"Arghhhh!!sakit nya!! Knp ni??! Arghhh!!" Jerit mingyu kesakitan..
"Doktor!! Doktor!!" Jerit Mummy mingyu..
"Puan tunggu dulu kt luar ya" kata doktor..
Beberapa minit kemudian doktor pun keluar..
"Puan boleh ikut saya ke bilik saya kejap?" Soal doktor itu..
Tanpa berkata apa² mummy mingyu pun ikut doktor itu..
"Macam ni,keadaan anak puan xde la teruk sgt..tapi saya harap puan jgn la bagi dia ingat kenangan lama dia,sebab itu boleh menambah kn lagi kesakitan dia" - jelas doktor..
"tapi doktor,dia akan ingat balik kn semua nya nanti?" Soal mummy mingyu lagi .
"Bergantung la pada dia,maybe dia akan ingat balik,cuma kita kena sabar jelah dahulu dan biarkn ingat dia pulih dgn sendiri" jelas doktor..
"Okay kalau mcam tu terima kasih doktor" - ucap mummy mingyu..
----------------------
DI RUMAH HYESUN
"Hyesun knp ni?" Soal omma hyesun
"Omma hyesun nk minta maaf,sebab hyesun la keluarga kita jadi mcm ni" kata hyesun
"Knp hyesun ckp mcam ni,ini bukan salah hyesun la,mungkin ini dh takdir keluarga kita mcam ni,kita kena bersabar jelah" ujar omma hyesun
"Tapi..hyesun la menyebab kn appa dh kehilangan kerja,omma! Hyesun janji hyesun x kn biar kn keluarga kita sengsara lagi" kata hyesun
"Terima kasih hyesun,hyesun janji dgn omma, hyesun jgn sedih lagi ya" kata omma hyesun sambil memeluk hyesun.
---------SKIP-----
"Hyesun bangun la dh pagi ni,kata nk prgi cari kerja,cepat la hyujin dh tunggu tu kt depan" - kata omma hyesun..
Hyesun cepat² bangun dn bersiap..
"Hyesun!! x nk sarapan dulu ke?" Soal omma nya.
"Takpe la omma,hyesun sarapan dgn hyujin kt luat nanti,annyeong!" Ucap hyesun lalu beredar dari situ..
------------
"Hyujin ahh! Sorry lambat" kata hyesun sambil berlari anak ke arah hyujin
"Haha takpe la" balas hyujin.
"Hehehe terima kasih sebab faham aku" balas hyun balik
"Jom la kita prgi cari kerja" kata hyujin sambil menarik tangan hyesun..
"Okay jom" kata hyesun.
Mereka berdua pun prgi mencari kerja....beberapa jam mereka mencari kerja akhirnya mereka berdua mendpat kerja di sebuah cafe...
"tahniah! kamu berdua boleh kerja di sini mulai besok" kata manager cafe tersebut.
"Hah? Betul ke ni? Terima kasih encik,kami janji akan sentiasa dtg awal ya" kata hyesun dengan gembira..
"Okay baiklah,besok pukul 7 pagi kamu berdua dh kena ada kt cafe ni ya" kata manager cafe itu..
"Okay baik la boss" ucap hyesun dan hyujin serentak...
----SKIP----
"hyujin kalau kau nk balik dulu,kau balik la ya" kata hyesun
"Okay..kau nk prgi mana hyesun?" Soal hyujin
"ada la..kau balik la dulu ya" jwab hyesun lalu dia pun berlalu dari situ..
"Hmmm..aku rasa hyesun ni mesti ada sembunyi kn sesuatu dari aku ni" kata hyujin sendiri..
--SKIP--
DI NAMSAN TOWER
Hyesun melihat sekeliling Tempat itu..tiba² air mata dia mula mengalir dan dia teringat kali pertama dia dtg sini berjumpa dgn mingyu
"Mingyu sa..saya rindu kn awk,saya cinta kn awk..saya minta maaf sgt..ssya cuba nk lupa kn awk tapi saya x boleh" ungkap hyesun sendiri..
