Hyesun tiba di sekolah nya..lalu lelaki tadi membuka pintu utk nya dn menunjuk kn di mana tempat yg dia patut prgi jumpa lelaki itu..
Semasa dlm perjalanan Hyesun tidak memikir kn apa kecuali Joshua..
"Ini mesti Joshua yg nk jumpa aku,apa la yg dia nk cakap kn dgn aku ni sampai suruh org jemput aku bagai" bisikHyesun dgn diri sendiri nya..
Langkah Hyesun terhenti bila sampai di tempat itu..dan Hyesun terkejut..
"Min..Mingyu!! A..apa kau buat kat sini??" Soal Hyesun..
"Knp kau tanya aku apa yg aku buat kat sini,aku yg suruh kau dtg sini dan aku yg suruh org tu jemput kau" Jawab Mingyu dgn tersenyum..
"Apa yg kau nk dari aku lagi??" Soal Hyesun dgn kasar..
"Knp kau kasar dgn aku ni?,duduk la dulu,sebenar nya aku ada benda nk cakap dgn kau ni" Kata Mingyu..
" kau nk cakap apa??" Soal Hyesun lagi..
"Aku nk kau maaf kn aku dgn semua kesilapan yg aku buat kat kau tu,aku betul² dh menyesal" Kata Mingyu..
"Hahaha..betul ke kau dh menyesal??" Soal Hyesun sambil tertawa..
"Betul la,kau nk aku buat apa sampai kau percaya??" Soal Mingyu..
"Aku bukan x percaya,cuma aku pelik itu je" ujar Hyesun..
"Hmm,jadi kau maaf kn aku tak??" Soal Mingyu
"Okay baik la aku maaf kn kau,tapi ingat kau jgn buat lagi perangai kau yg dulu tu lagi okay" Kata Hyesun..
"Okay baiklah saya berjanji" Jwab Mingyu sambil tersenyum
"Okay la,kalau mcam tu aku nk msuk kelas dulu" kata Hyesun lalu beredar dari situ.."Hyesun aku yakin sangat kau pasti akan jadi milik aku,aku janji akan selalu jaga kau dn lindungi kau" Bisik Mingyu dlm diri nya..
**skip**
"Mingyu kau ni nampak happy semacam je hari ni??" Soal Wonwoo..
"Itu la,happy semacam je kitorang tgok kau ni" Ujar Jun pula..
"Hyesun dh Maaf kn aku!!" Jwab Mingyu..
"Ouh patut la happy semacam" kata Wonwoo..
"Mane Joshua??" Soal Mingyu..
"Joshua dia x dtg hari ni sebab prgi ambik family dia kat airport" Jwab jun..
"Yeke?,dia x bagi tahu aku pum pasal tu" kata Mingyu..
"Maybe dia lupa kut,tadi pun dia tergesa-gesa dh,nasib baik kitorang sempat tanya dia tadi" kata Wonwoo.
"Ouh,takpe la,aku nk prgi cafe jap lapar la" Kata Mingyu..
"Okay" jwab mereka berdua serentak..**skip**
Hyesun masih lagi sedang memikir kn Joshua..
"Mane Joshua ni?? Dia dtg ke tak skolah hari ni?? Jgn² ada sesuatu terjadi dkat dia??! Mcam mane ni?? Bisik Hyesun dgn diri nya..
Semasa Mingyu Hendak ke Cafe,Mingyu Ternampak Hyesun seorang diri di dlm Bilik darjah..lalu Mingyu masuk ke dlm bilik darjah itu...
"Hyesun,kau buat apa sorang² tu??tgh fikir pasal aku ke??" Soal Mingyu..
"Ehh,Mingyu bila kau msuk??" Soal Hyesun balik..
"Aku baru je masuk,mesti kau sedang fikir pasal aku kn?" Ujar Mingyu..
"Mane ada la,aku x fikir kn kau la" Kata Hyesun..
"Hyesun jom teman aku Makan kat cafe" Ajak Mingyu..
"Aku malas la nk prgi cafe" Kata Hyesun.
"Alaa teman la aku sekejap je" Rayu Mingyu..
"Okay yelah aku teman kan kau" Jwab Hyesun..Mereka berdua pun prgi ke cafe bersama²..Semua pelajar di sekolah itu asyik memandang ke arah mereka berdua sahaja..
"Biar betul ni Mingyu dgn Hyesun??" Soal Pelajar itu..
"Bukan ke dulu dorang tu musuh??" Soal Pelajar yg lain.."Mingyu knp dorang asyik pandang kita je ni??" Soal Hyesun..
" maybe dorang cemburu kut"Jwab Mingyu dgn selamba..
"Cemburu??kita berdua bukan bercinta pun" kata Hyesun..
"Kalau kita betul² bercinta mcam mane??" Soal Mingyu dgn serious..
"A..apa yg kau cakap kn ni??" Soal Hyesun..
"Aku sebenar nya suka kat kau" Kata Mingyu..Hyesun tidak terkata apa² dia hanya terdiam..
To be continue..
YOU ARE READING
Who You Love (Malay fanfic)
Storie d'amore--Sinopsis-- Mengisahkan tentang seorang gadis yg bernama Choi hyesun yg belajar di Art High School..Hyesun merupa kan pelajar junior di sekolah itu..setelah beberapa hari hyesun bersekolah di situ,hyesun mula berasa tidak selesa kerana muncul 4 lel...