Who You Love [part 18]

80 8 0
                                    

Hyesun pun tiba di Rumah Mingyu.. Hyesun pun menekan Loceng..Lalu pintu pagar itu pun terbuka dgn sendiri..

"Annyeonghaseyo"Ucap Hyesun dgn sopan..
"Maaf awk cari siapa ya?" Soal pembantu rumah Mingyu..
"Saya dtg ni nk jumpa dgn Mingyu"Kata Hyesun..
"Tuan Mingyu? Di..a...percakapan pembantu rumah itu pun terhenti apabila terdengar suara Mummy Mingyu..
"Siapa tu?" Soal Mummy Mingyu..
"Hah,ini ada kwn Mingyu dtg nk jumpa dgn Mingyu" jwb Pembantu rumah itu..
Lalu Mummy Mingyu pun menghala ke situ..

"Kau Apa kau buat kat sini??" Soal Mummy Mingyu dgn Angkuh..
"Saya Dtg ni nk jumpa dgn Mingyu" jwab Hyesun..
"Kau ni x fhm lagi ke yg Mingyu dh nk bertunang?" Soal Mummy Mingyu lagi..
"Saya tahu tu..tapi tolong la bagi saya jumpa dia sekejap je" kata Hyesun..
"Aku x nk tengok muka kau lagi,lebih baik kau balik"Kata Mummy mingyu dgn nada yg kuat..

Tidak lama kemudian Joshua pun tiba..

"Hyesun apa awk buat kat sini?"soal Joshua..
"Hah,bagus la Hero kau dh sampai,apa lagi kau tunggu prgi la balik" kata Mummy Mingyu lalu menutup pintu itu..
"Hyesun jom balik" kata joshua..
"Ta..tapi saya nk jumpa dgn Mingyu dulu,ada benda yg perlu saya bincang kn" kata Hyesun
"Takpe la nanti kita jumpa dia esok ya" kata Joshua .

Mereka berdua pun beredar dari situ..

Mingyu yg dari atas sedang ulang alik dari bilik nya ternampak Hyesun dan Joshua keluar dari rumah nya..(mingyu tgh tgok dorang dari tingkap bilik nya)

Pov Mingyu

"Hyesun!! Apa dia buat kat sini?" soal Mingyu lalu berlari menuju ke luar..
"Mingyu!! kamu nk prgi mane tu?" Soal Mummy nya
"Mingyu nk prgi kejar Hyesun" kata Mingyu lalu Mingyu cuba buka pintu itu..
"Kalau selangkah kamu berjalan keluar,kamu bukan anak mummy n daddy lagi" kata Mummy nya..
"tapi mummy,mingyu ada benda nk bagi tahu dia la" jwab Mingyu
"Kamu boleh kn bagi tahu dia malam ni"Kata Mummy nya lagi..
"Mummy ajak dia dtg majlis tu malam ni??" Soal Mingyu dgn terkejut..
"Mummy x ajak,tapi mummy dpt rasakn yg dia pasti akan dtg malam ni" kata mummy nya dgn senang hati..
"Sampai hati mummy buat Mingyu mcam ni"ucap Mingyu dlm hati nya..

Mingyu berasa amat bersalah sangat terhadap Hyesun..dan dia tidak akan mengalah dan dia akan cuba utk bersatu semula dengan Hyesun..

Pov Hyesun

"Knp mummy Mingyu benci kn sangat dgn aku!apa salah aku!"kata Hyesun dlm hati nya sendiri dgn perasaan sedih..
"Hyesun awk jgn sedih kami semua akan sentiasa bantu awk utk bersama dgn mingyu semula"kata joshua.
"Gomawo joshua"ucap hyesun dgn nada perlahan..
"Awk jgn risau,saya kenal mingyu tu mcam mane,dia akan tetap cinta kn awk..dia akan pertahan kn cinta korang berdua"kata joshua lagi..
"Hmm,saya pun harap mcam tu"jwab hyesun dgn tersenyum..
"Joshua malam ni majlis pertunangan mingyu kn?" Soal hyesun.
"Yup knp?awk nk prgi ke?"soal Joshua.
"Ha'ah..saya nk prgi "kata hyesun dgn yakin.
"Betul ke ni?"soal joshua lagi?
"Ya betul la,sebab saya sayang kn dia la saya kena dtg dn selesai kn semua benda ni" jwab hyesun lagi..
"Okay kita prgi sama² dgn yg lain ya"ujar joshua.
"Okay"hyesun menjawab

Mereka berdua pun sampai di rumah Hyuri..

"Joshua knp kita prgi rumah Hyuri?"soal Hyesun dgn hairan.
"Awk kata nk prgi majlis pertunangan mingyu tu malam ni,jadi saya nak suruh hyuri makeup kn awk cantik² supaya mingyu tergoda dgn awk balik"ujar joshua
"Hahaha apa la awk ni joshua " kata hyesun sambil tergelak..
"Ehh korang dh sampai mari la msuk"ujar Hyuri selepas melihat mereka di luar..

Lalu Hyuri menarik tangan hyesun.

"Hyesun saya akan makeup kn awk cantik² ya" kata hyuri..
"Haha..okay"kata Hyesun..

Beberapa jam kemudian mereka pun selesai berdandan..

To be continue...

Who You Love (Malay fanfic)Where stories live. Discover now