Air mata hyesun deras keluar..lalu hyesun pun pulang ke rumah..
--SKIP--
DI HOSPITAL
"Mingyu jom kita balik" ajar mummy mingyu .
"Okay" jwab mingyu dgn sepatah..
Mereka pun pulang ke rumah..
"Mingyu naik atas mandi lepas tu berehat ya" - kata mummy mingyu
Mingyu hanya mengikut ckp mummy nya dan naik ke atas utk mandi n berehat..
"Mingyu masuk ke dlm bilik nya utk mandi..selepas mingyu mandi .mingyu ternampak album gambar yg berada di dlm bilik nya..lalu mingyu mengambil album gambar itu..
"Aik sapa pulak perempuan dlm gambar ni? Knp dia boleh ada dlm gambar ni? ke makwe Jun?" Bertalu-talu soalan di soal oleh mingyu Kpd dirinya sendiri..
"Hmmm..pelik nya..knp aku aku langsung x boleh ingat dia ya?" Soal mingyu lagi..lalu kepala mingyu sakit kembali..
Mingyu menjerit kesakita..akibat mingyu menjerit tadi,suara nya terdengar sampai di bawah..lalu mummy mingyu bergegas naik ke atas dan melihat mingyu dlm keadaan memegang kepala nya yg sakit..mata mummy mingyu terus ke arah album gambar yg di pegang oleh mingyu,lalu mummy mingyu merampas album gambar itu dari tangan mingyu..
"Sayang kn mummy dh kata lepas mandi rehat, tgok kepala mingyu dh sakit balik" kata mummy mingyu sambil membaring kn mingyu ke katil.
mingyu hanya terdiam..lalu dia melelap kn mata nya utk seketika..
**SKIP***
"saya nk kamu bakar Album gambar ni" kata mummy mingyu sambil menghulur kn album gambar itu kepada cik Ahn
"Okay puan" jwab cik Ahn lalu keluar dari bilik.
**SKIP**
"Hyesun bangun la..jom la prgi kerja" - kejut hyujin
"Hah.dh pagi ke? Soal hyesun
"Yelah cepat la" kata hyujin
(sekarang ni hyesun tinggal dgn hyujin)
Hyesun dn hyujin pun bertolak utk kerja..
Di cafe
"Selamat pagi boss"ucap hyesun dgn semangat
"Selamat pagi" jwab encik park pemilik cafe itu..
"kamu berdua dh boleh la start buat kerja sekarang..kejap lagi cafe ni nk bukak dh" kata Pemilik cafe itu yg bernama encik Jeo
"Okay" jawab hyesun dn hyujin serentak
Selepas beberapa minit kemudian cafe itu pun dibuka..
"Hyesun boleh tak awk hantar pesanan makanan ni kt pejabat ni?" - soal encii jeo
"boleh" jwab hyesun.
lalu hyesun pun keluar dari cafe itu dan prgi ke pejabat yg memesan makanan tu..tak lama kemudian hyesun pun sampai ke pejabat itu..
"hai..saya Hyesun..nk antar makanan yg dipesan tadi" kata hyesun
"Ouh..itu makanan boss kami..sila ikut saya" ujar Pembantu syarikat itu..
Tock tock tock~
"Masuk" kata lelaki di dlm bilik itu..
"Sila kn" kata pembantu itu
Hyesun pun masuk..Alangkah terkejut nya hyesun selepas melihat jejaka yg duduk di depan nya ialah kim mingyu..
TO BE CONTINUE.
YOU ARE READING
Who You Love (Malay fanfic)
Romance--Sinopsis-- Mengisahkan tentang seorang gadis yg bernama Choi hyesun yg belajar di Art High School..Hyesun merupa kan pelajar junior di sekolah itu..setelah beberapa hari hyesun bersekolah di situ,hyesun mula berasa tidak selesa kerana muncul 4 lel...