Hoofdstuk 13

65 5 2
                                    

'Ik denk dat het tijd is om je klaar te maken voor je date met Gilles.' 'Ik weet nog niet wat ik aan moet doen. Wil je me even helpen met uit zoeken?' Uiteindelijk kwamen we een wit jurkje met een zwarte ceintuur om uit. Isis deed mijn schmink, want zij was er veel beter in dan ik. Uiteindelijk zag ik er heel sexy uit. 'Wauw Kato, straks eet Gilles nog op', zei Isis met een glimlach op haar gezicht. We liepen naar beneden. 'We hebben nog even tijd. Moet je nog iets drinken? 'Ja heb je nog een beetje cola?' 'Ja, maar alleen in flesjes.' 'Is goed!' Ik haalde twee flesjes cola en we dronken ze op voor de tv. Gelukkig was het stiller dan daarjuist want mijn ouders waren naar dat concert. Toen onze flesjes leeg waren liep ik naar de keuken om ze weg te gooien. Ik liep naar de vuilbak en deed hem open. Wat ligt er daar in godsnaam? Het is een foto? Hij was in stukken gescheurd. Ik nam de foto stukjes eruit en begon te puzzelen. Dat kan niet! Dat is de foto waar papa de ring over de vinger van mama schoof op hun trouw! Dat was de mooiste foto die ze hadden van de trouw! Er is echt iets aan de hand! Ik schrok zo hard dat ik de glazen flesjes liet vallen. Isis kwam aangelopen. 'Wat is er hier in hemelsnaam aan de hand, Kato?' Ik stortte in tranen uit. Isis kwam naast mij staan en zag de foto. 'Oh nee! Kom hier!', zei ze. En ze gaf me een dikke knuffel. 'Kom we gaan naar boven. Je make-up bijwerken enzo.' We gingen naar de badkamer en ik pakte een washandje. Ik deed alle make-up van mijn gezicht en Isis werkte het bij. We gingen terug naar beneden. Ik ging net vertrekken naar Gilles toen Isis me tegenhield. 'Probeer niet te hard aan de foto te denken, en amuseer je.' Ik gaf haar een knuffel en vertrok.


Vluchten?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu