Who You Love [part 9]

176 20 0
                                    


  "Knp kau diam??" Soal Mingyu..
"Aku minta maaf sangat Mingyu,aku x boleh terima cinta kau" kata Hyesun.
"Knp kau tak boleh terima cinta aku??" Soal Mingyu lagi..
"Aku blom bersedia lagi nk bercinta" jwab Hyesun..
"Takpe kalau mcam tu aku akan tunggu kau sampai kau bersedia nk jadi girlfriend aku" Kata Mingyu sambil tersenyum ke arah Hyesun..

**skip**

"Hyujin!!! Mcam mane ni??!!" Soal Hyesun yg tiba² meluru ke arah Hyujin
"Kau dh knp??" Soal Hyujin balik.
  "Tolong la aku!! Aku x tahu nk buat mcam mane lagi dh ni huhuhu" Jwab Hyesun sambil menangis..
"La yg kau nangis ni dh knp??Cuba Kau cerita kat aku dgn satu persatu" Arah Hyujin..
"Mcam ni kisah nya..bla bla bla" hyesun mencerita kn segalanya dkat Hyujin apa yg terjadi tadi..
"giler betul Mingyu tu" Kata Hyujin dgn terkejut..
"Kan,aku x tahu apa yg perlu aku buat skang ni,aku dh pening dh ni" Jwab Hyesun..
"Adoi!! mcam mane ni,Joshua pun minat kat kau skang ni Mingyu pulak!" Ujar Hyujin..
"Itu la,aku pening la,apa patut aku buat??!! Hyujin tolong la aku! tolong la!!! Aku merayu sangat ni!!" Rayu Hyesun sambil mengoncang badan Hyujin..
"Sabar² biar aku fikir dulu apa yg patut kau buat" Kata Hyujin
"Okay,kalau kau dh ada idea bagi tahu aku tau" kata Hyesun..
"Okay,tapi ada satu syarat!" Kata Hyujin
Syarat?? Syarat apa pulak la ni??" Soal Hyesun..
"Syarat nya ialah kau kena tolong aku pulak dpt kn Wonwoo tu,boleh tak??" Soal Hyujin..
"Kalau pasal tu kau jgn risau,aku yakin Wonwoo pun suka kat kau jugak Hyujin" ujar Hyesun..
"Yeke??mane kau tahu??" Soal Hyujin balik..
"Aku tahu la" jwab Hyesun..
  "Yelah tu" Kata Hyujin dgn tidak yakin..
"Yelah!! Weh cepat la fikir apa yg perlu aku buat!!" Arah Hyesun...
"Okay² aku tgh fikir la ni" Kata Hyujin..

**skip**

Persekolah pun habis utk hari ni..Hyesun menuju ke arah kereta yg jemput nya pagi tadi..

  "Cik Hyesun sila kn masuk" kata lelaki itu..
"Saya rasa nk balik jalan kaki jelah hari ni" jawab Hyesun..
Lalu pintu kereta itu dibuka..
  "Min..Mingyu apa yg kau buat kat dlm tu??" Soal Hyesun dgn terkejut..
Tanpa banyak soal Mingyu Terus Menarik Hyesun Msuk ke dlm Kereta itu..

  "Knp kau naik kereta ni??mane kereta kau??" Soal Hyesun..
"Kereta aku Jun dn Wonwoo pinjam" jwab Mingyu..
"Ouh..okay" kata Hyesun..

"Hyesun malam ni aku nk kau dtg kat Namsam Tower pukul 10 tau" Arah Mingyu..
"Prgi Namsam Tower buat apa??" Soal Hyesun
"Kau dtg jelah" kata Mingyu..
"Dh la malam² sejuk,kalau silap Salji turun malam ni macam mane??" Soal Hyesun lagi..
"Alaa takpe kau pakai je baju tebal²" jwab Mingyu..
"Aku nk kau dtg jugak aku tak kira" kata Mingyu lagi..
"Tengok la mcam mane nanti" jwab Hyesun..

To be continue

Who You Love (Malay fanfic)Where stories live. Discover now