Hoofstuk 8

60 6 0
                                    

Er werd wat eten op ons bord gekwakt. Mama keek droevig. Omdat het zo ijzig stil was aan tafel besloot ik een gesprek aan te gaan. 'Waar is papa?' Mama keek me met droevige ogen aan. 'Overwerken', zei ze toen. Toen begon mijn zusje ( die totaal geen besef had van timing ) te lullen over dat er vandaag op school iemand jarig was en dat ze taart hadden gekregen en blablablablabla,... Er scheelt iets met mama, maar ik weet niet wat. Ik besloot er me niet te veel van aan te trekken. Ik ging in de zetel zitten en keek nog een aflevering van "De Kampioenen". Daarna ging ik naar boven en deed mijn pyjama aan. Mijn zusje was al lang aan het slapen, maar mama was nog beneden. Ik kreeg dorst en besloot een flesje water te halen. Ik sloop op mijn kousen de trap af en hoorde mama snikken. Ze zat in de zetel. Voor ze me zag ging ik terug naar boven. Dan maar dorst leiden... Toen ik in mijn bed lag gingen er allemaal gedachten door mijn hoofd. Wat was er toch met mama? Had het iets te maken met papa? Wat was er zo erg aan overwerken? Waarom deed Michiel zo raar? Had het iets te maken met Gilles? Ik frunnikte aan de ring die ik van Gilles had gekregen, en kreeg een glimlach op mijn gezicht. Wat heb ik toch geluk met Gilles! Uiteindelijk viel ik in een hele diepe slaap.


Vluchten?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu