-Who You Love [Part 5]

179 17 0
                                    

Malam prom night pun bermula..

Di rumah Hyesun..

Hyesun pun memakai dress yg dia dapat petang tadi..
(Dress labuh berwarna biru ala ala cinderella gitu..)

Hyesun pun keluar dari bilik nya dn menunjukkan ke arah omma nya..

"Omma cantik x dress ni??" Soal Hyesun sambil berpusing² di depan omma nya..
"Cantik,dari mane Hyesun dpt Dress ni" soal Omma nya balik..
"Tadi ada org hantar dekat rumah,dn org tu kata barang ni utk Hyesun,jadi Hyesun tanda tangan la" jawab Hyesun ..
"Ouh..tapi Hyesun lawa² ni prgi mane?? Dh lewat malam ni" soal omma hyesun lagi
"Malam ni skolah Hyesun ada buat Prom night,dan ada sorang budak lelaki ni ajak Hyesun prgi" ujar Hyesun..
" ouh..patut la" jwab omma nya..
"Okay la Omma Hyesun prgi dulu" kata Hyesun sambil mencium pipi omma nya..
"Ehh ehh,ni prgi dgn sapa??"soal omma hyesun..
"Hyesun prgi dengan Hyujin naik kereta dia" jwab Hyesun..

**skip**

Di sekolah

"Joshua mane Hyesun ni dari tadi dia x muncul pun" soal Mingyu sambil menepuk bahu joshua..
"Sabar la,kejap lagi dia sampai la tu" jwab Joshua..
"Mane Jun dan Wonwoo??"dari tadi x nampak batang hidung pun" soal Mingyu lagi..
"Tadi aku nampak dorang tgh borak dgn budak² perempuan kat sana" jwab Joshua sambil menujuk dimana keberadaan Jun dan Wonwoo..
"Ouh..okay,nanti kalau kau Hyesun dtg bagi tahu aku tau" arah Mingyu..
"Okay" jwab Joshua lagi..

Tidak sampai beberapa minit mingyu hendak beredar dari situ,Mingyu ternampak kelibat seorang gadis yg sangat cantik ,lalu Mingyu prgi ke arah kelibat itu..

"Mingyu kau nk prgi mane tu??"soal joshua..
"Kejap kau duduk situ,mane tahu nanti Hyesun dtg ke" arah Mingyu..

--flashback--

Hyesun dn Hyujin pun tiba di skolah,semua org memandang ke arah mereka semua..

"Hyujin knp dorang pandang kita sampai mcam tu skali??" Soal Hyesun dgn resah..
" mungkin dorang terkejut tengok kau malam ni kut" ujar Hyujin..
"Yeke??ke aku yg tak sesuai dgn dress ni??" Soal Hyesun lagi..
"Tak la,kau nampak perfecr sangat malam ni tau tak" kata Hyujin sambil memberi kata semangat dkat Hyesun..

"Ehh,itu kan Wonwoo,Hyesun jap tu aku nk jumpa Wonwoo jap" Kata Hyujin..
"Hmm okay,tapi jgn lama sangat" kata Hyesun..
"Okay" jwab Hyujin lalu beredar dari situ..

---end flashback---

Mingyu masih mengejar kelibat gadis itu..akhir nya Mingyu dpt berjumpa dgn gadis itu..

"Hello,boleh saya tahu siapa awk??awk cari apa sebenarnya??"soal mingyu..

"Aduh sapa pulak mamat ni??aku nk duduk sorang² pun tak senang" ujar Hyesun dlm diri nya..

Lalu Hyesun memusing kn muka nya ke arah mingyu..

To be continue

Who You Love (Malay fanfic)Where stories live. Discover now