Ik dacht dat mijn leven voorbij ging zijn nadat mama me had verteld dat zij en papa gingen scheiden, maar jammer genoeg ging het leven gewoon door. Om de een of andere manier kon ik er niet tegen om mensen te zien lachen en had ikzelf de kracht niet om dat te doen. Mama is volop bezig een nieuw huis te zoeken. Meestal zit ze dan huilend alle websites die maar mogelijk zijn te bekijken. Ik ga waarschijnlijk bij mama wonen. Net goed, dan hoef ik papa (als ik hem zo nog wel wil noemen) nooit meer te zien. Hij komt hier met zijn nieuwe gezinnetje wonen. Ik ben blijkbaar niet goed genoeg meer. Sinds ik en Isis weten dat onze vader en moeder een relatie hebben we geen contact meer. Het gaat ondertussen al beter met Bo. Ze mag bijna naar huis. Ze was ook geschrokken toen ze hoorde dat mama en papa gingen scheiden. We hebben er ondertussen een hondje bij. Mijn moeder dacht dat hij ervoor ging zorgen dat we ons iets blijer voelden. Het helpt wel een beetje. Het is een witte herdershond. Een puppy' tje, zo schattig! Een klein pluisbolletje dat vrolijk heen en weer loopt. Gelukkig heeft hij niet door wat er allemaal aan het gebeuren is. Eén ding weet ik zeker, Diesel blijft voor altijd bij mij. Ik zit over mijn huiswerk heen gebogen, maar mijn aandacht is bij iets anders. Ik draai rond in mijn bureaustoel. Mijn vertrouwde kamer, ik zal hem missen. Waarschijnlijk zullen we snel verhuizen. Mama kan niet langer met papa samenleven, wat ik wel begrijp. Misschien wordt dit Isis haar kamer. Zou zij het ook erg vinden? Ik weet het niet, en het boeit me eigenlijk ook niet echt. Ik draai me terug naar mijn wiskundetaak. Diesel begint op mijn deur te krabben. Als ik niet reageer begint hij te janken. Ik kan er niet tegen, en dat weet hij. Volgens mij is het juist daarom dat hij het doet. Als ik de deur opendoe, springt hij op mij. Ik neem hem op mijn schoot en aai over zijn kopje. 'Katooooooo!' Ik liep naar beneden. 'Ik moet je iets zeggen.' 'Ik heb een goedkoop huisje gevonden, en in de buurt een leuke job. Het is alleen niet echt bij de deur.' Diesel kwam aan mijn been likken maar ik ging er niet op in. 'Waar is het?' 'Nederland.'
TAM TAM TAAAAAAAAAAAAM...
JE LEEST
Vluchten?!
Teen FictionWat als alles tegenvalt? Je vriendinnen doen raar, je zusje ligt in het ziekenhuis, je vriendje maakt het uit, je ouders maken ruzie en je weet niet waarom, je wordt gepest… Wat moet je dan doen? Is vluchten het beste? Of wijst alles zichzelf gewoon...