Setelah berjam jam duduk dalam kereta finally sampai juga rumah. YAAAY!
Boleh dah manja manja dengan tilam yang empuk. Boleh dah tidur selesa takda nyamuk yaayy!!
"U, I keluar jap nak beli makanan. I penat nak masak ." Kata Aryan yang baru habis mengeluarkan bagasi mereka.
"Hmmm okay. " Balas Darissa
--
Alamak malas betul la nak bangun pepagi ni. Aisshh. Orang nak tidur lagi. Taknak pegi sekolah! Tak nak!
"Cepat la bangun. Lambat pula pegi sekolah nanti. Hari ni ada perhimpunan lagi. Bangunnnn. " Kejut Aryan terhadap Darissa yang masih mamai.
"I tak nak pegi sekolah hari ni. "Jawab Darissa
"Amboi amboi amboi. Kalau ye pun excited sangat nak jadi suri rumah sepenuh nya, tunggu la habis SPM. Dah bangun cepat. "
Hek eleh. Fikir orang ni bodoh sangat ke haa sampai nak jadi 'suri rumah sepenuhnya '. Macam la orang tak faham apa maksud dia.
--
"Hai Cha. "Tegur Jasmin sesampai nya Darissa ke sekolah.
'Pehal pula minah ni nak hai hai orang.Ishhh. '
"Cha tunggu la . Dengar la apa aku nak cakap. Cha! "Laung Jasmin apabila Darissa langsung tidak melayan Jasmin.
"Apa lagi kau nak haa?! Tak puas hati lagi? Apa lagi kau nak cakap haa?! " Tengking Darissa ketika Jasmin cuba menarik beg sambil memanggil nya.
Riak wajah Jasmin berubah apabila rakan karib nya selama hampir 7 tahun menengkingnya.
Jasmin gagah kan diri untuk membuka mulut nya dan menceritakan segala galanya.
"Enough Jasmin! Tak perlu la kau nak explain apa apa lagi. Benda da jadi. Please stay away from me. Aku malas nak cakap dengan sesiapa. " Sambung Darissa lalu masuk ke dalam dewan memandangkan perhimpunan akan bermula sebentar lagi.
'Cha, bukan aku yang buat. 'Monolog Jasmin dalam hati
'Huh! Puas hati aku tengok korang betengkar. Ni baru sikit Darissa. Kau tengok la apa jadi lepas ni! 'Monolog seseorang yang mengintip perbualan Darissa dan Jasmin.
YOU ARE READING
Darissa
RomanceKau fikir kahwin muda ni senang?! Dulu dikenali sebagai: Cikgu Aku Handsome! *line story masih sama * Sorry i tak pandai nak buat description bagai. OK bye