana jap. Drng nak selfie wefie sebelum naik. "Kamal sebagai ketua kelas turut hadir bersama rakan rakannya.

"Eh kamu semua ni bila lagi nak naik ke atas? Saya ni dah lapar. Mana birthday girl nya? " Cikgu Zaini menyapa Jasmin dan Kamal.

"Ha, cikgu naik la dulu. Kejap lagi kitorang sampai. "

--

DARISSA POV

mana min ni? Hish balik balik lambat. Aku masuk rumah ni kang keluar hantu tak ke pengsan. Alaa masuk jelah. Mana da hantu tinggal apartment. Hehehehehe. Yeke?

Ehh siapa tu? Takkan la hantu sado? Hmmm.

"Ehemm. "
Dari mana aku dapat kekuatan dan keberanian tegur hantu ni? Hek eleh akak sado. Ko fikir?

"Eh. Darissa. Mana kawan kawan lain? Oh ya, btw happy birthday. "

Oooooooo my ghost. Its sir Aryan! Wattahel he's doing here huh?

Tok tok tok

"Assalamualaikum."
WHO IS THIS? WHY THE HELL THEY'RE USING SONGKOK AND HIJAB?

"Waalaikumsalam. Kenapa encik? "Cikgu Aryan membalas.

"Kami daripada Jabatan Agama Islam telah menerima aduan bahawa terdapat maksiat dalam rumah ini. "

Muka Cikgu Aryan berubah menjadi cuak.

"Maksiat? Kitorang tak buat apa pun. "

"Apa bukti jika anda tidak melakukan maksiat? Duduk berdua duaan bersama lelaki bukan muhrim adalah salah."

"Tapi encik, kami datang sini nak celebrate birthday. Ramai lagi kawan kawan kitorang belum naik. " Cikgu Aryan cuba mempertahankan diri.

"Begini la, encik dan cik sila ikut kami ke pejabat. "

WHATTAHELL! Min what is this? Kau saje nak perangkap aku ke? Arggghhhhh!

--

DarissaWhere stories live. Discover now