Bu isi kabul etme fikrinin beynimde yer yaptigi ilk an anlamistim, bu adami tam olarak cozmek imkansiz olacakti. Aldigim biralardan birini anahtarimla acip ona uzattiktan sonra bir tanede kendime actim. Kohm'un suratindaki ifade, birseyin yanlis gitmekte oldugunu dusundugunu gosteriyordu. Ben bunu sormadan ortaya atildi.
-cakmak ne demek?
Istedigim cevabi bu sekilde alabilirdim, seytana soramasam da Marlton kendi bakis acisindan ve gezegeninde edindigi tecrubeden bu kadarini cevaplayabilirdi. Yemek ocaklarini, somineleri; kisacasi ates yakmayi kolaylastiracak bir sey oldugunu anlatmisti. Anlattiklarindan yola cikarak varmak istemedigim bir yere ulastim, cakmak olmasi gereken sekilde uretilmemisti. Bu korkunc...
Dunyadaki her cakmagin sadece tetik ve namludan ibaretmis gibi bir sekli olduguna inanamadim. Tutun isi boyledir, daha girmeden ne oldugunu hesaplamak zorundasiniz. Bir sey unlu olacaksa, o noktaya ciplak gelebilmesi icin ancak porno star olmasi gerekir. Sigarayi yakmadan onu unlu edemezsiniz, vaadettiginizi veremezsiniz. Herseyi bir anligina bosvermem gerekirse, madem butun cakmaklar birsey pisirmek yada birsey isitmak icin dunyada. Tirdaki cakmagin ne isi var? Seytanin cevirdigi oyunun kurallarini bilmezsem isime odaklanamayacaktim, adim gibi iyi biliyorum. Bu seyi her sure diliminde kendime sorup emin olmaya calisacagim yada merak edecegim. Onunla iletisim kurmaya ne kadar ihtiyacim oldugunu o an anladim. Birami yudumlarken Marlton'in her insanin sormak isteyecegi turden olan sorusuna kulak verdim.
-seytan neye benziyor? Cehennem falan?
Birami yudumladiktan sonra agzimi sildim. Bu sey benim yuzumu hic guldurmemisti, orada guzel birsey yasamamistim ve hicbir insanin da o yuzden bulunmadigini iyi ogrendim. Cehennem, zamaninda tanrinin eglendigi ve yarattigi insan irkini oraya layik goremedigi icin aleve verdigi bir yerdi. Cennetten daha guzel olan bir yer olmasi demek, orayi kendisinin bile saklayacak guce sahip olmamasi anlamina geliyordu. O da kendi yarattigi irkin yapacagi ilk sey gibi isin kolayina kacmis ve herseyin icine sicmayi secmisti. Sigarami icime cekerken, sigaranin sonunu hazirlayip benden istenen cevaba basladim.
-sarisin, temizlik takintisi olan ortayasli bir adam. Bir devlet memurunu andiriyor, yuzu sadece kazandiginda guluyor ve sadece kazanmayi istiyor. Insan mutlulugun sirrini cozdugunde boyle oluyor, hayat amacini buldugunu sanip bunun icin yasamaya basliyor. Benim gibi bir adam onca planin icinden ancak Z yada X plani falan olmaliydi, ki boyle de oldu. Adam emekli olamadi, zamaninda buranin moloz yigini haline gelmesinde katkim oldugu icin o zamandan bu zamana dek almasi gereken canlarin yarisindan fazlasini alamamis. Insanlarin hukumeti, halki tanriya o kadar baglamis ki seytan kimsenin aklina girememis. O zamandan bu zamana dogru insanlar inanclarindan sapip suphelenmeye baslayinca umudu yesermis. Yeni bir insan yaratabilirdi, ancak sadece 1 ay zamani var. Anne karnindaki bir fetus, 7 milyon adet cani alamaz.
Dinlerken gozlerini bir sefer bile kirpmadi.
-ben bu fabrikanin yanmasina sebep olup o yanginin icinde kullerin icine karistigim gun, bir cukurda hapsolmaya mahkum birakildim. O istemezse olemeyecek, istemezse hicbir seyi hatirlayamayacaktim. Istedigi noktaya gelmem birkac yil surdu. Once dusunce gucumu, umutlarimi ve bunlarin elinden tutup yoldasligini yapan herseyi birbir o cukurda kaybettim. Eger emekli olamazsa bu isi yapmaya devam etmek zorunda kalacak ve o bundan tam anlamiyla bikmis usanmis. Kac yil oldugunu sorsan beynini cevreleyen sivi kulaklarindan akana kadar anlatir. Cehenneme gelirsek...
Sozumu yarida kesmistim, hala stabil sekilde birbirimize bakiyorduk.
-Cok sicak ve her seferinde icinde hicbir sey olmadigini bilmene ragmen defalarca actigin bir buzdolabi gibi. Bir yere ilerlerken sadece bir kez umut besleme hakkin oluyor, ikinci sefere umudunun acikmasi icin gereken hayata sahip olmadigini hissedebiliyorsun. Ikinci kez olup herseyin son bulmasi icin kendi bedenine centikler atiyorsun. Inan bana, bunlari yasarken hissettiklerini olduren seyler arasinda havanin sicak olmasinin da cok etkisi var. Sigara?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hatta kalın, tanrıya bağlıyorum.
Science-FictionSeytanin bizzat egosunu tatmin edecek rekoru kirabilecegi proje olan "Tütün"ün ilk adimi olan fabrikanin yanmasina sebep olan Köhm Wecthz, sigarasiz bir dünyaya ikram edilen sigarayla baslayan kaos, bagimliligin ne kadar liderlik ozelligine sahip ol...