Selepas malam yang telah menghadirkan 1001 perasaan bahagia di dalam hati Aryan, Darissa terjaga apabila merasa pinggang ramping nya dilingkari tangan seseorang.
Terkejut beruk Darissa apabila pemilik tangan tersebut adalah tangan cikgu! Darissa membiarkan sahaja tangan tersebut melingkari pinggang nya. Darissa suka diperlakukan begitu kerana pertama kali merasa dipeluk oleh 'penjaga' selain daripada mama dan papa nya.
Semakin melebar sengihan Darissa apabila pemilik tangan tersebut semakin mengeratkan pelukan. Biasa lah budak bawah 18 tahun ni! Pervert sikit! Alaa dengan laki sendiri je pun :D
--
Darissa dan Aryan hanya memerap di rumah pada hujung minggu memandangkan banyak tugasan yang perlu diselesaikan oleh Aryan.
Aryan memilih untuk menyelesaikan tugas nya di ruang tamu depan tv atas sofa yang memang empuk giler. memang siap sangat kerja cikgu ni.
Hentah lah. Guru ganti pun banyak kerja rupanya.
Terdapat beberapa tugasan yang perlu dibantu oleh Cikgu Hisyam so, apa guna binatang whatsapp kalau tak diguna.
Sementara menunggu message daripada Cikgu Hisyam, Aryan berehat sebentar sambil bermain dengan iPhone nya.
Pelbagai soalan muncul di dalam kepala Aryan apabila budak Darissa ni takde ganggu dia sedangkan dah berapa jam dia berlabuh dekat ruang tamu ni.
Alaaa.. malu lagi ke pasal pagi tadi? Bhahahaha. Malu la uolsss.
"U! " Rengek Darissa
Akhir nya dengar juga budak ni merengek.
"Hmmmm " Aryan sengaja menyibukkan diri dengan iPhone nya seolah olah sedang membuat kerja. Sedangkan main piano tiles! Eee tak malu cikgu ni. Macam budak budak! Bluerks.
"Igi I akit! " Jerit Darissa
"What?! "Aryan menoleh ke Darissa kerana tidak memahami pertuturan Darissa.
"Igi I akit ni! " Ulang Darissa dengan suara dan muka yang otw nak nangis. Kombinasi yang membuatkan Aryan ingin ketawa besar tapi ditahannya.
"Apa U cakap ni? I translate jap. "Balas Aryan
"U! I translate takde pun! Bahasa dari mana U belajar ni? Tak payah nak pening-pening lah! Tak masuk SPM pun. " Gurau Aryan sambil ketawa terbahak bahak.
Sedang kusyuk Aryan ketawa, Darissa di tepi nya sudah mula menayangkan drama korea.
Aryan terkejut apabila Darissa tiba-tiba menangis. Aryan cepat-cepat memohon maaf kerana mentertawakannya. Aryan cuba memujuk dan menghentikan tangisan Darissa tetapi satu pun tidak mengena.
Kedua belah pipi Darissa disentuh. Aryan perasan bibir Darissa bergetar dan sedikit pucat. Pipi Darissa diusap usapnya menyebabkan Darissa berhenti menangis.
"Kenapa ni? Apa yang sakit? " Tanya Aryan dengan lembut.
"Gi.. gi.. " Jawab Darissa dengan sisa tangisannya.
"Pegi naik atas. Bersiap. Kita pegi klinik. " Arah Aryan lalu mengemaskan tugasan nya yang berselerak.
--
Sesi persekolahan berjalan dengan lancar. Darissa bergegas menuju ke kantin sekolah untuk bertemu seseorang. Darissa memilih untuk duduk di bahagian agak tersorak untuk keselesaan mereka berbual.
Malam semalam Darissa menerima pesanan daripada Jasmin ingin bertemu dengannya.
'Cha, ak nak jumpa kau esk kat kantin masa rehat. there's somethng I nak bagitau. Pls dtg. Ni last cha. Klau kau tak nak tegur aku lepas ni takpe. yg penting kau dah tau. See u tmr. ' -9.43PM
YOU ARE READING
Darissa
RomanceKau fikir kahwin muda ni senang?! Dulu dikenali sebagai: Cikgu Aku Handsome! *line story masih sama * Sorry i tak pandai nak buat description bagai. OK bye