"Mingyu saya minta maaf sangat kat awk,disebab kn saya awk jadi mcam ni" kata Hyesun dgn kecewa..
"Hyesun dgr sini,awk langsung x salah..jadi jgn salah kn diri awk lagi" jwab Mingyu..
"Hmmm tapi,saya xnk la kalau disebab kn saya mummy awk marah kn awk" kata Hyesun lagi..
"Kalau pasal Mummy saya tu awk jgn risau,saya tahu la apa yg patut saya buat, yg penting skang ni awk janji je dgn saya yg awk tak kn pernah tinggal kn saya" kata Mingyu..
"Okay saya janji x kn pernah tinggal kn awk" jwb Hyesun..
"bagus..awk prgi la msuk kelas dulu nanti saya msuk ya" kata Mingyu..
"okay"jwab Hyesun lalu beredar dari situ..Hyesun yg berlalu dari tempat itu,mula terserempak dgn Soo ah..
"Hyesun ! kau tahu x Mingyu tu tunang sapa??" soal Soo ah..
"maaf setahu saya la kn Mingyu tu blom bertunang lagi jadi awk takde hak nk halang saya dgn Mingyu" Jwab Hyesun..
"tak kisah la tunang ke blom tunang ke,yg penting Mingyu tu akan bertunang dgn aku x lama lagi" Kata Soo Ah dgn angkuh
"okay,kita tgok je dulu ya" jwab Hyesun balik lalu beredar dari situ..
"kau tunggu la nanti apa yg akan aku buat kat kau Hyesun" kata Soo ah Sendiri..Di kantin..
"Hyesun kau ada dengar berita x pasal Mingyu dn bakal tunang dia tu??" soal Hyujin
"takde pun,pasal apa??" soal Hyesun..
"Tadi bakal tunang Mingyu tu kata nanti dia akan sambut birthday dia,dn masa tu la dia n mingyu akan tetap kn tarikh pertunangan dorang" ujar Hyujin..
" ouh..okay" jwab Hyesun dgn nada yg perlahan..lantas Hyesun berdiri dan berlalu dari situ..
" hyesun ! Hyesun ! kau nk prgi mane tu??" soal Hyujin..Hyesun langsung tidak menghirau kn panggilan hyujin tu..
Hyesun duduk termenung seorang diri di tingkat atas bumbung sekolah nya..
"knp jadi mcam ni? patut ke aku lepas kn Mingyu?? knp hati aku berat sangat nk lepas kn Mingyu!" ujar Hyesun dgn hati yg sedih..
"tak tak tak Hyesun kau x boleh lepas kn Mingyu mcam tu je..kau kan dh janji dgn Mingyu yg kau x kn tinggal kn dia,kau kena hadapi benda ni,kau x boleh mengalah..kau tahu kn Mingyu hanya cinta kn kau je"Ujar Hyesun sendiri..Hyesun pun menuju ke kelas..
"Hyesun kau nk prgi mane ni??" soal Hyujin..
"aku nk balik" jwab Hyesun..
"hah..kn nanti ptg kita akan ada perjumpaan" kata Hyujin..
"sorry sangat kali ni aku x boleh join la" kata Hyesun yg bergegas mengemas barang nya..
"Hyesun bagi jelah tahu aku,sebenar nya kau nk prgi mane??" soal Hyujin..
"okay aku bagi tahu kau,sebenar nya aku nk prgi jumpa dgn Mingyu dkt umah dia"jwab Hyesun..
"apa??! kau yakin ke ni??" soal Hyujin..
"yup..okay la aku prgi dulu bye" kata Hyesun lalu beredar dari situ..
"Hyesun Hyesun Hyesun!!" jerit Hyujin..
"alamak mcam mane ni?.kalau Hyesun terserempak dgn Mummy Mingyu mcam mane? habis laa"kata Hyujin dgn risau.."tak boleh jadi ni aku kena call Wonwoo dn suruh dia halang Hyesun dari jumpa Mummy Mingyu" ujar Hyujin..
Lalu Hyujin cuba utk call Wonwoo ..
Hyujin : Wonwoo! habis la..awk kena halang Hyesun dari prgi rumah Mingyu skang..
Wonwoo : apa?? Hyesun nk prgi rumah Mingyu .
Hyujin : Yelah awk kena halang dia cepat..saya takut nanti dia serempak dgn Mummy Mingyu..
Wonwoo : okay² saya akan prgi dgn yg lain..
Hyujin : okay,cepat tau..Wonwoo dn yg lain prgi ke rumah Mingyu..
To be continue..
YOU ARE READING
Who You Love (Malay fanfic)
Romance--Sinopsis-- Mengisahkan tentang seorang gadis yg bernama Choi hyesun yg belajar di Art High School..Hyesun merupa kan pelajar junior di sekolah itu..setelah beberapa hari hyesun bersekolah di situ,hyesun mula berasa tidak selesa kerana muncul 4 lel...