Hyesun prgi ke tingkat atas bangunan sekolah nya utk menenang kn diri nya..semasa dia hendak naik ke atas dia terserempak dgn Joshua..
"Joshua apa yg awk buat kat sini??" Soal hyesun
"Saya dtg ni nk minta maaf dkat awk dgn apa yg Mingyu buat kat awk" Ujar Joshua..
"Ehh awk x perlu minta maaf dkat saya atas kelakuan Mingyu terhadap saya,saya nk dia sendiri minta maaf dkat saya bukan nya awk" kata Hyesun..
"Hyesun boleh x saya nk cakap sesuatu dgn awk??" Soal Joshua..
"Cakap sesuatu?? Cakap la??" Soal Hyesun balik..
"Awk tahu kn malam ni skolah kita akan ada kn Prom Night,jadi saya nk awk hadir jugak,boleh tak??" Soal joshua dkat Hyesun..
"A..apa,kalau soal tu saya tak pasti nk prgi ke tak,lagi pun saya xde dress nk prgi Prom night tu,maybe saya x prgi kut" jwab Hyesun
"Kalau soal tu awk x perlu risau..saya akan selesai kn,tapi tolong la saya nk awk prgi,please" rayu joshua dekat Hyesun.
"Okay baik la kalau mcam tu" jwab Hyesun dgn terseyum menanda kn yg hyesun Setuju hendak prgi..
"Okay bagus! Kita jumpa malam ni ya" kata joshua sambil tersenyum gembira,lalu beredar dari situ.."Aku tgh bermimpi ke skang ni?? **lempang pipi sendiri** aduh sakit!!,nampak nya ini bukan mimpi tapi kenyataan!! Yg joshua ajak aku prgi prom night !! Yeah !!" Kata Hyesun dgn gembira skali..
**skip**"Joshua,kau dh bagi tahu perempuan tu ke blom pasal malam ni??" Soal Mingyu..
"Dah,aku dh bagi tahu dia" jwab Joshua.--Flashback--
Di rumah Mingyu..
"Korang aku dh fikir kn mcam mane cara aku nk malu kn perempuan tu" ujar Mingyu..
"Cara??mcam mane??"soal Jun..
"Mcam ni,besok kn skolah akan ada kn prom night,so aku nk ajak hyesun ni prgi prom night dn aku nk malu kn dia depan org ramai besok" kata Mingyu..
"Kau tak rasa itu melampau ke mingyu??"soal Joshua
"Kau rileks la,aku cuma nk bagi pelajaran kat dia sikit je" jwab Mingyu..
"Tapi kn sapa yg nk prgi jumpa dgn hyesun??"soal wonwoo..
"Joshua kau boleh tak jumpa dgn hyesun tu,kalau aku jumpa mesti dia x nk prgi punya" kata Mingyu .
"Okay aku prgi jumpa dia,tapi aku x nk terlibat dlm hal tu semua besok" Kata Joshua..--end flashback--
"Hyujin ahh!!!" Panggil Hyesun dgn gembira..
"Ya ada apa hyesun??"soal Hyujin..
"Kau tahu tak tadi aku jumpa sapa??"soal Hyesun balik..
"Sapa??mane la aku tahu,bagi jelah tahu" arah Hyujin..
" tadi masa aku nk naik atas bumbung bangunan skolah, aku terjumpa joshua!!" Jwab Hyesun..
"Hah,yeke??pastu apa yg dia cakap??soal hyujin yg ingin tahu..
"Dia ajak aku prgi prom night malam ni!!" Kata Hyesun dgn excited..
"Untung nya kau!! Aku pun prgi jugak!!!" Kata Hyujin..
"Jom la prgi skali dgn aku malam ni" Ajak Hyesun..
"Okay"jwab hyujin..Di rumah Hyesun..
**ting tong ting tong** loceng di rumah Hyesun berbunyi..
Hyesun pun meluru ke arah pintu dn membuka pintu rumah nya.."Ini Rumah Choi Hyesun ke??" Soal lelaki tersebut..
"Ya,saya la Hyesun" jwab Hyesun..
"Saya dtg ni nk hantar kn kiriman kat awk,awk cuma perlu tanda tangan je kat bawah ni" ujar lelaki itu..
"Ouh,okay" Hyesun pun menurun kn tanda tangan nya..
"Okay ini barang nya" Kata lelaki itu lalu beredar dari situ..
**skip**Hyesun pun masuk ke bilik nya dn membuka bungkusan yg diterima nya tadi..
"Cantik nya dress ni" ujar Hyesun..
Hyesun terjumpa sekeping kad yg terselit dekat dress itu tetapi dkat kad itu tidak di tulis nama"Hai Hyesun,saya harap awk suka dress yg saya bagi tu,maaf la kalau dress tu terlalu simple"
"Ini mesti joshua yg bagi" ujar Hyesun..
"Terima kasih joshua,saya memang suka kn dress ni" kata Hyesun dengan happy skali..To be continue..
YOU ARE READING
Who You Love (Malay fanfic)
Romance--Sinopsis-- Mengisahkan tentang seorang gadis yg bernama Choi hyesun yg belajar di Art High School..Hyesun merupa kan pelajar junior di sekolah itu..setelah beberapa hari hyesun bersekolah di situ,hyesun mula berasa tidak selesa kerana muncul 4 lel...