-Who You Love?? [part 1]

523 26 0
                                    

Di rumah hyesun

"Hyesun ahh!! cepat la bangun nanti lambat pulak nk prgi sekolah!!!" Jerit omma hyesun..
Setelah mendengar jeritan omma nya itu hyesun terus bangun dari tidur , lalu menuju ke bilik air utk mandi dan bersiap ke sekolah...
**skip**

Di sekolah

"Hyesun ahh!!" Jerit hyujin sambil berlari ke arah hyesun..
"Ouh hyujin ahh!!" jwab hyesun sambil tersenyum..
"Jom kita msuk kelas sama²" kata hyujin sambil menarik tangan hyesun..
"Okay" jwab hyesun dgn sepatah ayat..
Lalu mereka berdua pun masuk ke kelas..

Di kelas

"Korang² !!! Aku ada berita tergempar ni !! Cepat² berkumpul semua!!" Kata budak sekelas hyesun..
"Hyesun jom la kita prgi dengar apa yg dorang nk cakap kn tu" kata hyujin..
"Hmm aku malas la,kau prgi la dengar,aku penat la nk rehat jap" jwab hyesun dgn membuat muka yg tidak larat nya..
"Hmm okay,jap ya " kata hyujin lalu beredar dari situ..

"Korang dengar ya elok² ni,tadi masa aku nk prgi kantin aku ternampak Mingyu!!" Kata pelajar itu lagi
"Hah??! Yeke?? Biar betul ni,bukan ke dorang semua dh jadi artis kat pledis ent." Soal hyujin dgn membuat muka terkejut..
"Ya,betul aku tak tipu!" Jwab pelajar itu..
Setelah mendengar berita tersebut hyujin bergegas ke tempat hyesun dan memberi tahu hyesun perkara tersebut..

"Hyesun ahh bangun la bangun la!!" Kejut hyujin sambil mengoyang kn badan hyesun..
Hyesun pun terjaga dari tido nya.. "yaa ada apa??kau ni kacau la,aku nk tido pun x senang" marah Hyesun
"Sorry la aku xde niat nk ganggu tido kau,tapi yg ni memang kau patut tahu" kata Hyujin dgn serious..
"Kau nk cakap apa??penting sangat ke??" Soal Hyesun lagi
"Memang penting dn kau memang patut tahu" kata Hyujin lagi..
"Ouh..apa cepat la cakap" kata Hyesun
"Tadi ada yg kata dorang ternampak Mingyu kat kantin" jwab Hyujin..
"Mingyu??siapa tu??aku x kenal la" jwab Hyesun dgn selamba.
"Ouh ya aku lupa yg kau ni budak baru jadi kau tak kenal sapa dia,takpe biar aku kenal kn kau dengan satu persatu" kata Hyujin dgn bersemangat..
" kejap..dengan satu persatu??maksud kau dorang ni ramai ke??"soal Hyesun dgn hairan
"Yup 4 org" jawab hyujin dgn yakin skali..
" ouh" kata Hyesun
"Kau ni mcam x berminat je dgn cerita aku ni" Kata Hyujin
"Yaa aku tgh dengar la ni,apa yg kau nk bagi tahu..alaa jgn la merajuk" jawab Hyesun sambil menarik pipi Hyujin
"Haha..tahu pun" kata hyujin dgn tersenyum..
"Cepat la bagi tahu kat aku sapa dorang tu" arah Hyesun..
"Okay²..Mingyu ni pemilik sekolah ni , dia ketua kumpulan f4 dn budak skolah kita ni takut dgn dia,satu lagi kita jgn cari pasal dgn dia,kalau tak mati la dia kerja kn kita
"Eee kejam nk mati dia tu!!dia ingat dia tu sapa??alaa setakat pemilik skolah ni je..buat apa nk takut dgn dia" kata Hyesun dengan selamba..
"Okay²..dengar yg pula..Joshua ni ialah seorang penyanyi,semua gadis minat dia,bila dia senyum semua perempuan melt..joshua tak mcam mingyu,dia ni peramah sikit"kata Hyujin..
"Wuu baik dia sikit la dari si mingyu tu" ujar Hyesun
"A'ah..tapi aku lebih suka kn wonwoo dia comel sangat!!"Kata Hyujin sambil tersenyum
"Yg sorang lagi tu nama apa??"soal Hyesun
"Jun" dia playboy sikit la"kata Hyujin..
"Ouh..mintak² aku x serempak dengan dorang semua tu" kata Hyesun sambil berharap
"Tapi aku berharap dapat jumpa wonwoo!!" Kata Hyujin sambil berharap juga..
Tiba² loceng berbunyi Tanda waktu rehat
*kring kring kring*

"Hyujin bila aku dengar citer kau tadi aku terasa lapar pulak..jom kita prgi kantin" kata hyesun..
"Hahaha..jom la..aku pun lapar jugak ni" jwab hyujin..
Mereka berdua pun prgi ke kantin..

Di kantin

"Knp ramai sangat org kat sana tu??" Soal Hyujin..
"Entah la,aku x nk ambik tahu pun..yg aku nk ambik tu skang ni aku lapar dn aku nk makan" jwab Hyesun..
"Kejap la,aku nk tahu apa yg ramai sangat kat sana tu" kata Hyujin yg ingin sangat tahu..
"Kau prgi la tengok..aku nk makan aku lapar" Kata Hyesun lalu beredar dari situ dan menuju ke kantin..

"Itu kn mingyu joshua wonwoo dan jun..jadi betul la yg dorang semua ada kat skolah ni lagi"kata hyujin dgn terkejut..
"Aku kena cari hyesun ni"kata hyujin lalu beredar dari situ..

Setelah selesai membeli makanan hyesun pun mencari tempat duduk utk makan..semasa hyesun hendak mencari tempat duduk , hyesun tersadung dn makanan yg di pegang oleh hyesun tercampak terkena pada Mingyu

To be continue

Who You Love (Malay fanfic)Where stories live. Discover now