Kapitel 7

109 8 5
                                    

~Filippa~

Vi tog bussen snabbt in till stan för att Vilhelm och Mila skulle kunna klä ut sig till något.

När vi var framme kom det massa scrapers som säkert också ville handla kläder och pantning till halloween och alla helgon. Killarna tog lite bilder, vi fick lite frågor om vilka vi var och så. Det var 3 stycken tjejer som faktiskt ville ta bild med oss också, och andra gav oss typ bitchblickar och sånt, ptf... Avundsjuka.

Efter typ 100 års letande av affärer hittade vi äntligen en affär.

Vi gick in och letade, vi letade efter något ganska "barnsligt", men som ändå ser lite mognare ut än det som småbarn har på sig. Vi skulle ju ändå "uppleva barndomen" en sista gång, och så får man ju godis *host*, haha. Efter ännu 100 års letande hittade vi en "häx-dräkt" till Mila, sen en matchande "trollkarls-dräkt" som Vilhelm skulle ha. Då var alltså allt klart!

-men hallå? Sa Stephanie
-ja? Svarade jag, Mila, Vilhelm och Anton i mun på varandra.

- ska vi inte köpa typ halloweensmink då? Sa hon, vi kan ju liksom inte bara gå utan att se "bra" (alltså matchande typ) ut i ansiktet..?

- ja, du har rätt! Imorgonkväll ska vi verkligen se ut som om vi har engagerat oss riktigt i detta, som vi har. Sa Andreas

- ja, det här blir ju nog sista gången för oss alla som vi går på "bus eller godis"... Sa Ebba.
- ja, så varför inte liksom? Sa jag och vi började leta efter smink.

~hemma~

Vi bestämde att vi skulle byta om och så nu, så kunde vi äta allt godis till en film ikväll (😋). Men om killarna får bestämma blir det väll en skräckfilm...

~Vilhelm~

jag och alla andra skulle byta om, Ebba bytte om i isaks föräldrars rum, Isak på ena toan, Stephanie i Jennifers rum, Anton i Adams rum, jag i Zacks rum, Andreas på en annan toalett, Mila i isaks rum, och Filippa i Emelies rum.

Jag var klar och skulle precis gå till isaks rum, av ren vana, och precis när jag skulle öppna dörren kom jag på att Mila bytte om. Jag öppnade dörren försiktigt och kikade in lite. Så vacker hon är (😍).
Just nu står hon bara i en BH, inte bara med att hennes ansikte är vackert, hela hennes kropp är så fruktansvärt vacker...
Jag stänger dörren försiktigt, för jag vill ju inte vara för på, och går ner, jag ser att Isak och Ebba står och poppar popcorn, Andreas fixar med typ nån grädde och grön karamellfärg, Stephanie bakar tydligen och Anton tar kort, både på sig själv och allt annat i rummet. Filippa och Mila byter som sagt fortfarande om.

Jag står här nere och bara kollar på tills Mila ropar på mig.
Jag springer upp och knackar försiktigt på dörren och hon öppnar.

"Vilhelm kan du snälla knyta här bak?" Säger hon och vänder ryggen mot mig.

Hon har på sig en halvlång klänning, den räcker till knäna, men man måste knyta på ryggen. Hon håller i främre delen på klänningen, men alltså... Såklart hon gör...

Jag flyttar försiktigt undan hennes hår och knyter. När jag är klar släpper jag händerna från hennes kalla rygg.

~Mila~

jag frågade Vilhelm om han kunde knyta en grej på min klänning, eller utklädnad. Han kom upp och hjälpte mig. Hans varma och otroligt mjuka händer snuddade till min kropp nån gång ibland och jag fick är känsla av välbehag i hela kroppen som fick mig att rysa.

"Ojj vad kall du är..." Sa han och la sina handflator mot min rygg igen.

"Haha ja, det kan man ju säga..." Sa jag och fnissade lite lätt.

•••

Hahah sämst kapitel... Lämna gärna en röst eller- och en kommentar, då blir jag glad, och vem vet? Kanske ett kapitel till redan ikväll?😏😚❤️ Pöss å glöm inte Att jag älskar eeeer😘❤️

Allt på samma gång... (uppföljare på "de bästa av de bästa")Where stories live. Discover now