Hyesun bangun awal dan mula menyediakan bekal utk berkelah bersama² Mingyu..setelah beberapa minit membuat bekal berkelah Akhirnya siap pun..
"Hmm,harap² Mingyu suka la" ujar Hyesun pada diri nya..
Lalu hyesun pun bergegas bersiap..dan hyesun mengenakan tshirt putih dan jeans Hitam..lalu menunggu kehadiran mingyu utk menjemput nya..Akhirnya Mingyu pun tiba..
"hai" sapa mingyu..lalu membuka pintu utk Hyesun..
"hai" hyesun menjawab
"tak sabar nya nk prgi berkelah!" Kata mingyu dgn teruja..
"Haha saya pun x sabar" kata hyesun sambil tersenyum manis..
"Okay jom kita bertolak sekarang!!" Jerit mingyu dgn gembira,lalu menghidup kn enjin kereta nya .
Beberapa jam kemudian mereka berdua pun tiba di tempat perkelahan..
"Wow cantiknya!!" Kata Hyesun
"Ha'ah cantik sgt" jwab mingyu
"jom kita bentang tikar" Kata hyesun sambil memegang tikar..
mingyu pun menolong hyesun membentang tikar dan menyiap kn makanan yg di bawa tadi..
"Emmm nk sedap je kimbap dn telur gulung ni! Pandai awk buat Hyesun" puji mingyu
"Hahaha yeke sedap? Awk cuba la rasa dulu baru kata sedap" jwab hyesun
"Hahaha okay" gelak mingyu lalu makan telur gulung itu..
"Hah macam mane sedap tak?" Soal Hyesun
"Emmm sedap la awk !" Ujar mingyu
"Hahaha yeke? Cuba rasa kimbap ni pulak" kata hyesun sambil menyuap kimbap ke mulut mingyu.
"Yg ni pun sedap la awak! Saya rasa kn,awk ni hari² kena masak kn saya makanan mcam ni" Kata mingyu
"Hahaha tengok la dulu macam mane" jwab hyesun dgn tersenyum
"maafkan saya mingyu, mungkin ini kali terakhir saya dpt masakkan makanan macam ni" ckp hyesun dlm hati nya sendiri
"Hey! Knp ni?" Soal Mingyu
"Hah? Takde apa² la awk makan la hehe" hyesun tersenyum tawar..
"Awk jom kita prgi jalan²" ajak mingyu
"Jalan²? Nk jalan² kat mane?"soal Hyesun"Jom kita jalan² kt taman sana sambil naik basikal,biar saya kayuh,awk duduk belakang nk" kata mingyu
"Okay jom" jawab Hyesun
Mereka berdua pun naik basikal dan pusing² satu taman...mereka berhenti seketika di pondok berdekatan dgn taman tu..
"Hyesun awk nk aiskrim tak?" Soal mingyu
"nak..saya nk perisa Vanilla" kata Hyesun
"Okay..jap ya saya prgi beli" kata Mingyu lalu prgi membeli aiskrim..
Mingyu pun dtg dgn aiskrim yg dibeli tadi..
"Nah aiskrim awk" mingyu memberi aiskrim dkt hyesun
"Wah terima kasih mingyu" ucap korang lalu makan aiskrim tu..
"Awk seronok kan dpt habis kn masa bersama-sama kt sini" - ujar Mingyu sambil tenung hyesun..
"yup,saya seronok sgt" jwab Hyesun sambil menjilat aiskrim yg di beli tadi..
"Awk janji tau dgn saya,jgn pernah tinggal kn saya" - kata Mingyu..
hyesun melari kn pandangan mata nya dari mingyu..
"Hmm..Jom la kita balik,ha..hari dh nk gelap ni" ujar Hyesun
"Hmmm..jom la" kata mingyu
------------------------------------
DI DALAM KERETA"mingyu boleh x awk henti kn kereta ni?" Soal hyesun
"Henti kn kereta ni? Knp pulak? Awk nk prgi mane?" Soal mingyu balik..
"Saya kata boleh tak awk henti kn kereta ni sekarang" kata Hyesun
Mingyu pun berhenti kn kereta ni di tepi jalan raya..
Lalu hyesun turun dari kereta itu..mingyu terkejut lalu mengejar Hyesun..
"Hyesun! Awk nk prgi mane ni?!" Soal mingyu sambil memegang erat tangan hyesun
"Lepas kn saya!" kata Hyesun..lalu menepis tangan mingyu..
"Hyesun! Awk nk tinggal kn saya ke?" Soal Mingyu lagi
Langkah Hyesun terhenti..
"Mingyu, saya nk kita putus" kata Hyesun..air mata di pipi nya mula menitis..
"Apa?! Putus! Hyesun knp ni? Awk janji dgn saya yg awk x nk tinggal kn saya..tapi knp sekarang awk nk putus pulak?" - soal Mingyu
"sebenarnya saya cuma nk guna kn awk je..dan sekarang saya berjaya" - ujar Hyesun..
"Tak!! cepat ckp semua tu x betul kan!! Awk cinta kn saya kn!! Hyesun cepat cakap!" kata mingyu sambil memeluk Hyesun..
Pelukkan itu dilepaskn oleh Hyesun..
"yaa memang dulu saya ada cinta kn awk, tapi sekarang dh x sama,saya minta maaf..saya harap awk boleh terima semua ni dan tolong jgn cari saya lagi" Ujar hyesun..lalu beredar dari situ dgn menaiki teksi..
Mingyu cuba mengejar teksi yg dinaiki oleh Hyesun tetapi tidak berdaya..mingyu sgt kecewa lalu menangis..
DI DALAM TEKSI..
Hyesun pov
"Maaf kn saya Mingyu..saya sebenarnya cinta kn awk,saya x nk berpisah dari awk,tapi saya x boleh penting kn diri saya..saya terpaksa buat macam tu..saya harap awk dpt maaf kn saya..mingyu saya x kn pernah lupa kn awk,cuma awak saya cinta,cuma awk je yg buat saya rasa selesa..Maafkn saya mingyu" kata hyesun seorang diri..
Air mata di pipi hyesun tidak berhenti keluar..
----------------------------------
MINGYU POV
"Hyesun!!! Knp awk buat saya macam ni! Saya tahu awk masih cinta kn saya..ini mesti kerja Mummy" ujar mingyu, lalu mingyu pun bergegas masuk ke dlm kereta nya dan pulang ke rumah nya
TO BE CONTINUE..
#SORRY KALAU PART NI MEMBOSAN KAN..
#KALAU ADA TYPO,SILA ABAIKAN YA😄
#TERIMA KASIH 😄
YOU ARE READING
Who You Love (Malay fanfic)
Romansa--Sinopsis-- Mengisahkan tentang seorang gadis yg bernama Choi hyesun yg belajar di Art High School..Hyesun merupa kan pelajar junior di sekolah itu..setelah beberapa hari hyesun bersekolah di situ,hyesun mula berasa tidak selesa kerana muncul 4 lel...